2016-12-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Hör på dig själv och fråga dig själv om vi muslimer verkligen tillåter det så att vi kommer till paradiset. Är du funtad på riktigt?
Jag tycker också det är underligt att människor som utger sig för att vara religiösa ställer till med så mycket problem.

"-Är du funtat på riktigt!" Jag låter er Imam Salahuddin Barakat svara på den frågan
Citat:
Salahuddin Barakat är en av Malmös mest tongivande imamer.
En av Malmös mest tongivande imamer går nu ut och vädjar till unga att upphöra med våld. Han säger att många av offren och gärningsmännen i den senaste tidens mordvåg har anhöriga i hans församling.
Salahuddin Barakat fick nog efter gårdagens mord och skrev ett inlägg på sociala medier som delats till tusentals personer.

"Tyvärr är det muslimska ungdomar som både står för våldet och de som drabbas främst av det. En efter en faller de!", inleder Salahuddin Barakat sitt inlägg.

Känner många

Imamen Salahuddin Barakat är själv uppväxt i ett av de utsatta områdena i Malmö. Idag är han 35 år gammal och känner till många av de inblandade i de kriminella uppgörelserna. Han har personligen funnits som ett stöd till flera av mordoffrens anhöriga.
Dessutom har jag hört att många muslimska mördare anser att de kommer till paradiset om de mördar otrogna, stämmer inte det?
Citera
2016-12-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Jag tycker också det är underligt att människor som utger sig för att vara religiösa ställer till med så mycket problem.

"-Är du funtat på riktigt!" Jag låter er Imam Salahuddin Barakat svara på den frågan

Dessutom har jag hört att många muslimska mördare anser att de kommer till paradiset om de mördar otrogna, stämmer inte det?
Men VI håller inte med dem.
Citera
2016-12-25, 19:03
Avslutad
Generellt skiter muslimer i livet, allt handlar om döden och livet efter döden. Islam som lära har skrämt upp muslimer ända sedan födseln om vad som händer om Allah inte släpper in dig i Paradiset. Många muslimer lever med en ständig panik över att inte få släppas in i Paradiset. Därför blir många terrorister i Allahs namn.

Muslimer som hamnar i någon form av existentiell kris vänder sig ofta inåt i islam och blir extrema. Imamer uppmuntrar gärna moskébesökare till jihadism.

Därför är varje muslim något av en tickande bomb. Alla kommer inte utföra terrordåd men väst kan omöjligen veta på förhand vilka som kommer att göra det.
Säkerhetsperspektivet är ett av de starkaste skälen till att muslimsk invandring inte ska vara tillåtet.
Citera
2016-12-25, 19:06
Medlem
deadsets avatar
Den dag muslimer slutar sprida elände och misär i världen är den dag du slipper läsa "hatiska kommentarer mot muslimer" på internet. Så enkelt är det.
Citera
2016-12-25, 19:07
Medlem
Citat:
Men VI håller inte med dem.
Ja fast det lär ju inte hjälpa upp bilden av muslimer och islam att "NI" inte håller med dem. Vem är ni, och vem är de andra och varför förekommer det så mycket våld och brott i de områdena där det bor mycket muslimer.

Och som jag sa, du är tydligen lyckligt omedvetande om den agenda som imamerna har, oftast diskret i hemlighet. Eller så är du medveten om den islamistiska agendan och gör bara som imamerna, anlägger en försonlig ton mot oss "otrogna". Medan den islamistiska agendan diskuteras diskret inom det muslimska samhället. Att lite på en muslim är som att sätta räven att passa hönshuset, det vet du givetvis redan, MENA kulturen går inte ihop med västerländsk kultur.
Citera
2016-12-25, 19:07
Medlem
Citat:
Alltså jag kommer från en troende familj, alltså är jag muslim.
Du kommer inte gilla det jag kommer säga men de är inte islamister. De flesta daesh krigarna är ungdomar och kriminella från olika länder i världen och ansluter sig till daesh. Deras liv är alltså fuckade i början. Journalister hittade fejkade skägg i byggnader.

Ja, jag förstår din bakgrund. Och jag försöker få dig att förstå något.

