2016-12-26, 02:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Säkert massor ute sommartid, bl a folk som har festat, semesterlediga och nattarbetare. Korsør torde vara livligt trafikerad dygnet runt, året runt, med tanke på läget, E20 via Storebæltsbroen. På kort tid kan en gärningsman ta sig till en annan ö eller till och med ett annat land.

Gissningsvis har GM någon kännedom om dumpningsområdet, i detta fallet det tämligen ödsliga Regnemarks Bakke i Borup. Det är väl knappast ett ställe man bara råkar hitta. Därmed inte sagt att den/de skyldiga behöver bo i området. Vare sig i Korsør eller Borup.

Vad är det Leif GW Persson har sagt angående dumpningar: att GM är lata (kroppar är tunga), och tenderar att vid dumpning från bil nöja sig med att dumpa kroppen inom 100 m från en väg och som regel betydligt närmare, kanske inom 25 m?

Mördaren har sannolikt en koppling till Köpenhamn samt Korsör, känner till dammen vid Borup, kanske en fritidsfiskare.

Kläderna i en säck tyder på att mördaren har haft EM hemma hos sig, naken kropp ut i ett fordon, kläderna förpackade i en plastssäck.

Jag tror att mördaren bor i Korsör och jobbar i Köpenhamn. Jobbar helg.
Citera
2016-12-26, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren har sannolikt en koppling till Köpenhamn samt Korsör, känner till dammen vid Borup, kanske en fritidsfiskare.

Kläderna i en säck tyder på att mördaren har haft EM hemma hos sig, naken kropp ut i ett fordon, kläderna förpackade i en plastssäck.

Jag tror att mördaren bor i Korsör och jobbar i Köpenhamn. Jobbar helg.
Varför gissar du på att mördaren/dråparen, med eller utan medgärningsmän, har helgarbete?
Citera
2016-12-26, 02:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Varför gissar du på att mördaren/dråparen, med eller utan medgärningsmän, har helgarbete?

Om hen är ute och kör den tiden?
Citera
2016-12-26, 02:53
Medlem
Citat:
Säkert massor ute sommartid, bl a folk som har festat, semesterlediga och nattarbetare. Korsør torde vara livligt trafikerad dygnet runt, året runt, med tanke på läget, E20 via Storebæltsbroen. På kort tid kan en gärningsman ta sig till en annan ö eller till och med ett annat land.

Gissningsvis har GM någon kännedom om dumpningsområdet, i detta fallet det tämligen ödsliga Regnemarks Bakke i Borup. Det är väl knappast ett ställe man bara råkar hitta. Därmed inte sagt att den/de skyldiga behöver bo i området. Vare sig i Korsør eller Borup.

Vad är det Leif GW Persson har sagt angående dumpningar: att GM är lata (kroppar är tunga), och tenderar att vid dumpning från bil nöja sig med att dumpa kroppen inom 100 m från en väg och som regel betydligt närmare, kanske inom 25 m?

Nyktra vuxna är sällan ute kl 04:00 ens under semestertider och sexualbrott där offer och GM inte känner varandra begås ofta av en påverkad GM. Korsörs nattliv ger nog ledtrådar till det hela. Hur länge har småstadspubar öppet i Danmark? Lockar Korsörs hak till sig folk fråm närområdet/öar? Finns där nattklubbar?

Tiden för försvinnandet sammanfaller väl med hemgångsdags från pub/klubb. En yrkeschaufför som tillfälligt uppehöll sig i Korsör är inte otänkbar. Mot det talar förvisso fyndplatsen som är ganska nära för en lokalbo (6 km) men, som du också säger, inte direkt passeras av motorvägarna som löper genom Själland. Det är en sorts plats man nog bara känner till om man personligen besökt den.
Senast redigerad av Aethelred 2016-12-26 kl. 02:57.
Citera
2016-12-26, 02:53
Moderator
OYs avatar
Citat:

Därför att mördaren var ute och stötte på EM den där natten, det var helg.

Jag tror fortfarande på ett tidningsbud eller liknande, Ockhams rakkniv.

Jag tror att mördaren stötte på EM av en slump, tog med henne hem, våldtog henne, körde därefter iväg och dumpade henne.

En man som bor ensam, kan göra vad han vill när han vill utan att väcka uppmärksamhet.

