2016-12-25, 21:29
Medlem
Sen får Mercedes och syrran kalla fötter och flyttar utomlands.
Citera
2016-12-25, 21:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Sen får Mercedes och syrran kalla fötter och flyttar utomlands.
Snälla, #Fredrik, du gör ett fantastiskt detektivarbete. Jag är imponerad. Men försök att hålla inne med inläggen tills du har något att berätta. Berätta gärna resultat, inte vad du tänker undersöka. Och tydliggör vad som är fakta respektive spekulationer. Det väsentliga riskerar att drunkna.
Citera
2016-12-25, 22:33
Medlem
Sorry, du har rätt. Jag har varit lite ivrig. Stänger luckan för ikväll, nu blir det familjeliv.
Blev lite till mig när jag såg att L*ssa*p som finns i M*x familjeträd hette samma innan som Mercedes kille. Var kanske en lite väl allvarlig anklagelse att slänga ut sådär.

Ska dra ner på postarna. Har mycket att forska i imorgon ändå
Allt är givetvis spekulationer. Även att Mercedes var hyresgäst. Men det var då en stor slump att hon köpte ett hus samma sommar och kommer upp när man googlar brattås adressen. Samt att hennes killes efternamn är som det är. Tycker nästan lite synd om henne om hon är inblandad. Hon blev nog isåfall indragen i något mot sin vilja. M*x verkar ju inte vara killen man resonerar med.

Men till hennes tröst är ju att alla inbrott är preskiberade sen länge, så slog hon inte ihjäl någon är det bara vanäran hon får leva med.

Var det hon så dolde hon ju alla spår av sin existens så väl, bara maximal otur att google kopplade ihop henne med adressen, även om siten det refererade till inte gör det längre.
Citera
2016-12-25, 23:58
Medlem
Sorry för spam. Men kunde inte somna utan att få ur mig denna gissning.
Killen var med på mordet. Därför ställer hon upp på städningen.

God natt.
Citera
2016-12-26, 00:45
Medlem
Ni får förlåta mig, här kommer senare teorin.
Helt utan bevis

De har precis flyttat in. Röda Volvo är deras. Därför känner ingen på byn till den.
Max är med för att ge nycklar å visa vägen.

Konflikten med Tor uppstår. Killen å Max är släkt så han följer med.
Plötsligt dödar Max Tor.

Gerd kommer. Killen brottar ner Gerd. Max dödar.killen avsätter dna.

God natt god jul
Citera
2016-12-26, 09:34
Medlem
Hej, lovar att dra ner på inläggen. (Har jag sagt det förut? )

Och ursäkta att sista posten såg så stel och konstig ut, men jag hoppas allt gick fram.
Men det höll på att bli ett till mord här, hade jag gått till datorn en gång till under juldagen så hade frugan slagit ihjäl mig. Så jag fick skriva den posten via mobilen inne på toa.

Iallafall så blir det nog vilodag för mig idag. Jag har inga direkta bevis, men den oron som var krypande i kroppen på mig hela veckan om vad som har hänt känns borta nu. Det enda jag egentligen undrar över nu är faktiskt exakt vad som utlöste mordet.

M*x verkar ju vara en total psykopat (eftersom han utan minsta problem for och träffade Barbro på mordplatsen. Vilken normal människa som helst hade ju varit livrädd för frågor eller att bryta ihop).

Sa kanske Tor något i stil med "Över min döda kropp". Eller "Inte så länge jag lever" och M*x började tänka att "Då får det bli så".

Mordet gick säkert så snabbt att Fr*dr*k (ironisk namn va? :P) knappt han reagera eller ingripa.
Och när Gerd kommer så skriker M*x åt honom att stoppa henne. Å helt plötsligt är han medhjälpare.

Detta är REN SPEKULATION från min sida. Men jag kan ändå undra lite vad som hände när Fr*dr*k brottat ned henne. Han håller väl handen över munnen på henne. Men börjar de resonera sins emellan? Typ "Hämta yxan" eller kommer M*x bara som en maskin och klappar till?

