2016-12-23, 12:49
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Fick uppfattningen att hon mycket väl skulle kunna sätta på sig ett huckle, med matchande bombbälte, och spränga sig själv och andra i luften. Hoppas att SÄPO har koll på henne MÅNGA år framöver!

I programmet visade hon upp sig som spökplump så kläderna har hon kvar. Själv är jag mer orolig för det lilla halvblodet. Om några år kommer han att se sin fd pappa som hjälte och vilja efterlikna denne. Med radikalisering och våld till följd.
Citera
2016-12-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
I programmet visade hon upp sig som spökplump så kläderna har hon kvar. Själv är jag mer orolig för det lilla halvblodet. Om några år kommer han att se sin fd pappa som hjälte och vilja efterlikna denne. Med radikalisering och våld till följd.
Så behöver det inte alls bli. Det kan lika gärna bli så att han ser sin morfar som hjälte och kommer att ägna sig åt hårdrock och gamla bilar!

Jag förstår inte varför alla är så negativa. Marilyn har vettiga föräldrar och tre systrar som verkar normala. Marilyn har enligt egen utsago sett offentliga avrättningar i Islamiska Staten och hur alla kvinnor måste gömma sig bakom slöjor, och hon har förstått hur vrickat det är. Visst fanns där inslag av att hon fortfarande romantiserar sin f.d. pojkvän och det som han trodde på inklusive islam, men jag ser inga tecken alls på att Marilyn är en person som skulle kunna bli radikaliserad, tvärtom. Däremot ser jag att hon är en omogen barnrumpa, men det kommer att rätta sig till automatiskt när hon blir några år äldre. Just nu kanske hon är lite i farozonen om någon annan IS-krigare lurar med sig henne, så jag hoppas verkligen att hennes föräldrar håller koll på henne ett tag till.
Citera
2016-12-23, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Men föräldrarnas starka agerande tolkar jag som äkta sisu, något som bara finländare tycks ha, jag tänker t ex på hur tappra finnar kastade in vedträn i ryssarnas framrusande bandvagnar och orsakade motorhaverier .

Jo men modern verkar vara svensk och fadern finsk. Alltså är hon halvt svensk-finsk.
Citera
2016-12-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Så behöver det inte alls bli. Det kan lika gärna bli så att han ser sin morfar som hjälte och kommer att ägna sig åt hårdrock och gamla bilar!

Jag förstår inte varför alla är så negativa. Marilyn har vettiga föräldrar och tre systrar som verkar normala. Marilyn har enligt egen utsago sett offentliga avrättningar i Islamiska Staten och hur alla kvinnor måste gömma sig bakom slöjor, och hon har förstått hur vrickat det är. Visst fanns där inslag av att hon fortfarande romantiserar sin f.d. pojkvän och det som han trodde på inklusive islam, men jag ser inga tecken alls på att Marilyn är en person som skulle kunna bli radikaliserad, tvärtom. Däremot ser jag att hon är en omogen barnrumpa, men det kommer att rätta sig till automatiskt när hon blir några år äldre. Just nu kanske hon är lite i farozonen om någon annan IS-krigare lurar med sig henne, så jag hoppas verkligen att hennes föräldrar håller koll på henne ett tag till.

Jag förstår inte heller de negativa kommentarerna här. Givetvis blev Marilyn ombedd av TV-teamet att visa upp sig kläderna som hon hade på sig när hon flydde. Med tanke på att hon endast var 15 år när hon åkte till ISIS-områden tycker att hon gav ett moget och ärligt svar när hon berättade att det på sätt och vis var skönt att gömma sig i kläderna, att det var skönt att leva efter tvingande regler och bli behandlad som en vuxen kvinna, som en hustru till en krigare. Jag tror inte att hon romantiserade någonting. Men hon var, eller inbillade sig vara, kär i sitt barns far och kände sig viktig på något sätt så länge det varade. Självklart måste det ha känts jobbigt för henne att han dog, just med tanke på hennes unga ålder. Om man är äldre så accepterar man döden på ett annat sätt. Enligt medierna har hon och hennes familj fått massa skit från anonyma hatare (några av dem kanske skriver i denna tråd). Jag förstår inte poängen med det. SÄPO har säkert koll på henne och om hon får en ny friare från ISIS så kommer hon inte långt med det.
Citera
2016-12-23, 21:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Ingen har reagerat på bebisens ansiktsuttryck hittills.
Så usla är ni. Fy fan.
Alla NORMALA kan se att den nyfödde ser hatisk, bekymrad eller annat ut på foton.
Är ni normala eller?

När tanten på bvc byter på bebisen så LER bebisen.
Så en människa kan bli en som LER mot omvärlden, eller en som HATAR och ser hatisk ut.
De vuxna kan styra upp detta.

Man ser att mamman i familjen haft en asdålig uppväxt. Hon fick den dotter hon förtjänade.
Svt skildrar den här morsan perfekt.

