2016-12-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
De muslimer som har problem med vad vissa företar sig i islams namn, kan med fördel börja förändringen i de miljöerna. T ex i moskéerna. Gävle-moskén är en riktig ful en, och till och med granskad av MSM. Det blir liksom lite konstigt att sitta och klaga på internet när du i stället kan göra riktig skillnad i landets moskéer.

Det passiva stödet för terrorism i islams namn ska heller inte underskattas. Muslimers lojalitet ligger generellt med andra muslimer, även om handlingarna som sådana inte accepteras fullt ut av alla muslimer.
Du vet väl att daeshs strategi är att kristna och muslimer ska hata mot varandra genom att sprida propaganda? De fick er att hamna i skräck och skriva skit om muslimer. Kurdiska folket och styrkorna kämpar medan ni trycker på tangenterna om muslimer.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-25 kl. 19:36.
Citera
2016-12-25, 19:35
Medlem
Den här typen av "kommentarer" tycker jag det borde lyssnas mer på:

" Igår den 23 september började tusentals sjuåriga barn skolan i Iran. För 29 år sedan började jag också skolan samma datum. Jag kommer ihåg att jag var tvungen att bära en stor, lång och mörk uniform med den långa svarta slöjan. Det var verkligen obehagligt med dessa kläder. Jag kände mig ful och ville inte ha slöja.

Vissa månader var det jättevarmt och jag ville leka utan min slöja, och de andra barnen ville detsamma som jag. Det var outhärdligt för oss som barn. Men det var förbjudet. Vi var tvungna att följa skolans regler. Min mamma förklarade för mig att alla kvinnor oavsett hur unga de är tvingas att ha hijab eftersom det är tvång i ett islamiskt land. Jag kunde inte ta av min slöja ens efter skolan ute på gatan, för det fanns alltid en man eller en kvinna som sa att jag skulle täcka håret.

Detta är berättelsen om tusentals flickor i mitt hemland som började sin första dag i skolan i går. Under hela min barndom och ungdom fick jag lära mig att jag skulle täcka mitt hår och min kropp, eftersom det annars skulle stimulera män. Varje dag propagerades det i radio, tidningar, tv, skolor, universitet, på gator och så vidare att man måste bära slöja. Det systemet gav mig en känsla av skuld på grund av mitt hår och min kropp.

När kvinnorna kräver mer frihet i mitt hemland, förtrycks de ännu mer av regimen. Många kvinnor arresteras på grund av sitt hår. Hijabpoliser bötfäller dem. Förra året attackerade några extrema fanatiker kvinnor med syra.

Faktiskt är hijab ett verktyg för att kontrollera kvinnor i mansdominerade samhällen. I islams ideologi är den mest undergivna kvinnan den bästa kvinnan. Du kan inte föreställa dig hur reklam kan skada en kvinna som kommer från ett land som har obligatorisk hijab. I själva verket, H&M och Åhléns, främjar ni en religiös, manlig fråga som skadar miljoner kvinnor i världen. Deras reklam är emot kvinnor som fortfarande kämpar för sina rättigheter.

"Åhléns är ett varuhus för alla och det vill vi visa i vår kollektion", säger Lina Söderqvist marknadschefen Åhléns.

Det finns många företag som annonserar om hijab i Iran, Saudiarabien och så vidare. Även där finns miljoner kvinnor som inte gillar att bära hijab. Hur skulle du tänka, Lina, om nazistpartiet i Sverige införde en reklam med budskapet: "Heil Hitler", och Adolf Hitler dök upp i klädreklam? Är inte Sverige till för alla och kämpar för jämställdhet för alla? Åhléns är för alla, så varför går Åhléns inte bortom ideologin? Särskilt när det är en kvinnohatande ideologi.

Det är självklart så att många beslöjade kvinnor som bor i Sverige inte själva bestämmer att de ska bära hijab. De är tvingade av traditionen att bära den. Jag menar att det inte spelar någon roll vilket land de bor i. Traditionen följer dem oavsett.

Åhléns och H&M, ni borde skämmas. Det ni gör är ett smutsigt trick för att tjäna pengar.

Nasrin Madani"
Citera
2016-12-25, 19:38
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Men muslimer krigar mot varandra sen födelsen och de fega kräken är där och där, överallt i världen. Hur ska vi markera dem? Det är inget nytt. Om vi tittar på det förflutna så gjorde kristna likadant på 1200 talet, alltså är inte islam ensam om det.

Det finns över 150 verser i koranen som uppmanar till våld mot otrogna. Utöver dessa så har vi även haditherna och i synnerhet profeten Mohammeds liv och gärningar, som inspirerar många muslimer till jihad i västvärlden. Jag tycker det är lite komiskt att alla terrorattacker som sker just nu förklaras med att terroristerna är inspirerade av Islamiska Staten eller Daesh. Inspirationen kommer från islams heliga texter och profeten Mohammeds eget liv och gärningar. Uppmaningarna till jihad finns där och har funnits där i över 1400 år.