Varför skulle jag inte gilla att höra det svaret. Det är klart jag gillar det svaret - för det är ju så det är. Men det finns mer i denna hemska soppa.

Jag förstår du har inte träffat någon sån där som kommer till moskeerna och försöker värva unga män??

Det är bra med din inställning - men vad säger man i mosken - pratar man om detta? Eller är man bara fin och andlig och sitter på mattan utan att prata om detta? Du har ju fått reda på att dom är kriminella. Självklart. Och dom mördar mest muslimer - Varför gör ingen någon markering mot dom. Fattar ni inte att dom är infiltratörer?
Citera
2016-12-25, 19:12
Medlem
Mad monks avatar
Om svenskar betet sig som muslimer gör här i deras länder hade jag inte klagat på att de blivit hatade direkt jag hade sett det som ett sundhetstecken. Nu är det dock tvärtom och muslimerna känner sig kränkta.
Citera
2016-12-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja, jag förstår din bakgrund. Och jag försöker få dig att förstå något.

Varför skulle jag inte gilla att höra det svaret. Det är klart jag gillar det svaret - för det är ju så det är. Men det finns mer i denna hemska soppa.

Jag förstår du har inte träffat någon sån där som kommer till moskeerna och försöker värva unga män??

Det är bra med din inställning - men vad säger man i mosken - pratar man om detta? Eller är man bara fin och andlig och sitter på mattan utan att prata om detta? Du har ju fått reda på att dom är kriminella. Självklart. Och dom mördar mest muslimer - Varför gör ingen någon markering mot dom. Fattar ni inte att dom är infiltratörer?
Men muslimer krigar mot varandra sen födelsen och de fega kräken är där och där, överallt i världen. Hur ska vi markera dem? Det är inget nytt. Om vi tittar på det förflutna så gjorde kristna likadant på 1200 talet, alltså är inte islam ensam om det.
Senast redigerad av zyxos 2016-12-25 kl. 19:25.
Citera
2016-12-25, 19:23
Avslutad
De muslimer som har problem med vad vissa företar sig i islams namn, kan med fördel börja förändringen i de miljöerna. T ex i moskéerna. Gävle-moskén är en riktig ful en, och till och med granskad av MSM. Det blir liksom lite konstigt att sitta och klaga på internet när du i stället kan göra riktig skillnad i landets moskéer.

Det passiva stödet för terrorism i islams namn ska heller inte underskattas. Muslimers lojalitet ligger generellt med andra muslimer, även om handlingarna som sådana inte accepteras fullt ut av alla muslimer.
Citera
2016-12-25, 19:31
Medlem
Många av oss "gamla" svenskar känner oss förbryllade över "slöj-modet" i reklamen. Slöjan beskrivs ju ofta som kvinno-förtryck, men nu blir den som en poppig mode-assecoar.
Här nedan är INTE en hatisk kommentar men en av alla de debatt-artiklar kring faran med "normalisering" av inte-vilket-klädesplagg-som-helst:

Nedan kopierad debatt-artikel:

"DEBATT. Nyligen lanserade klädföretagen Hennes & Mauritz och Åhléns, sina höstkampanjer. Nya trender och färger som ska marknadsföras och säljas in till kunderna. Få hade höjt på ögonbrynen om det inte vore för det nya inslaget i kampanjerna med beslöjade modeller.

Reaktionerna har inte låtit vänta på sig eftersom det finns så olika åsikter om vad slöjan egentligen symboliserar.
Frågan är inte okomplicerad men låt oss konstatera följande först: slöjan är inte vilket klädesplagg som helst. I många muslimska länder som Iran, Saudiarabien och Afghanistan är det ett brott att inte bära slöja, hijab och burka.
Det är ett plagg som används av diktaturregimer för att upprätthålla kvinnoförtryck.

Även den politiska islam – en global rörelse och som vuxit sig allt starkare, även i Sverige – använder slöjan som ett sätt att förtrycka flickor och kvinnor. Det är ett överordnat mål för islamister runt om i världen att införa obligatorisk slöja för flickor och kvinnor.

Dagligen kämpar miljontals kvinnor i muslimska länder för sin rätt att slippa bära slöja. De gör det med sina egna liv som insats. De bekämpar kvinnoförtrycket, underkastelsen till mannen och hederskulturen som symboliserar kyskhet och sexuell objektifiering av kvinnokroppen.