Han kanske träffar Fr*dr*ks hand också när han svingar? För hon lär väl röra på huvudet när hon ser vad som sker? Och det kommer lite blod även från honom på henne. Och det är därför GW kallar dnat sådär. Att det är nån blandning typ.

Efter mordet har M*x inga problem att övertyga Fr*dr*k att det ligger i hans intresse att inget klaras upp. Och Mercedes har väl inget val med två mördare, varav en hon älskar. Do or die så att säga.

Kanske de tar Gerds bankomatkort och kontanter som levnadsomkostnader. De kan ju knappast jobba om de ska bo i stugan ett tag. Och huset lär ju ticka pengar.

Efter husstädningen så far M*x hem till stockholm, och kärleksparet till familjen på frösön där bilen setts "under några dagar" som jag fattade det. Sen hittade de väl annat boende, eller dumpade/brände bilen.
Senast redigerad av Fredrik 2016-12-26 kl. 09:37. Anledning: Tillägg vad som hände efter mordet.
Citera
2016-12-26, 10:43
Medlem
Justja, en annan forumdeckare som via PM gav mig den avgörande ledtråden för mina teorier (länken till frösön artikeln) har hittat vilket land Mercedes antagligen är i. Men han får dela med sig av den själv vill inte ta äran av honom. Hennes roll gissar jag är bara städningen.

Återigen, finns mycket i detta jag ej kan belägga. Men för mig så räcker det för att jag ska sova lugnt nu
Citera
2016-12-26, 12:51
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Justja, en annan forumdeckare som via PM gav mig den avgörande ledtråden för mina teorier (länken till frösön artikeln) har hittat vilket land Mercedes antagligen är i. Men han får dela med sig av den själv vill inte ta äran av honom. Hennes roll gissar jag är bara städningen.

Återigen, finns mycket i detta jag ej kan belägga. Men för mig så räcker det för att jag ska sova lugnt nu

Faan, du är ju rent av manisk i dina "teorier" du kastar ur dig till höger och vänster.
Jag får nästan känslan av att du försöker styra spår ifrån något.....kanske dig själv?
Citera
2016-12-26, 13:47
Medlem
Jag har redan bett om ursäkt för att jag skrivit sådana mängder. Men jag vill verkligen att detta ska lösas, och kanske har jag varit för ivrig. Men i poddens specialavsnitt så säger de 17.30 in:
http://pod.mittmedia.se/pod/filer/Dubbelmordet_i_Bratt__s_Specialavsnitt.mp3

"Så länge folk tipsar och kommer med teorier så kommer fallet att leva kvar", annars glöms det ju bort

Jag vet att mina teorier inte är vattentäta även om jag kanske talat med den tonen ibland.
Men kom gärna med lite egna scenarier så kan vi väl försöka utesluta dem med tillsammans istället.

God jul
Citera
2016-12-27, 00:23
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Jag har redan bett om ursäkt för att jag skrivit sådana mängder. Men jag vill verkligen att detta ska lösas, och kanske har jag varit för ivrig.

Den stora faran med att skriva ungefär 150 inlägg på en vecka är att tråden kan verka urvattnad, för nytillkomna hobby-kriminologer. Kan lätt slå slint s.a.s. Men ta ett samlat grepp och skriv gärna ett inlägg med vad du kommit fram till senaste dagarna, ett så kallat 'greatest hits'-inlägg med info som man bara inte får missa.
Citera
2016-12-27, 16:03
Medlem
Om det är ett s.k "cold case" varför släpper man inte mer info till allmänheten dvs förundersökningsprotokollet?
Citera
2016-12-28, 04:50
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Om det är ett s.k "cold case" varför släpper man inte mer info till allmänheten dvs förundersökningsprotokollet?
För att utredande poliser och åklagare inte vill utmålas som odugliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in