Citat:
Ursprungligen postat av
fillefilosof
Borde inte sådan information vara sekretessbelagd?
Men jag glömmer bort att i incestkommunen Hudiksvall så gäller inga regler.
Polisen i Hudiksvall ger sekretessbelagd information om mig till min bror i Skåne utan att fråga mig om tillåtelse. Hudiksvallspolisen har antagligen otillåtna bevis mot GM men måste väl få tid att plantera "giltiga" bevis först..... ?
Det finns per definition inga "ogiltiga" respektive "giltiga" bevis. Vi bor inte i USA.
I Sverige råder fri bevisprövning, vilket innebär att även om beviset tillkommit på att otillåtet vis, t.ex. genom en olaglig husrannsakan, så kommer beviset att vara giltigt i domstol.
Den som gjort den olagliga husrannsakan kan därefter komma att dömas för brott i sin tur (tjänstefel och/eller hemfridsbrott i det här exemplet), men det gör alltså inte beviset ogiltigt i det första fallet.
Sekretessbelagd information? En dubbelmördares personliga integritet får sägas väga mycket lätt ställt mot allmänintresset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Diktalben
Jägarens mål är ett dött djur. Är inte det en slags blodtörst? Om det är frisk luft och naturupplevelse han är ute efter finns det kikare och kameror..
Självfallet är det så att jägare tycker om att döda, annars hade de inte jagat.
I dag behöver man som bekant inte jaga för att överleva.
Allt snack om "naturupplevelser", "viltvård" och så vidare är just mest snack, det är helt enkelt inte socialt acceptabelt att säga att man jagar för att man tycker om att döda.
Nej, jag är inte mot jakt. Ja, jag har jagat själv under många år.