2016-12-25, 18:04
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Det här är en kille som var duktig i skolan och har ordnade familjeförhållanden. Av respekt för hans familj så vill jag inte säga mer. Tids nog får vi veta vad som hänt. Tragiskt för alla inblandade.

Du som vet, kan du sammanfatta vad som hänt?
Du behöver inte nämna namn eller något, bara en jävla sammanfattning så vi som inte kan eller vill läsa 30 sidor skryt och rykten slipper ??????
Citera
2016-12-25, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Det här är en kille som var duktig i skolan och har ordnade familjeförhållanden. Av respekt för hans familj så vill jag inte säga mer. Tids nog får vi veta vad som hänt. Tragiskt för alla inblandade.

Spill the beans.
Respekt för en dubbelmördares föräldrar har man inte.
Är det en adopterad guling?
Citera
2016-12-25, 18:42
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
En förstoring på den misstänkte 20 Åringen S*mon P*ers*on.

https://i.sli.mg/qjh1Ql.jpg
Citera
2016-12-25, 19:38
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillefilosof
Borde inte sådan information vara sekretessbelagd?

Men jag glömmer bort att i incestkommunen Hudiksvall så gäller inga regler.

Polisen i Hudiksvall ger sekretessbelagd information om mig till min bror i Skåne utan att fråga mig om tillåtelse. Hudiksvallspolisen har antagligen otillåtna bevis mot GM men måste väl få tid att plantera "giltiga" bevis först..... ?
Det finns per definition inga "ogiltiga" respektive "giltiga" bevis. Vi bor inte i USA.
I Sverige råder fri bevisprövning, vilket innebär att även om beviset tillkommit på att otillåtet vis, t.ex. genom en olaglig husrannsakan, så kommer beviset att vara giltigt i domstol.

Den som gjort den olagliga husrannsakan kan därefter komma att dömas för brott i sin tur (tjänstefel och/eller hemfridsbrott i det här exemplet), men det gör alltså inte beviset ogiltigt i det första fallet.

Sekretessbelagd information? En dubbelmördares personliga integritet får sägas väga mycket lätt ställt mot allmänintresset.

Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Jägarens mål är ett dött djur. Är inte det en slags blodtörst? Om det är frisk luft och naturupplevelse han är ute efter finns det kikare och kameror..
Självfallet är det så att jägare tycker om att döda, annars hade de inte jagat.
I dag behöver man som bekant inte jaga för att överleva.

Allt snack om "naturupplevelser", "viltvård" och så vidare är just mest snack, det är helt enkelt inte socialt acceptabelt att säga att man jagar för att man tycker om att döda.

Nej, jag är inte mot jakt. Ja, jag har jagat själv under många år.
Citera
2016-12-25, 19:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Vissa av dessa mediciner gör så att du inte kommer ihåg vad du gjort, tro mig.

Att ha Ågren för något som man inte minns kan ju vara svårt...

Även om man "inte minns något" så borde väl situationen att vara misstänkt för dubbelmord göra vem som helst orolig och upprörd. Hans lugn talar nog mera för känslokyla.
Citera
2016-12-25, 20:51
Medlem
Troians avatar
PM:

Ryktas om att MGM blivit av från bussen som trafikerar landsvägen mellan Bergsjö-Hudiksvall, innan morden alltså.
Citera
2016-12-25, 20:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PM:

Ryktas om att MGM blivit av från bussen som trafikerar landsvägen mellan Bergsjö-Hudiksvall, innan morden alltså.
Källan för ryktet kan vara Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Förklaringen kan vara väldigt enkel. GM hoppade på nio-bussen i Hudiksvall för att åka hem till Älgered 4 mil bort. Han beter sig stökigt och busschauffören väljer att helt sonika slänga av honom vid Råbo. Vi vet nämligen att bussen stannade där. Närmaste bebyggelse är stugorna någon km bort. GM kommer till BO1:s stuga och knackar på. Kvinnan är gammal, GM påverkad och det är becksvart ute. Hon blir rädd och ringer sin granne. Han ringer polisen och stövlar sedan över. Vad som händer nu är omöjligt att veta. Kanske har GM en kniv, kanske hittar han ett tillhygge i kvinnans carport. Kanske kände han sig i sitt mentala tillstånd hotad av BO2. Vi vet iaf resultatet... Efter detta flyr han längs skogsvägarna/stigarna till Silja, en promenad på 2-3 km.

Känner väl till området och detta är för mig det mest sannolika förloppet. Helt enkelt en väldigt tragisk händelse, inget som planerades i förväg.
Citera
2016-12-25, 21:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källan för ryktet kan vara Flashback.

Okej, hade inte sett det inlägget. Ja, det är väl ganska troligt.
Citera
2016-12-25, 21:05
Medlem
Citat:
Det var sent på torsdagen, kvällen före julafton, som två personer - en 71-årig kvinna och en 62-årig man - mördades brutalt i Råbo norr om Hudiksvall.
Morden skedde i kvinnans hem. Vid tiden för dådet hade hon sin granne, den 62-årige mannen på besök.
– Mycket tyder på att de sysslade som folk gör dagen före julafton, säger åklagare Christer Sammens som leder förundersökningen.
– Hon har tydligen stått och slagit in julklappar.
Klockan var 22.18 när polisen fick in larmet. Åklagarens bild är att morden skedde vid ungefär samma tidpunkt.
Gärningsmannen ska sedan ha flytt ut i den närliggande skogen, där polisen har säkrat blodspår längs en flyktväg som sträcker sig en knapp mil genom tät skog fram till motorvägen E4.

Citat:
Allt tyder på att 20-åringen som kommer att begäras häktad för dubbelmordet under måndagen.
– Jag har inte lämnat in någon framställan, men han kommer med all sannolikhet att begäras häktad, säger åklagare Christer Sammens.

http://www.expressen.se/nyheter/blodspar-hittade-nara-mordplatsen/
Citera
2016-12-25, 21:08
Medlem
Kan bekräfta att nämnda MGM är den person som polisen har gripit. Om detta inte redan är bekräftat.
Citera
2016-12-25, 21:27
Medlem
Troians avatar
PM-uppgift från nyregistrerad:

Citat:
Ryktet stämmer. Satt på samma buss som S***n, 34an från hudik 21.10. Han klev av i råbo ca 21.30.
Citera
2016-12-25, 21:44
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PM-uppgift från nyregistrerad:
Är kopplingen till området utredd? Man kliver inte bara av en buss ute i nowhere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in