Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-12-25, 06:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Skulle varit med den här omgången. 3 sista kunde jag direkt. Fast vet intehur de tidigare frågorna var

Det var oerhört lätt på de sista frågorna ja, jag blev förvånad över hur lätt det var. Personligen minns jag ingen som varit uppe på miljonfrågan. Åtminstone ingen jag sett.
Chisnau var ju rentav löjligt enkelt och flaggfrågan var ju lätt med, var ju bara att ta bort alternativ efter alternativ tills det rätta svaret återstod om inte annat. (Hur kunde t.ex. Somalia vara ett alternativ, den flaggan har ju varenda kotte koll på) .

Det kändes lite som om fyran verkligen ville ha upp miljonfrågan "dagen till ära"....

Citat:
Ursprungligen postat av Jarhar
Jag tyckte det var helt idiotiskt att fråga publiken på den frågan. Det är knappast något gemene man känner till.

Publiklivlinan är alltid meningslöst i princip. Var lika bra att bränna den, det var dock sanslöst uppenbart att publiken bara valde städer dom kände till och inget annat.
Citera
2016-12-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var oerhört lätt på de sista frågorna ja, jag blev förvånad över hur lätt det var. Personligen minns jag ingen som varit uppe på miljonfrågan. Åtminstone ingen jag sett.
Chisnau var ju rentav löjligt enkelt och flaggfrågan var ju lätt med, var ju bara att ta bort alternativ efter alternativ tills det rätta svaret återstod om inte annat. (Hur kunde t.ex. Somalia vara ett alternativ, den flaggan har ju varenda kotte koll på) .

Det kändes lite som om fyran verkligen ville ha upp miljonfrågan "dagen till ära"....

Publiklivlinan är alltid meningslöst i princip. Var lika bra att bränna den, det var dock sanslöst uppenbart att publiken bara valde städer dom kände till och inget annat.
Tyckte också att en del av frågorna var väldiggt lätta för att vara på hög nivå. Jag hade också samma tanke som du ett tag det där med miljonfrågan men samtidigt så tror att det ligger till så. Ibland gäller det att ha tur med frågorna.

Kan dock tycka att han borde kunnat Poutiers med tanke på att han sa sig gilla historia.
Citera
2016-12-25, 10:36
Medlem
Förövrigt måste väl denna säsong gå till historien? Kan inte minnas att programmet gått såväl på julafton, juldagen och det kommer även gå på nyårsafton. Någon som kommer ihåg om det har hänt förut? Jag har inget minne av det.
Citera
2016-12-25, 10:46
Medlem
Glidarmannens avatar
Jag håller med om att frågorna var lite väl lätta, totalt sett. Dock tycker jag att han var bra och spelade livlinorna bra förutom att han tog 50/50 efter att hans polare var stensäker på Poutiers.

50/50 på flaggfrågan hade inte varit dumt att ha, nu vek han inte ut sig i något längre resonemang men hade han kunnat en eller kanske två flaggor hade det varit annorlunda.
Citera
2016-12-25, 12:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Finns det någon fråga i Postkodmiljonären du inte kan?

Jodå. Det finns frågor i ämnen som jag inte kan. Filmfrågan igår kunde jag inte exempelvis. Den bytte han bort, fast gissade rätt. Film är inte mitt specialämne.

Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Jag håller med om att frågorna var lite väl lätta, totalt sett. Dock tycker jag att han var bra och spelade livlinorna bra förutom att han tog 50/50 efter att hans polare var stensäker på Poutiers.

50/50 på flaggfrågan hade inte varit dumt att ha, nu vek han inte ut sig i något längre resonemang men hade han kunnat en eller kanske två flaggor hade det varit annorlunda.

Håller med om att det var otaktiskt, men han värderade nivån tillräckligt högt för att inte vilja missa den.

Tyckte att han var ganska lik Martin Stenmarck när han pratade för övrigt.
Senast redigerad av HerrGickhan 2016-12-25 kl. 12:20.
Citera
2016-12-25, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
spelade livlinorna bra förutom att han tog 50/50 efter att hans polare var stensäker på Poutiers.

Om nu polaren var stensäker på Poutiers kunde han väl ha sagt det, lät inte som att han var stensäker även om han trodde det.
Citera
2016-12-25, 19:42
Bannlyst
Naiv kärring som åkte ut nu.
Citera
2016-12-25, 19:44
Medlem
Vad har dom nu hittat för stolpskott? Tanten frågar publiken på vilket datum julottan är och åker sedan ut på vilken jullåt Adolphsson och Falk ligger bakom. Hon svarar Tänd Ett ljus. Inget ont om henne men hon var direkt usel. Trodde inte mina ögon att hon behövde fråga publiken på frågan om julotta.
Citera
2016-12-25, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Publiklivlinan är alltid meningslöst i princip.

Speciellt med tanke på att publiken de tar in uppenbarligen är efterbliven.
Citera
2016-12-25, 19:55
Medlem
Nästa deltagare hängde också löst men med hjälp av 2 livlinor så är hon kvar. Men det där var en svår frågs för 10000 får man säga

Nu har hon fått en hel radda med enkla frågor efter frågan om Mah-Jong. Nåja hon klarar väl en eller ett par frågor till.
Senast redigerad av Azdz 2016-12-25 kl. 20:06.
Citera
2016-12-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Speciellt med tanke på att publiken de tar in uppenbarligen är efterbliven.

Om man tittar på den svenska publiken så verkar det som om alla gissar hejvilt och har bestämt sig för att "Jag vet inte, men det kliar i fingrarna.....så nu ska jag gissa bara för att få trycka på en knapp"

I min drömvärld är det annorlunda, där svarar de i publiken som VET. Det skulle kunna få sådana effekter att det exempelvis är 98% på rätta svaret A, 0% på B och C och 2% på D. I mitt exempel är det kanske 200 pers i publiken som ger fan i att trycka för att de inte VET, 49 personer som VET att "A" är rätt svar trycker .......och så kanske en person som"visste" att D var rätt svar, men hade fel (eller kanske tryckte på fel knapp helt enkelt).

Det finns alltså inget tvång att trycka överhuvudtaget. Det kanske i teorin skulle kunna vara en så "tricky" fråga att bara är 4 personer i publiken som vet svaret trycker. Stapeln kommer i så fall visa att 100% av publiken tryckte på "A" - Procentsatsen styrs av de som röstade, inte av publiken i sin helhet.

Men nu trycks det som sagt hej vilt och livlinan blir rätt värdelös - Både i Sverige och utomlands

Här är en riktig rysare : Folk TROR att de vet.......men har inte en susning !

https://www.youtube.com/watch?v=klolmg4HeKE
Citera
2016-12-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Naiv kärring som åkte ut nu.
Möjligt att hon blev tagen stundens allvar men att hon frågade publiken om när julottan infaller sa ju det mesta om henne. Vete fan om hon var värd dom 10 laxarna hon fick med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in