2016-12-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Äpplet faller inte långt från trädet...
En jävla skillnad va
Är det han som ni hängt ut kan man bara känna med familjen. Beklagar offer och deras anhöriga också men gms föräldrar och är i en situation få vill befinna sig i
Citera
2016-12-24, 19:57
Medlem
Citat:
Äpplet faller inte långt från trädet...

Lägg av. Typ varenda gubbe över 50 jagar häromkring. Känner en del av släkten. Det är oerhört tragiskt för alla inblandade om det nu stämmer.
Senast redigerad av brutusmcforce 2016-12-24 kl. 20:02.
Citera
2016-12-24, 20:02
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutusmcforce
Lägg av. Typ varenda gubbe över 50 jagar häromkring. Känner en del av släkten. Det är oerhört tragiskt för alla inblandade.

Fast denna man verkar oerhört blodtörstig, har inte sett så många skjutna döda djur på ngn FB sida. Sonen har en jägare/slaktare till fader att brås på men han slog nog fan farsan i blodjakten......
Citera
2016-12-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Fast denna man verkar oerhört blodtörstig, har inte sett så många skjutna döda djur på ngn FB sida. Sonen har en jägare/slaktare till fader att brås på men han slog nog fan farsan i blodjakten......

Skärp dig.
Citera
2016-12-24, 20:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag vet exakt innebörd av ordet "främling". Dina försök till SFI-lektioner kan du nog spara till nån annan.
Jag står fast vid min tro att en svensk polis med PK-riktig värdegrund skulle svårligen benämna en utlänning som "främling" i detta ärende, däremot en svensk. De lägger gärna ut rökridåer för att förvilla.

Jo jag förstår att du och dina gelikar har det angreppet på varenda rad i pressen, och varenda stavelse som kommer ur munnen på en polistalesman, men polisens arbete handlar faktiskt inte bara om det.

Ett annat exempel på hur polisen använder ordet "främling" i sin kommunikation:

https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Kalmar/april-juni/Analys-av-inbrott-ger-tips-om-hur-du-ska-skydda-dig/

Citat:
Grannar kan enligt [kriminalinspektör] Carlo Petersson gott vara lite mer nyfikna överlag. Lägga främmande människor och bilar på minnet, kanske fråga vem det är som är på grannens tomt om det är en främling.

Att han säger "främling" betyder inte att han avser en person med explicit svenskt (eller osvenskt, som en del andra i tråden menar) utseende. Han hade antagligen lika gärna kunnat säga "obekant", "okänd" eller något annat.

Så, just att MGM kallas för "främling" kan man alltså inte dra några slutsatser av, för den som har en sådan fixering.
Citera
2016-12-24, 20:12
Medlem
Men herregud, var & varannan jägare har sådana profiler på Facebook. Det blir man inte dubbelmördare av. Isåfall är man brutalt instabil om man blir påverkad av farsans jakt.
Men det är klart, det kommer väl trologtvis från samma typ av folk som tycker jakt är bedrövligt medan de gräver i köttdisken på Ica...
Pappan har noll med saken att göra. Det var onödigt lågt.
Citera
2016-12-24, 20:14
Medlem
Citat:
Lägg av. Typ varenda gubbe över 50 jagar häromkring. Känner en del av släkten. Det är oerhört tragiskt för alla inblandade om det nu stämmer.

Håller fullständigt med! Jag hoppas verkligen att det bara är ett rykte och inget mer. Jag kan inte tro att det skulle vara han.
Citera
2016-12-24, 20:24
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Men herregud, var & varannan jägare har sådana profiler på Facebook. Det blir man inte dubbelmördare av. Isåfall är man brutalt instabil om man blir påverkad av farsans jakt.
Men det är klart, det kommer väl trologtvis från samma typ av folk som tycker jakt är bedrövligt medan de gräver i köttdisken på Ica...
Pappan har noll med saken att göra. Det var onödigt lågt.

Klart att pappan inte direkt har med morden/slakten att göra. Självklart.

Men i denna familj har barnen växt upp med en blodtörstig pappa, har slaktar en söt vit kanin och hänger upp framför sig när ngn annan tar en bild till FB. Barnen ser oxå detta.
Han poserar gladeligen framför egenhändigt dödade/slaktade div djur på bilder..

Barn gör inte som föräldrar säger åt dem att göra, nej barn gör som sina föräldrar gör!!!!

Ta några ex: Prästens son ser det som naturligt att gå till kyrkan på söndagar, bagarens son ser det som naturligt att pappa pratar om bullar och bakar hemma, snickarens son ser det som naturligt att pappa snickrar hemma mm mm

tragiskt..
Citera
2016-12-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Klart att pappan inte direkt har med morden/slakten att göra. Självklart.

Men i denna familj har barnen växt upp med en blodtörstig pappa, har slaktar en söt vit kanin och hänger upp framför sig när ngn annan tar en bild till FB. Barnen ser oxå detta.
Han poserar gladeligen framför egenhändigt dödade/slaktade div djur på bilder..

Barn gör inte som föräldrar säger åt dem att göra, nej barn gör som sina föräldrar gör!!!!

Ta några ex: Prästens son ser det som naturligt att gå till kyrkan på söndagar, bagarens son ser det som naturligt att pappa pratar om bullar och bakar hemma, snickarens son ser det som naturligt att pappa snickrar hemma mm mm

tragiskt..

Vet inte om du bara trollar eller bor i en låda, men folk har jagat i ett par hundra tusen år.
Citera
2016-12-24, 20:31
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Vet inte om du bara trollar eller bor i en låda, men folk har jagat i ett par hundra tusen år.

Men inte slaktat oskyldiga människor ??
Citera
2016-12-24, 20:35
Medlem
Universells avatar
Mannen som blev mördad, som försökte hjälpa kvinnan,
han ska ha en HJÄLTES begravning! Han hade kunnat nöja sig med att bara ringa polisen,
och stänga in sig på toaletten eller nåt (gömma sig),
men i själva verket så försöker han hjälpa den här hjälplösa kvinnan som håller på att bli knivhuggen (eller liknande)

Han ska fan hyllas i media!
Citera
2016-12-24, 20:37
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Här kommer en uppdatering från Aftonbladet.
Åklagaren börjar bli lite säkrare på sin sak........

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7v8V9/aklagaren-verkar-vara-ett-vansinnesdad

GM lär ha varit inlagd på psyket en vecka.
Nu måste väl någon med säkerhet kunna peka ut vem som är GM.
Han är dessutom boendes några mil från brottsplatsen......
Borde inte sådan information vara sekretessbelagd?

Men jag glömmer bort att i incestkommunen Hudiksvall så gäller inga regler.

Polisen i Hudiksvall ger sekretessbelagd information om mig till min bror i Skåne utan att fråga mig om tillåtelse. Hudiksvallspolisen har antagligen otillåtna bevis mot GM men måste väl få tid att plantera "giltiga" bevis först..... ?
Senast redigerad av fillefilosof 2016-12-24 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in