2016-12-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Ja det har du rätt i. Det är troligt att det är så. I media står att läsa att det snabbt misstänkte att det kunde vara EM. Precis som du säger kan det ha varit kläder eller hår som fanns kvar.

Enligt någon i campingens närhet har han sett kläder i en påse efter vägen. Jag tror att kroppen varit utan kläder vid fynd och därför är det brottsmisstanke.
Citera
2016-12-25, 20:13
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Sydsjælland- og Lolland Falsters Politi holder klokken 20.30 pressemøde i forbindelse med fundet af Emilie Meng.

http://ekstrabladet.dk/112/tidligere-drabschef-efter-emilie-fund-her-er-politiets-muligheder/6466814

Citat:
I går sidst på eftermiddagen er der en hundelufter i området ved Borup.

Hunden interesserer sig for et vandhul, hvor der findes et lig. Politiet bliver efterfølgende tilkaldt.

En retsmedicinsk har søndag slået fast, at liget er Emilie Mengs.

- Vi kan sige med sikkerhed, at hun er udsat for en forbrydelse, siger efterforskningsleder, Søren Ravn-Nielsen
Senast redigerad av Kungsgarden 2016-12-25 kl. 20:36.
Citera
2016-12-25, 20:38
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Lutar år en asylsökande psykopat
Citera
2016-12-25, 20:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Så hennes kropp har varit i vattnet sedan sommaren? Måste ha varit väldigt svårt att kunna hitta något att identifiera på kroppen. Möjligtvis var det tänder eller något pass. Och nu när det har gått ungefär 6 månader samt att kroppen har legat i vattnet så är det nog ett mirakel ifall dom hittar spår som kan leda mördaren, ifall hon har blivit mördad nu vill säga.

Jag kan inte så mycket om brottsplatsundersökningar och rättsmedicin, men kan det inte påträffats DNA under hennes naglar? Eller kanske även sperma i henne?

Känner mig 100 procent säker på att hon råkat ut för brott.

Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6

Inget tyder på att GM är asylsökande. Möjligen tvärtom däremot, då MGM högst troligt har tillgång till bil, vilket sannolikt är mindre vanligt bland asylsökande än bland resten av befolkningen.
Citera
2016-12-25, 20:52
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Nej, i så fall har hon flutit tvärs över Själland.
Men det var samma ö/Själland, eller?

Själland är inte stort...

Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Asylsökande brukar inte kunna definieras med tramsbegreppet "psykopat".
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2016-12-25 kl. 20:55.
Citera
2016-12-25, 20:56
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Men det var samma ö/Själland, eller?

Själland är inte stort...
Stort nog, kolla kartan: (FB) 17 år gamle Emilie forsvunnet (Korsør, Danmark)
Citera
2016-12-25, 21:01
Medlem
Hamsterbolls avatar
En man som bor nära fyndplatsen hade hittat en svart sopsäck med kvinnokläder i, bland annat en blodfläckad BH (bh med bruna fläckar). Men inte larmat polisen. Undrar var den säcken finns nu?

En säck med hennes kläder tyder även på att gärningsmannen antingen hade svarta sopsäckar i bilen eller bor nära dumpningsplatsen... lär ju finnas en hel del spår på kläderna i påsen.

Att bh:n var fläckad med blod tyder ju på att hon dessutom blev dödad på ett blodigt sätt...

"Tidningen Ekstrabladet har talat med 42-årige Sonny Thomsen, som bor på en campingplats i närheten av det ställe där kroppen hittades. Han säger att han för några månader sedan såg bortkastade damkläder i området.
– En dag när jag kom på min moped såg jag en svart säck som låg intill vägen, berättar Sonny Thomsen för Ekstrabladet.
– När jag kom närmre såg jag att det låg ett bylte med damkläder i säcken. Jag är helt säker på det för där fanns en brunfläckad behå.
Sonny Thomsen har förhörts av polisen men det finns inget besked huruvida hans iakttagelser anses vara till hjälp för utredningen."
Senast redigerad av Hamsterboll 2016-12-25 kl. 21:04.
Citera
2016-12-25, 21:03
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Stort nog, kolla kartan: (FB) 17 år gamle Emilie forsvunnet (Korsør, Danmark)
Inte stort nog om du frågar mig, verkar "naturligt" att köra från en kust till den andra för att dumpa en kropp.
Citera
2016-12-25, 21:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Inte stort nog om du frågar mig, verkar "naturligt" att köra från en kust till den andra för att dumpa en kropp.

Själland är inte stort nog för vad?

Det "naturliga" är att ganska snabbt försöka göra sig av med kroppen. MGM har sannolikt koppling både till platsen där hon försvann och platsen där hon senare hittades.
Citera
2016-12-25, 21:08
Medlem
Overminds avatar
Happ... Då har de hittat henne. Äntligen. Slut på den här historien. Får hoppas bara de får tag i den skyldige nu. Hon har absolut blivit våldtagen och sen strypt/knivhuggen till döds. Om det är en asylsökare eller en galen idiot danskjävel spelar inte så stor roll. Bara sanningen kommer fram.

Man blir väldigt illa till mods. Inte att man fann henne död för det kan INGEN ha trott att hon var vid livet efter varit borta såhär många månader men att man visste att hon var död. Man vet ju att det är en sjuk Värld man befinner sig i.
Citera
2016-12-25, 21:10
Medlem
På presskonferensen så uppger polisen att Emelie har blivit utsatt för våld och att man har inlett en förundersökning om mord.
Citera
2016-12-25, 21:13
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Själland är inte stort nog för vad?

Det "naturliga" är att ganska snabbt försöka göra sig av med kroppen. MGM har sannolikt koppling både till platsen där hon försvann och platsen där hon senare hittades.

Antagligen mest koppling till platsen där hon hittades eftersom den tydligen låg gömd på ett ställe dit folk inte vanligtvis går. De kommer nog hitta gärningsmannen rätt fort nu. Någon som känner till det området och har en bil som hen åker runt i klockan 04 på morgonen av en eller annan anledning. Man gömmer alltid en kropp på ställen man känner väl och är trygg på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in