Citat:
Jag vet inte om det är gemensamma dotter, jag utgick från det. Ja, som jag förstod det så är hon för närvarande boende på gården. Det är det jag tycker är så jäkla skumt, men som sagt, alla anhöriga och de som bor nära är förmodligen redan topsade.
Ursprungligen postat av qapmoc
Jag vet inte om det är gemensamma dotter, jag utgick från det. Ja, som jag förstod det så är hon för närvarande boende på gården. Det är det jag tycker är så jäkla skumt, men som sagt, alla anhöriga och de som bor nära är förmodligen redan topsade.
Tor hade två döttrar sen tidigare och flyttade efter skilsmässa ut till gården i brattås (vilket jag har för mig jag läste någonstans var hans föräldrahem)
Gerd hade två söner sen tidigare
Citat:
Intressant, hoppas de kommer nåt steg längre.
Förresten, visst var mordvapnet inte hittat än?
Ursprungligen postat av qapmoc
Intressant, hoppas de kommer nåt steg längre.
Förresten, visst var mordvapnet inte hittat än?
Citat:
Nej vapnet är inte hittat (om dom ens vet vad det är), förmodligen tror dom det är en yxa, men har varit prat om slägga också.
Ursprungligen postat av Perception
Nej vapnet är inte hittat (om dom ens vet vad det är), förmodligen tror dom det är en yxa, men har varit prat om slägga också.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article291212.ab
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Slogs ihjäl med slägga
HÄRNÖN
En stor, blodig slägga står lutad mot stallväggen.
Här inne slogs Tor Öberg, 70, för sitt liv.
-Tor var en stark karl, han gav sig inte i första taget, säger en av Tors jaktkamrater till Aftonbladet.
HÄRNÖN
En stor, blodig slägga står lutad mot stallväggen.
Här inne slogs Tor Öberg, 70, för sitt liv.
-Tor var en stark karl, han gav sig inte i första taget, säger en av Tors jaktkamrater till Aftonbladet.
Nån som vet om undersökningarna av släggan gav något?
Nån som hört något mer om detta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article291215.ab
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
En man och en kvinna i en gammal bil jagas efter dubbelmordet i Brattås.
Flera personer såg paret i trakten dagen innan Gerd Wiklund, 67, och Tor Öberg, 70, hittades ihjälslagna.
Mannen och kvinnan uppträdde så märkligt att flera säger att båda tycktes vara påverkade av något.
Flera personer såg paret i trakten dagen innan Gerd Wiklund, 67, och Tor Öberg, 70, hittades ihjälslagna.
Mannen och kvinnan uppträdde så märkligt att flera säger att båda tycktes vara påverkade av något.
Tycker ju åtminstone det borde sagts något om dessa personer hittats och isåfall avförts