2016-12-26, 01:05
Medlem
Var detta sista WL för månaden eller blir det en femte nästa vecka? Står 40 remaining men brukar vara 4 wl per månad

Edit: Blir tydligen en femte. Behöver bara 10 vinster för elite i monthly och har bara nått elite en gång
Senast redigerad av Dritlei 2016-12-26 kl. 01:15.
Citera
2016-12-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeraaa
Går i samma tankar. Skriv gärna om du gjorde så. Undrar nämligen också. Marknaden är konstig. Vissa bilder har redan tickat ner några sekunder när jag får upp dem. Kanske så för alla gällande det specifika kortet, who knows...

Känns som att det kommer upp ovanligt många nu. Lyckades knipa en Sturaro.
Citera
2016-12-26, 01:17
Medlem
benzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeraaa
Känns som att det kommer upp ovanligt många nu. Lyckades knipa en Sturaro.

Snyggt! PS4/Xbox?
Citera
2016-12-26, 01:20
Medlem
C0ws avatar
https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5kag3l/i_found_mention_of_momentum_in_fifa_17_game_code/

Han har visserligen inte "hela kakan" så att säga, men nog fan är fyndet intressant. Och han är då långt ifrån den första som har kikat på koden och hittat något som tyder på att skiten inte är något som vi, som säger att det finns, har hittat på.

Hidden traits - förklarar varför vissa spelare (Martial, Remy, Musa etc) är mycket bättre än vad deras rating och stats säger.

DB_AVERAGE_RATING och DB_TEAM_CHEMISTRY nämns tillsammans med momentum. Detta stämmer överens med vad en stor del av spelarbasen upplever - släng in bronsspelare på bänken som sänker din teamrating och boom ditt lag kommer funka bättre och vara mindre utsatt för handicap.
Citera
2016-12-26, 01:32
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
känslan när man köper packs för 400k och bästa kortet är lukakuu

Ja du, jag vet hur det känns... Hade slagit vad med en kompis som jag vann och då köpte han 12k points till mig. 12k points = 80 packs. Jag vart så in i helvete besviken då den bästa jag fick var... Kante
Citera
2016-12-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Snyggt! PS4/Xbox?

PS4! Fick Ribéry i det ena paketet. Första walkouten. Synd att klockan var efter 01. Ingen aktiv SBC ju...
Citera
2016-12-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5kag3l/i_found_mention_of_momentum_in_fifa_17_game_code/

Han har visserligen inte "hela kakan" så att säga, men nog fan är fyndet intressant. Och han är då långt ifrån den första som har kikat på koden och hittat något som tyder på att skiten inte är något som vi, som säger att det finns, har hittat på.

Hidden traits - förklarar varför vissa spelare (Martial, Remy, Musa etc) är mycket bättre än vad deras rating och stats säger.

DB_AVERAGE_RATING och DB_TEAM_CHEMISTRY nämns tillsammans med momentum. Detta stämmer överens med vad en stor del av spelarbasen upplever - släng in bronsspelare på bänken som sänker din teamrating och boom ditt lag kommer funka bättre och vara mindre utsatt för handicap.

Ja det är solklart att det är något sådant i spelet. Ville komma upp i guld nu ikväll på WL så köpte på mig Neymar, Suarez och Bale framåt. Fick en rating på 85.. första matchen får jag möta ett lag med bara bronsspelare och typ 75 i kemi. Vad tror ni händer jo Neymar och Bale har inte chans på kanterna! Blir ifattsprugna hur lätt som helst och blev av med bollen. Suarez flög som en vante mot två mittbackar från Engelska tredjedivisionen och tog inte en enda löpning på hela matchen. Förlorade med 3-2.

Sen fick jag möta ett lag med samma rating och oj då var det helt annat tryck i grejerna från samtliga de spelarna. De tog helt plötsligt löpningar och det kändes som ett helt annat flow i matchen. Så konstigt är det.
Citera
2016-12-26, 02:08
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ja du, jag vet hur det känns... Hade slagit vad med en kompis som jag vann och då köpte han 12k points till mig. 12k points = 80 packs. Jag vart så in i helvete besviken då den bästa jag fick var... Kante

har nog öppnat ca 800 packs och inte packat kante än
Citera
2016-12-26, 02:13
Medlem
Testar just nu 4-1-2-1-2. Jävla fart det blev i spelet. Mitt spel bara funkar. Ska dock testa mer för att bedöma, men det känns bra. Fler som kör denna? Står på nån site att det är spelets mest populära formation? Blev lite förvånad att så många kör med två strikers.

En tanke: går det att få med Ronaldo, Bale, Suarez, De Bruyne (eller Pogba), James, Ramos i den uppställningen, och ändå nå 10 i kemi på alla? Det känns inte så.

Jag skulle i så fall spela Ronaldo och Bale på ST-positioner, med Suarez som CAM.
Har inte råd med detta nu men längre fram så är det här tanken.
Citera
2016-12-26, 05:09
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Testar just nu 4-1-2-1-2. Jävla fart det blev i spelet. Mitt spel bara funkar. Ska dock testa mer för att bedöma, men det känns bra. Fler som kör denna? Står på nån site att det är spelets mest populära formation? Blev lite förvånad att så många kör med två strikers.

En tanke: går det att få med Ronaldo, Bale, Suarez, De Bruyne (eller Pogba), James, Ramos i den uppställningen, och ändå nå 10 i kemi på alla? Det känns inte så.

Jag skulle i så fall spela Ronaldo och Bale på ST-positioner, med Suarez som CAM.
Har inte råd med detta nu men längre fram så är det här tanken.

Kör dom spelarna i 4321 sen byt till 4-1-2-1-2(2) ingame
Citera
2016-12-26, 07:41
Medlem
Har ett lag med alla utom 1 spelare från PL, spelaren är Alex Sandro.
Laget i sig har 100 kemi, men Sandro endast 3.

Fungerar detta väl, eller är det en bättre ide att skaffa shaw ?
Kan jag få hans kemi att öka på något vis?

Och vad innebär det när folk skriver IF "spelarnamn", och andra beteckningar jag läser här på fb?

Samt öppna precis lite packet och fick en spelare med den "svarta botten" på kortet.
Vad innebär detta?
Citera
2016-12-26, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Har ett lag med alla utom 1 spelare från PL, spelaren är Alex Sandro.
Laget i sig har 100 kemi, men Sandro endast 3.

Fungerar detta väl, eller är det en bättre ide att skaffa shaw ?
Kan jag få hans kemi att öka på något vis?

Och vad innebär det när folk skriver IF "spelarnamn", och andra beteckningar jag läser här på fb?

Samt öppna precis lite packet och fick en spelare med den "svarta botten" på kortet.
Vad innebär detta?

IF betyder "in-form" och är spelare som har kommit med i TOTW (team of the week). Precis ett sånt kort med svart botten som du fick i paket. Det är ett förbättrat kort den den spelaren orginalkort. Vem fick du i paketet?

Får en spelare sitt andra TOTW-kort kallas det SIF (second in form).

Jag skulle aldrig spela en spelare med bara 3 i kemi. Även om laget har full kemi så kommer den spelaren inte prestera lika bra med bara 3 i individuell kemi. Det flesta här tror jag skulle hålla med. Om du har brasilianska spelare runtom så kan hans kemi gå upp men annars bättre skaffa Shaw för full kemi.

www.futbin.com är en bra sida om du inte känner till den. Där kan man se alla spelare som finns i spelet, se priser, bygga sina trupper i förväg för att se kemin osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in