En säck med kläder tyder på att EM har befunnit sig hemma hos mördaren tycker jag.
Citera
2016-12-26, 02:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Nyktra vuxna är sällan ute kl 04:00 ens under semestertider och sexualbrott där offer och GM inte känner varandra begås ofta av en påverkad GM. Korsörs nattliv ger nog ledtrådar till det hela. Hur länge har småstadspubar öppet i Danmark? Lockar Korsörs hak till sig folk fråm närområdet/öar? Finns där nattklubbar?

Tiden för försvinnandet sammanfaller väl med hemgångsdags från pub/klubb. En yrkeschaufför som tillfälligt uppehöll sig i Korsör är inte otänkbar. Mot det talar förvisso fyndplatsen som är ganska nära för en lokalbo (6 km) men, som du också säger, inte passeras av motorvägara som löper genom Själland och trakterna kring Korsör.

Tidpunkten stämmer också in på ett tidningsbud, dumpningsplatsen ligger långt från försvinnandeplatsen, därför sannolikt en person med körkort, tillgång till fordon och sannolikt också en koppling till Köpenhamn som ligger i förlängningen Korsör --> Dumpningsplats -->

Någon körde den vägen från Korsör, kanske är mördaren från Korsör och brukar köra till Köpenhamn.
Citera
2016-12-26, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om hen är ute och kör den tiden?
På väg till/från jobbet på natten, och råkar få syn på en tjej som vederbörande vill begå något allvarligt brott mot? Jag utesluter inte att det är ett improviserat brott, på impuls. Men det kan också vara någon som lurpassat och hade en förberedelse, även om BO inte var utsett.

Jag kan inte se någon offentliggjord info som på något vis kan ge någon vägledning för spekulation om den/de skyldigas eventuella arbete eller arbetstider.
Citera
2016-12-26, 02:58
Medlem
Citat:

Jag tror att mördaren stötte på EM av en slump, tog med henne hem, våldtog henne, körde därefter iväg och dumpade henne.

En man som bor ensam, kan göra vad han vill när han vill utan att väcka uppmärksamhet.

En säck med kläder tyder på att EM har befunnit sig hemma hos mördaren tycker jag.

Fast Korsör verkar också vara en stad med mycket turister och folk på genomresa. Det är inte extremt stor stad men när jag googlar om den har den dels kommersiell hamn, bild finns även över ett hamnområde med massa större fritidsbåtar och stan har 19 hotell (i en stad med drygt 14 000 invånare är inte det rätt mycket?).
Citera
2016-12-26, 03:04
Medlem
Citat:

Där med säcken med kläderna håller jag nog med dig.
Dock tänker jag mig att det nog inte är lätt att få med henne i bil om hon inte vill det,såvitt inte "kidnappning" sker i ett ödsligare område på hemvägen.
Därav funderar jag om det kan vara någon hon är ytligt bekant med?
Citera
2016-12-26, 03:06
Medlem
Displaceds avatar
Hur ser man ut efter flera månader i vatten? Fyfan kan inte vara kul att genomföra den obduktionen.
Citera
2016-12-26, 03:07
Medlem
Citat:
På väg till/från jobbet på natten, och råkar få syn på en tjej som vederbörande vill begå något allvarligt brott mot? Jag utesluter inte att det är ett improviserat brott, på impuls. Men det kan också vara någon som lurpassat och hade en förberedelse, även om BO inte var utsett.

Jag kan inte se någon offentliggjord info som på något vis kan ge någon vägledning för spekulation om den/de skyldigas eventuella arbete eller arbetstider.

Dumpningsplatsen ligger ganska exakt mitt mellan Korsör och Köpenham.
Citera
2016-12-26, 03:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast Korsör verkar också vara en stad med mycket turister och folk på genomresa. Det är inte extremt stor stad men när jag googlar om den har den dels kommersiell hamn, bild finns även över ett hamnområde med massa större fritidsbåtar och stan har 19 hotell (i en stad med drygt 14 000 invånare är inte det rätt mycket?).

Dock så hittades EM ett par timmars bilresa ifrån Korsör om jag har förstått saken rätt. Enligt till exempel GW och andra auktoriteter så brukar en gärnignsperson köra typ en timme ifrån brottsplatsen för att dumpa, därför så tror jag att gärningspersonen har en koppling till en ort i förlängningen Korsör--> dumpningsplatsen--> Det blir lämpligtvis Köpehamn.

Varför kände GM till dumpningsplatsen?

Kanske brukade rasta där, eller uträtta något ärende i närheten, vila eller rasta avskilt(lastbilschaufför?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in