Vi ser en radikal utveckling i Sverige där islamistiska grupperingar stärkt greppet över många svenska förorter. ”Sedlighetspoliser” går runt i bostadskvarter och uppmanar flickor och kvinnor att ta på sig slöjan, för att uppfattas som ”anständiga”.

Det tycks bekymra få i Sverige att islamister och deras självutnämnda sedlighetspoliser har samma agenda som deras bröder i Mellanöstern och Nordafrika. Men mig gör det orolig!

Hur ska vi hantera den här utvecklingen, som strider mot demokratins grundvärderingar om rätten till sin frihet? Ska vi ha en låt gå-mentalitet och passivt se på medan förtrycket pågår i det tysta? Självklart inte! Alla medborgare i Sverige ska försvaras mot förtryck.

Därför tycker jag det är anmärkningsvärt att Åhléns och Hennes & Mauritz tar så lättvindigt på den kritik som riktats mot kampanjen. Åhléns marknadschef motiverar kampanjen med hur det svenska samhället ser ut; i Sverige i dag bor människor av en mängd bakgrunder, religioner och kulturer, säger hon.

Båda klädföretagen säger sig ta avstånd från alla former av förtryck. De menar att kampanjen syftar till att visa på alternativ för de intresserade.

De som är intresserade och tackar för reklamen är islamister, vars kvinnosyn riskerar att normaliseras. Modeföretagen är privata aktörer och man kan naturligtvis inte ha samma förväntningar på dem som på statliga myndigheter och institutioner. Men de är heller inte befriade från socialt ansvar. Vare sig de vill det eller inte så bidrar de till att normalisera slöjan.

Jag vill särskilt lyfta barnperspektivet. När små flickor i förskoleålder tvingas bära slöja kan vi inte säga att det är ett fritt val. Det är flickor som kläms mellan föräldrar och övriga samhället. Dessa barn riskerar att drabbas av ett utanförskap de inte alls har valt själva. Ofta tvingas de leva dubbelliv; ett liv hemma utifrån föräldrarnas religiösa värderingar och ett annat ute i samhället. Att lägga ansvaret på dem är inte bara orimligt utan också moraliskt förkastligt.

När andra politiska kvinnoförbund och företrädare för kvinnorörelsen väljer tystnad talar Sveriges liberalfeminister klarspråk. Vi kommer aldrig acceptera en utveckling där slöjan normaliseras så länge flickor och kvinnor i Sverige och andra länder tvingas bära den.

Gulan Avci
FAKTA
DEBATTÖREN
Gulan Avci. Riksdagsledamot (FP) och ordförande för Liberala Kvinnor.

DEBATTEN
Både Åhléns och H&M har i sina höstkampanjer haft med kvinnor med slöja på bilderna. Ett sätt att visa hur Sverige i dag ser ut, menar företagen – men dagens debattör anser att de bortser från att slöjan på många håll är ett verktyg för kvinnoförtryck och därför inte ska normaliseras."
Citera
2016-12-25, 19:32
Avslutad
Citat:
Men muslimer krigar mot varandra sen födelsen och de fega kräken är där och där, överallt i världen. Hur ska vi markera dem? Det är inget nytt. Om vi tittar på det förflutna så gjorde kristna likadant på 1200 talet, alltså är inte islam ensam om det.

Perfekt, då skickar vi tillbaka alla så kan dom återkomma om 800 år då dom också är reformerade?
Citera
2016-12-25, 19:32
Medlem
Citat:
Men muslimer krigar mot varandra sen födelsen, det är inget nytt. Om vi tittar på det förflutna så gjorde kristna likadant på 1200 talet, alltså är inte islam ensam om det.

Det är det du har lärt dig, muslimer dödar varandra.. Och det tycks vara något som du accepterar.

Du kallar dig icke-extrem. Men att acceptera dödande - är rätt extremt!

Jag ställde frågor om hur det går till i mosken. Skulle gärna vilja veta..
Var frågorna för "rakt på"?

Att den muslimska världen står på samma nivå som den kristna gjorde på tolvhundratalet.
Kunde då inte den muslimska världen ta lärdom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in