Hej, lovar att dra ner på inläggen. (Har jag sagt det förut?

)
Och ursäkta att sista posten såg så stel och konstig ut, men jag hoppas allt gick fram.
Men det höll på att bli ett till mord här, hade jag gått till datorn en gång till under juldagen så hade frugan slagit ihjäl mig. Så jag fick skriva den posten via mobilen inne på toa.
Iallafall så blir det nog vilodag för mig idag. Jag har inga direkta bevis, men den oron som var krypande i kroppen på mig hela veckan om vad som har hänt känns borta nu. Det enda jag egentligen undrar över nu är faktiskt exakt vad som utlöste mordet.
M*x verkar ju vara en total psykopat (eftersom han utan minsta problem for och träffade Barbro på mordplatsen. Vilken normal människa som helst hade ju varit livrädd för frågor eller att bryta ihop).
Sa kanske Tor något i stil med "Över min döda kropp". Eller "Inte så länge jag lever" och M*x började tänka att "Då får det bli så".
Mordet gick säkert så snabbt att Fr*dr*k (ironisk namn va? :P) knappt han reagera eller ingripa.
Och när Gerd kommer så skriker M*x åt honom att stoppa henne. Å helt plötsligt är han medhjälpare.
Detta är REN SPEKULATION från min sida. Men jag kan ändå undra lite vad som hände när Fr*dr*k brottat ned henne. Han håller väl handen över munnen på henne. Men börjar de resonera sins emellan? Typ "Hämta yxan" eller kommer M*x bara som en maskin och klappar till?
Han kanske träffar Fr*dr*ks hand också när han svingar? För hon lär väl röra på huvudet när hon ser vad som sker? Och det kommer lite blod även från honom på henne. Och det är därför GW kallar dnat sådär. Att det är nån blandning typ.
Efter mordet har M*x inga problem att övertyga Fr*dr*k att det ligger i hans intresse att inget klaras upp. Och Mercedes har väl inget val med två mördare, varav en hon älskar. Do or die så att säga.
Kanske de tar Gerds bankomatkort och kontanter som levnadsomkostnader. De kan ju knappast jobba om de ska bo i stugan ett tag. Och huset lär ju ticka pengar.
Efter husstädningen så far M*x hem till stockholm, och kärleksparet till familjen på frösön där bilen setts "under några dagar" som jag fattade det. Sen hittade de väl annat boende, eller dumpade/brände bilen.