2016-12-26, 03:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hur ser man ut efter flera månader i vatten? Fyfan kan inte vara kul att genomföra den obduktionen.

Nä, det gick ju inte att se om det var man eller kvinna.
Citera
2016-12-26, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Nyktra vuxna är sällan ute kl 04:00 ens under semestertider och sexualbrott där offer och GM inte känner varandra begås ofta av en påverkad GM. Korsörs nattliv ger nog ledtrådar till det hela. Hur länge har småstadspubar öppet i Danmark? Lockar Korsörs hak till sig folk fråm närområdet/öar? Finns där nattklubbar?

Tiden för försvinnandet sammanfaller väl med hemgångsdags från pub/klubb. En yrkeschaufför som tillfälligt uppehöll sig i Korsör är inte otänkbar. Mot det talar förvisso fyndplatsen som är ganska nära för en lokalbo (6 km) men, som du också säger, inte direkt passeras av motorvägarna som löper genom Själland. Det är en sorts plats man nog bara känner till om man personligen besökt den.
NB: min fetning ovan.

Dumpningsplatsen i Borup är ca 65 km från Korsør.

Visst finns det nattöppna krogar i Korsør. Lite googling ger vid handen några exempel; åtminstone finns det någon som håller öppet till kl 05 på lör o sön morgon.
Citera
2016-12-26, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock så hittades EM ett par timmars bilresa ifrån Korsör om jag har förstått saken rätt. Enligt till exempel GW och andra auktoriteter så brukar en gärnignsperson köra typ en timme ifrån brottsplatsen för att dumpa, därför så tror jag att gärningspersonen har en koppling till en ort i förlängningen Korsör--> dumpningsplatsen--> Det blir lämpligtvis Köpehamn.

Varför kände GM till dumpningsplatsen?

Kanske brukade rasta där, eller uträtta något ärende i närheten, vila eller rasta avskilt(lastbilschaufför?).

Jo, men det jag menade var att GM kanske inte bor i Korsör, utan var där tillfälligt.

Dumpningsplatsen kanske valdes helt enkelt för att det är halvvägs på väg mot Köpenhamn och ser tillräckligt folktom ut på Google maps?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-26 kl. 03:20.
Citera
2016-12-26, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Dumpningsplatsen ligger ganska exakt mitt mellan Korsör och Köpenham.
Jo, det kan jag ju se på karta. Men därifrån till att göra några antaganden om var den/de skyldiga eventuellt arbetar och vilka dagar i veckan är mycket spekulativt. Det är ju väldigt knapphändig info som givits hittills i medierna, de har ju nätt och jämnt hittat liket och ett eller flera föremål i närheten, vars betydelse i brottsfallet det inte kan sägas något om ännu.
Citera
2016-12-26, 03:18
Medlem
Citat:
Tidpunkten stämmer också in på ett tidningsbud, dumpningsplatsen ligger långt från försvinnandeplatsen, därför sannolikt en person med körkort, tillgång till fordon och sannolikt också en koppling till Köpenhamn som ligger i förlängningen Korsör --> Dumpningsplats -->

Någon körde den vägen från Korsör, kanske är mördaren från Korsör och brukar köra till Köpenhamn.

Teorin är rimlig med reservation för att GM lika gärna kan ha vänt tillbaka mot Korsör efter att ha dumpat kroppen (Borup ligger ungefär halvvägs mellan Kph och Korsör). Är det bekräftat att hon hittades naken och i närheten hennes kläder i plastsäckar? Hon behöver inte ha förts hem till honom, allt kan ha skett i en skåpbil. En intressant iakttagelse av en sådan gjordes i samband med försvinnandet.

Att GM dumpat kroppen på ödslig plats 65 kilometer bort tyder i alla fall på att han är en beräknande typ och inte någon impulsiv tokstolle.
Senast redigerad av Aethelred 2016-12-26 kl. 03:21.
Citera
2016-12-26, 03:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, men det jag menade var att GM kanske inte bor i Korsör, utan var där tillfälligt.

Det håller jag med om, kanske bor i Köpenhamnsområdet och var i Korsör tillfälligt, det rimmar mycket bra med ett tidningsbud.

Utgår från Köpenhamn med tidningar som skall lämnas av på en plats där "cykelbuden" hämtar tidningsbuntar. Till exempel där ett vittne såg en vit skåpbil stå still invid en byggnad nära motorvägsavfarten, minns inte vad företaget heter som ligger där.

Lämnar tidningar, kidnappar EM, våldtar henne i bilen, kör hemåt mot Köpenhamn och dumpar henne på vägen hem, enklaste förklaringen.
Citera
2016-12-26, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jo, det kan jag ju se på karta. Men därifrån till att göra några antaganden om var den/de skyldiga eventuellt arbetar och vilka dagar i veckan är mycket spekulativt. Det är ju väldigt knapphändig info som givits hittills i medierna, de har ju nätt och jämnt hittat liket och ett eller flera föremål i närheten, vars betydelse i brottsfallet det inte kan sägas något om ännu.

