2016-12-25, 22:55
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroi
Asså, jag har varit på några fester med denna S*imon Per*sson, han och jag har pratat en hel del om livet. Han berättade till mig att han var schizofren och var bipolär. Vet inte om det kan betyder något. Ville bara dela med mig.

Har Du möjlighet att ange ungefär när detta var i tid? Är det längre än 1 år -2 år.....

Vet Du om han har varit i kontakt med psykvården förut?? Utöver den för några veckor sedan förstås.

Vet Du om GM använde droger,starkare mediciner? Har han vid något tillfälle tidigare varit våldsam?
Citera
2016-12-25, 23:16
Moderator
KomissarieBecks avatar
En uppdatering från Aftonbladet efter dagens förhör.

GM blev tydligen upplockad av en taxi och senare avsläppt inte långt från brottsplatsen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R0gB8/sa-tog-sig-misstankte-dubbelmordaren-till-brottsplatsen
Citera
2016-12-25, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
En uppdatering från Aftonbladet efter dagens förhör.

GM blev tydligen upplockad av en taxi och senare avsläppt inte långt från brottsplatsen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/R0gB8/sa-tog-sig-misstankte-dubbelmordaren-till-brottsplatsen
Då kan vi sannolikt glömma Simon. Han åkte buss, enligt tråden.

Edit, fel av mig.
Citat:
En bild börjar nu klarna över hur han tagit sig till mordhuset under torsdagskvällen. 20-åringen har tagit en buss vid klockan 21.10 från Hudiksvall i riktning norrut mot Bergsjö. Han har klivit av bussen och i mörkret börjat gå längs vägen.

– Han blev upplockad av en taxi som stannade tyckte att det var konstigt att han var ute och gick, säger Christer Sammens.
20-åringen blir sedan avsläppt i den t-korsning där infartsvägen går in till huset och sedan går han till fots de dryga 600 meter som återstår. Sammens säger att taxichauffören har förhörts och bekräftar att han plockade upp 20-åringen.
Simon är fortfarande aktuell.
Senast redigerad av Quarrel 2016-12-25 kl. 23:25.
Citera
2016-12-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Då kan vi sannolikt glömma Simon. Han åkte buss, enligt tråden.

Simon är fortfarande aktuell eller rättare sagt det är honom de har anhållen misstänkte för dubbelmordet.
Citera
2016-12-25, 23:48
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
https://www.ratsit.se/19961024-Simon_Rolf_Einar_Persson_Bergsjo/RhDgtSGJAs3BJgnCPaNtttZC8PtwJ3NOx5lFXsALBN0

Alltid bra att slänga in en ratsitlänk så kan vi ha koll på han även om han byter namn/adress

Jag noterar att det finns hela 14 fordon skrivna på hushållet.
Allt det klassiska White Trash attributen:
Massa gamla bilar
Scooter
Jakt
Alkohol
Droger
Norrland
Ett mycket tragiskt fall detta.
Citera
2016-12-25, 23:54
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
https://www.ratsit.se/19961024-Simon_Rolf_Einar_Persson_Bergsjo/RhDgtSGJAs3BJgnCPaNtttZC8PtwJ3NOx5lFXsALBN0

Alltid bra att slänga in en ratsitlänk så kan vi ha koll på han även om han byter namn/adress

Jag noterar att det finns hela 14 fordon skrivna på hushållet.

Inget ovanligt om man är norrifrån och har barn.

Två raggarbilar, två släpvagnar, två nya mopeder varav en veteran, två skotrar, fem "bruksbilar" varav säkert några barn kör ett par av dom.
Citera
2016-12-26, 00:19
Medlem
the-Baulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Allt det klassiska White Trash attributen:
Massa gamla bilar
Scooter
Jakt
Alkohol
Droger
Norrland
Ett mycket tragiskt fall detta.
Nja, Scooter kör italienarna runt på.
I norrland gäller skoter: Snöskoter!
Annars inget ovanligt att det finns flera fordon reggade på samma adress.
Citera
2016-12-26, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Inget ovanligt om man är norrifrån och har barn.

Två raggarbilar, två släpvagnar, två nya mopeder varav en veteran, två skotrar, fem "bruksbilar" varav säkert några barn kör ett par av dom.

Vi har ingen brist på parkeringsplatser direkt

Vart du ens blir utkastad är man i No Where
Citera
2016-12-26, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Har Du möjlighet att ange ungefär när detta var i tid? Är det längre än 1 år -2 år.....

Vet Du om han har varit i kontakt med psykvården förut?? Utöver den för några veckor sedan förstås.

Vet Du om GM använde droger,starkare mediciner? Har han vid något tillfälle tidigare varit våldsam?

Det var i somras som jag festade med honom några gånger, har ingen aning om psykvården men ja, han käkade några konstiga mediciner jag ej kommer ihåg namnet på. Men tror ej han varit våldsam tidigare. Så bra känner jag honom inte tyvärr
Citera
2016-12-26, 02:11
Medlem
Universells avatar

Citat:
20-åringen är inte straffad sedan tidigare. Han är skriven i trakten, några mil från mordplatsen. Han har inga kända kopplingar till offren.

Citat:
Den döda 71-åriga kvinnan har två dagar före julafton stått och slagit in paket när 20-åringen kommer in i huset. Polisens tekniker möttes av inslagspapper och snöre när de undersökte huset.

– Hon höll på med det på kvällen. Den slutsatsen får man dra av hur det ser ut

Jag förväntar mig att de dömer han till livstid, hårdare straff finns ju tyvärr inte
Citera
2016-12-26, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell

Jag förväntar mig att de dömer han till livstid, hårdare straff finns ju tyvärr inte
Tror du inte att det, åtminstone hittills beskrivna, "vansinnesdådet" (bristande uppsåt?) och den misstänktes pågående eller tidigare vård inom psykiatrin renderar honom så kallad knäppskallerabatt, i mån av fällande dom? Kanske rent av rättspsykiatrisk vård?

Han verkar i alla fall, utifrån medieuppgiften om att den misstänkte medverkade utan problem i ett polisförhör, vara intellektuellt nog välbevarad för att inte anses öppet psykotisk. Men i vilket tillstånd var han då brotten begicks [om han är skyldig]?
Senast redigerad av Kinuski 2016-12-26 kl. 02:20.
Citera
2016-12-26, 02:19
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
...

Hehe, suck, antagligen, tyvärr (angående psyksjuk,straffet)
Vi får väl se. Jag ser gärna att han lider för sina brott, men det får väl tiden utvisa
Senast redigerad av Universell 2016-12-26 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in