Varför försöker ni hela tiden skylla ifrån er?
Citera
2016-12-25, 19:39
Avslutad
Citat:
Du vet väl att daeshs strategi är att kristna och muslimer ska hata mot varandra genom att sprida propaganda? De fick er att hamna i skräck och skriva skit om muslimer. Kurdiska styrkorna kämpar medan ni trycker på tangenterna om muslimer.

Har du kollat upp Gävle moské? Det finns ingenting som säger att samma inte pågår i alla landets moskéer. På YT kan du hitta Uppdrag Gransknings program om islam i Sverige. Det finns fyra-fem program allt som allt. Titta på dem och säg sedan ärligt om svenskar absolut inte har något att vara oroliga över. Särskilt när politikerna och media skyddar islamisterna.

Jag hatar inte muslimer, däremot avskyr jag islam. Vad IS vill eller inte vill skiter jag i eftersom verkligheten är att européer slaktas. Då ska fokus vara på att förhindra det, trots om något i det skulle följa IS:s agenda eller strategi.
Senast redigerad av GenesisP 2016-12-25 kl. 19:57.
Citera
2016-12-25, 19:58
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Du vet väl att daeshs strategi är att kristna och muslimer ska hata mot varandra genom att sprida propaganda? De fick er att hamna i skräck och skriva skit om muslimer. Kurdiska folket och styrkorna kämpar medan ni trycker på tangenterna om muslimer.

Det finns faktiskt svensk militär på plats i Irak o Syrien men som instruktörer. Varför ska vi i väst offra våra liv eller våra söners liv för att några galna ökenmuslimer ställer till oreda och begår folkmord etc?

Tycker den muslimska världen kan få ta hand om sin egen skit. Saudi, Irak och Turkiet kan gripa in. Dock är det som du säger mest kurder och de gör ett toppenjobb! Hoppas de kan få en egen stat efter detta.

Det räcker om vi flyger över på 2000 meters höjd och släpper ner några ton bomber.
Senast redigerad av another-devil 2016-12-25 kl. 20:01.
Citera
2016-12-25, 20:00
Avslutad
Här:

https://www.youtube.com/results?search_query=uppdrag+granskning+islam
Citera
2016-12-25, 20:05
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
I rättvisans namn bör man väl nämna Timothy McVeigh och Anders Breivik.

Nja, de är terrorister, men knappast särskilt kristna va? Snarare statsfientliga.
Citera
2016-12-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Den kristna guden älskar alla, även mig som är ateist
Den muslimska hatar mig och vill döda mig

Man ber till precis samma Gud.
Citera
2016-12-25, 20:30
Medlem
Citat:
I den delen har IS rätt, kristna (och alla icke-muslimer) bör hata muslimer och driva ut muslimer i sina länder. Det för att muslimer inte kan vara annat än deras fiender. Ras, religion och kultur är skit hos alla muslimska grupper och kan inte vara till annat än skada för de som de är i kontakt med.

Skiter fullständigt i kurder, de är ett rövarfolk utan heder mot andra än sig själva. Det är inte värt att offra ett europeiskt liv om det så räddar en miljon araber eller kurder.
Citera
2016-12-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det är det du har lärt dig, muslimer dödar varandra.. Och det tycks vara något som du accepterar.

Du kallar dig icke-extrem. Men att acceptera dödande - är rätt extremt!

Jag ställde frågor om hur det går till i mosken. Skulle gärna vilja veta..
Var frågorna för "rakt på"?

Att den muslimska världen står på samma nivå som den kristna gjorde på tolvhundratalet.
Kunde då inte den muslimska världen ta lärdom?

Ja det var en oväntad vändning.
Du som startade tråden för du var trött på allt dåligt som sägs om muslimer.

Det visar sig att du själv är en extrem muslim - till och med en som kan tänka dig att döda.

Du som ville få folk att sluta med sina misstankar mot muslimer - du har faktiskt istället bekräftat dom.

Men jag tror inte du förstod riktigt att du också är extrem, men kanske du fått upp ögonen nu.

Och vi andra är tacksamma för att du gjorde tråden så detta blev tydligare. Tack.
Senast redigerad av Urbizzo 2016-12-25 kl. 20:55.
Citera
2016-12-25, 20:48
Medlem
Dom våldtar våra kvinnor?
Citera
2016-12-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja det var en oväntad vändning.
Du som startade tråden för du var trött på allt dåligt som sägs om muslimer.

Det visar sig att du själv är en extrem muslim - till och med en som kan tänka dig att döda.

Du som ville få folk att sluta med sina misstankar mot muslimer - du har faktiskt istället bekräftat dom.

Men jag tror inte du förstod riktigt att du också är extrem, men kanske du fått upp ögonen nu.

Och vi andra är tacksamma för att du gjorde tråden så detta blev tydligare. Tack.
Knappast, dröm vidare. Jag har bott där en gång och här kommer experter på allt och alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in