Jo, det kan varit någon som mer tillfälligt vistas i Korsör, kommersiell hamn samt hamn (gästhamn?) för större fritidsbåtar och 19 hotell för en stad med dryga 14000 invånare säger ju attdet rör sig en del utsocknes där)(en del kanske med viss regelbundenhet dock).
Citera
2016-12-26, 03:25
Medlem
Citat:
Dock så hittades EM ett par timmars bilresa ifrån Korsör om jag har förstått saken rätt. Enligt till exempel GW och andra auktoriteter så brukar en gärnignsperson köra typ en timme ifrån brottsplatsen för att dumpa, därför så tror jag att gärningspersonen har en koppling till en ort i förlängningen Korsör--> dumpningsplatsen--> Det blir lämpligtvis Köpehamn.

Varför kände GM till dumpningsplatsen?

Kanske brukade rasta där, eller uträtta något ärende i närheten, vila eller rasta avskilt(lastbilschaufför?).
Eller har barndomskopplingar dit... Det vore intressant att veta om dumpningen skedde lite överilat, inom ett dygn efter BO:s försvinnande, eller om det skedde med fördröjning och utstuderat. Oavsett förefaller det ha varit ett ganska bra val, eftersom hundflanören som gjorde det makabra fyndet antog att det är ett ställe som förmodligen inte frekventeras av så många. Över 5 mån var BO försvunnen, vilket är ett hyfsat försprång för den/de skyldiga. (Dessutom nära den stora vägen E20, vilket medger snabb åtkomst för den som vet vad den letar efter och snabbt försvinnande för den som eventuellt blivit iakttagen.) Vi får hoppas att det finns bevarade besudlingar eller brottsföremål som kan tjäna som teknisk bevisning.
Citera
2016-12-26, 03:26
Medlem
Citat:
Det håller jag med om, kanske bor i Köpenhamnsområdet och var i Korsör tillfälligt, det rimmar mycket bra med ett tidningsbud.

Utgår från Köpenhamn med tidningar som skall lämnas av på en plats där "cykelbuden" hämtar tidningsbuntar. Till exempel där ett vittne såg en vit skåpbil stå still invid en byggnad nära motorvägsavfarten, minns inte vad företaget heter som ligger där.

Lämnar tidningar, kidnappar EM, våldtar henne i bilen, kör hemåt mot Köpenhamn och dumpar henne på vägen hem, enklaste förklaringen.

Jag har försökt kolla vad för verksamheter som är i den kommersiella hamnen, fiskare som ska köra ut till butiker m. m. är väl också igång tidigt.
Jag har dock inte lyckats hitta vad för verksamheter som håller till i hamnen.
Citera
2016-12-26, 03:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Eller har barndomskopplingar dit... Det vore intressant att veta om dumpningen skedde lite överilat, inom ett dygn efter BO:s försvinnande, eller om det skedde med fördröjning och utstuderat. Oavsett förefaller det ha varit ett ganska bra val, eftersom hundflanören som gjorde det makabra fyndet antog att det är ett ställe som förmodligen inte frekventeras av så många. Över 5 mån var BO försvunnen, vilket är ett hyfsat försprång för den/de skyldiga. (Dessutom nära den stora vägen E20, vilket medger snabb åtkomst för den som vet vad den letar efter och snabbt försvinnande för den som eventuellt blivit iakttagen.) Vi får hoppas att det finns bevarade besudlingar eller brottsföremål som kan tjäna som teknisk bevisning.

Jag inbillar mig att den som dumpade offret inte ville väcka uppmärksamhet, platsen verkar inte vara välbesökt, då tänker jag mig att nattetid är en bra tidpunkt att besöka platsen för att inte någon skall notera besöket på dumpningsplatsen således hamnar jag tillbaks i det där med en person som rör sig med ett fordon om nätterna. Tidningsbud är mitt hetaste tips.
Citera
2016-12-26, 03:30
Medlem
Citat:

Teknisk bevisning finns på kläder (om de nu hittats) eller inte alls. Märkligt om en så utstuderad person faktiskt lämnat kläderna invid dumpningsplatsen.
Citera
2016-12-26, 03:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har försökt kolla vad för verksamheter som är i den kommersiella hamnen, fiskare som ska köra ut till butiker m. m. är väl också igång tidigt.
Jag har dock inte lyckats hitta vad för verksamheter som håller till i hamnen.

Jag har redan postat länk på ett företag som använder sig av vita skåpbilar, tidningsbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in