2016-12-26, 11:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Han var ju på väg hem från bion där han träffade sin kompis och hade som rutin? Inte på väg till.
Jag menar det, det kan ha tjafsats. Vem vet, kanske hade han tullat på en medhavd kvarting? Det är sannolikt ingen helt rationell livsproblemlösare vi har att göra med...
Citera
2016-12-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Varför valde han just att hoppa av i den korsningen och gå till det huset? Tror på annat än bara slump. Nåt samband till BO på nåt vis.

Är väl ingen som har bevis på att han går till det huset?

Om det handlar om inbrott, kanske på båda ställena där det finns blod? Eller kan ju vara samband till BO som du säger...om MGM har varit i huset på mordplatsen...
Citera
2016-12-26, 12:06
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Är väl ingen som har bevis på att han går till det huset?

Om det handlar om inbrott, kanske på båda ställena där det finns blod? Eller kan ju vara samband till BO som du säger...om MGM har varit i huset på mordplatsen...

Eller gick han in bland husen och försökte ordna transport hem.., kvinnan blev rädd och han fick spelet
Citera
2016-12-26, 13:23
Medlem
Vad tror ni om mordvapnet? Jag såg någon långsökt teori tidigare i tråden där det pratades om att någon sax skulle kunna ha använts? Jag har funderat lite på om det är något som fanns utomhus t.ex. yxa/häcksax? Eller om GM använde sig av det första bästa som fanns inomhus som typ glasskärvor eller något form av spett kanske som man använder sig av för att peta i eldar i kaminer?
Citera
2016-12-26, 13:28
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosa87
Vad tror ni om mordvapnet? Jag såg någon långsökt teori tidigare i tråden där det pratades om att någon sax skulle kunna ha använts? Jag har funderat lite på om det är något som fanns utomhus t.ex. yxa/häcksax? Eller om GM använde sig av det första bästa som fanns inomhus som typ glasskärvor eller något form av spett kanske som man använder sig av för att peta i eldar i kaminer?

Kvinnan slog in julklappar, då är det lämpligt att ha en sax framme. GM kan tagit något annat tillhygge eller hade han en kniv med sig.
Citera
2016-12-26, 13:40
Medlem
Twiggygirls avatar
LÄS TRÅDEN INNAN NI SPEKULERAR I VARFÖR HAN GICK AV BUSSEN JUST DÄR. Inlägg 626 har klargjort det.
Reg: Aug 2011
Fick ett PM som förklarar bussresan mm

Citat:
Simon P tar alltid 21.10 från hudik mot bergsjö hem till sig. Han blev avslängd bussen pga var bråkig. En bit innan råbo, ca 21.25 stanna bussen och han blev avslängd. Simon P hänger på hudiks bio där hans kompis jobbar. Det gör han varje dag mellan 15-19.
Citera
2016-12-26, 13:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Kvinnan slog in julklappar, då är det lämpligt att ha en sax framme. GM kan tagit något annat tillhygge eller hade han en kniv med sig.

Det låter rimligt, liksom iden om att han kan ha gått dit för att fixa skjuts, om han hamnat fel. Och så kanske det syns på honom att det är något vajsing med honom, det var fredagkväll så han kanske var berusad, mobil urladdad. Hon kanske öppnade med saxen i handen?
Citera
2016-12-26, 13:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
LÄS TRÅDEN INNAN NI SPEKULERAR I VARFÖR HAN GICK AV BUSSEN JUST DÄR. Inlägg 626 har klargjort det.

Citat:
Simon P tar alltid 21.10 från hudik mot bergsjö hem till sig. Han blev avslängd bussen pga var bråkig. En bit innan råbo, ca 21.25 stanna bussen och han blev avslängd. Simon P hänger på hudiks bio där hans kompis jobbar. Det gör han varje dag mellan 15-19.

Vet du om han var bråkig för han var betusad eller om han verkade ofreda andra pga att han hade sin sjukdom (om han var paranoid och fick för sig att folk glodde exempelvis?)?
Citera
2016-12-26, 13:54
Medlem
En sammanfattning kanske skulle vara på sin plats? Jag bläddrar men hittar inte...
Vilka var BO1 och BO2?
När fick polisen larmet och när kom de till platsen?
Brottplats: Råbo
MGM S*mon P*rsson
Var det på morgonen han sökte vård på Hudiksvalls sjukhus, eller redan på natten?
Åkte från Hudiksvall mot Bergsjö, med buss klockan?
Citera
2016-12-26, 14:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R0gB8/sa-tog-sig-misstankte-dubbelmordaren-till-brottsplatsen

Jag förväntar mig att de dömer han till livstid, hårdare straff finns ju tyvärr inte

Då kommer du att bli besviken. Detta förefaller ö.h.t. inte vara en kriminell person, däremot en psykiskt sjuk människa. Samhällets åtgärder får lämpligen anpassas därefter.
Citera
2016-12-26, 14:33
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Då kommer du att bli besviken. Detta förefaller ö.h.t. inte vara en kriminell person, däremot en psykiskt sjuk människa. Samhällets åtgärder får lämpligen anpassas därefter.

Är han inte kriminell tycker du??
Vad gör han då hos polisen?????
Citera
2016-12-26, 14:48
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Citat:
Vi spekulerar inte om varför han gick av bussen, utan varför han hoppade ur taxin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in