Citat:
Ursprungligen postat av
peterj76
Speciellt med tanke på att publiken de tar in uppenbarligen är efterbliven.
Om man tittar på den svenska publiken så verkar det som om alla gissar hejvilt och har bestämt sig för att "Jag vet inte, men det kliar i fingrarna.....så nu ska jag gissa bara för att få trycka på en knapp"
I min drömvärld är det annorlunda, där svarar de i publiken som VET. Det skulle kunna få sådana effekter att det exempelvis är 98% på rätta svaret A, 0% på B och C och 2% på D. I mitt exempel är det kanske 200 pers i publiken som ger fan i att trycka för att de inte VET, 49 personer som VET att "A" är rätt svar trycker .......och så kanske en person som"visste" att D var rätt svar, men hade fel (eller kanske tryckte på fel knapp helt enkelt).
Det finns alltså inget tvång att trycka överhuvudtaget. Det kanske i teorin skulle kunna vara en så "tricky" fråga att bara är 4 personer i publiken som vet svaret trycker. Stapeln kommer i så fall visa att 100% av publiken tryckte på "A" - Procentsatsen styrs av de som röstade, inte av publiken i sin helhet.
Men nu trycks det som sagt hej vilt och livlinan blir rätt värdelös - Både i Sverige och utomlands
Här är en riktig rysare : Folk TROR att de vet.......men har inte en susning !
https://www.youtube.com/watch?v=klolmg4HeKE