Alla fattar väl att deras skjul till bostad ej kan bli belånat till den summa dessa "smugglare" cashat in?
Tragisk detta med alla psykiskt sjuka som tillåts agera ut.
Citera
2016-12-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Likgiltig, fullständigt likgiltig är den här tjejen till allt som finns det är nästan det som gör mig mest upprörd, lås in för hon kan hitta på vad som helst. Har sett en del psykopater genom åren men det vet i fan om inte hon är den värsta på länge sett till vad hon varit med om och hur hon reagerar på det.

Psykopat är hon inte. Men det är något som inte stämmer med henne och det är det som man borde lägga energi på att utreda istället för att bara tänka på vad som hände när hon var hos IS. Hon hade ju problem långt innan hon åkte ner där. Läkare och psykolog som kan diagnostisera henne är vad som borde vara prio ett nu. Jag funderar på om hon kan ha någon neuropsykiatrisk problematik.
Citera
2016-12-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Jag svarar härmed till alla som kommenterat min uppfattning om att hon är en vuxen kvinna(oaktat argumentet att hon fött ett barn). Jag anser att alla 15-åringar är vuxna. Att en del är efterblivna och korkade är en annan sak. Påfundet att man är barn till 21- eller 25- eller 30-års ålder är något nytt i världshistorien som uppkommit sedan 70-talet. I årtusenden dessförinnan var varje 15-åring att betrakta som vuxen.

Betänk att era farföräldrar kanske inte gick i skolan längre än till sjunde klass. Därefter gick de ut i arbetslivet. Efter konfirmationen betraktades man definitivt som vuxen. Jag förlitar mig mer på historiens sanning än byråkratiska påhittade regler som kommer att betraktas som en övergående naiv fas under en kort period i mänsklighetens historia. Jag hävdar fortfarande att hon är en terrorist och skall dömas som sådan, det är naivt att tro något annat. Allt pekar på att hon är en terrorist, inget tyder på motsatsen. Om det går, låter och ser ut som en anka, då är det en anka.

Man är inte vuxen och myndig förrän man fyllt 18 år. Punkt. Med din logik så menar du att man visste mer på medeltiden än vad man vet idag, jag skulle vilja påstå att du är ute och cyklar. Vill du leva med medeltida lagar och regler så kan du ju flytta ner till IS så kallade kalifat.

Vilka terrorhandlingar menar du att hon utfört? Mig veterligen har hon inte utfört någon terrorism. Så nej, hon är inte terrorist.
Citera
2016-12-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Psykopat är hon inte. Men det är något som inte stämmer med henne och det är det som man borde lägga energi på att utreda istället för att bara tänka på vad som hände när hon var hos IS. Hon hade ju problem långt innan hon åkte ner där. Läkare och psykolog som kan diagnostisera henne är vad som borde vara prio ett nu. Jag funderar på om hon kan ha någon neuropsykiatrisk problematik.

Låt oss vända blad nu. Flickan är så ung och det är Julafton snart. Hennes söta son och hon förtjänar julefrid. Hon har mognat sedan hon blev ditlurad av hennes avskräde till man. Låt oss omslutas av kärleken till varandra och lita på varandra. Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2016-12-23 kl. 23:20.
Citera
2016-12-23, 23:15
Medlem
Osceolas avatar
Hennes föräldrar har "inte alla hästarna i stallet". Huset skulle väl behöva en totalrenovering, alt rivning och bygga upp ett nytt hus på tomten. Och hur kan man vara så borta från verkligheten att man inte vet vad som händer i Syrien.
Citera
2016-12-24, 00:30
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Man är inte vuxen och myndig förrän man fyllt 18 år. Punkt. Med din logik så menar du att man visste mer på medeltiden än vad man vet idag, jag skulle vilja påstå att du är ute och cyklar. Vill du leva med medeltida lagar och regler så kan du ju flytta ner till IS så kallade kalifat.

Vilka terrorhandlingar menar du att hon utfört? Mig veterligen har hon inte utfört någon terrorism. Så nej, hon är inte terrorist.

Du resonerar galet. Bara för att det finns en myndighetsålder på papperet så innebär det inte att du först då blir vuxen. Använd skallen. Jag talar inte om medeltiden, jag talar om samtiden och i Sverige för inte längre sedan än före 1970-talet. Hon är vuxen, straffmyndig och redan mor till en IS-avkomma. Inget i hennes liv och leverne, under aktuell period, kan betraktas som vara utfört av ett barn. Förnedra dig inte genom att tycka det.

Det vi vet är att hon och hennes islamistkille/man var aktiva i en terroristorganisation, de åkte aktivt till kalifatet för att delta i det livet och för att understödja den rörelsen. Det deltagandet kallas i de flesta länder för terrorism, dock inte i Sverige som har de flataste terroristlagarna i världen. Ännu har ingen is-anhängare som återkommit till Sverige blivit dömd, det säger det mesta om vilken tandlös och meningslös lagstiftning vi har. I de flesta västländer hade hon blivit dömd för terrorism.

Utöver det vi känner till vet vi faktiskt inte vad hon har deltagit i för handlingar i kalifatet. Det är inte uteslutet att hon och hennes kille deltagit i fördrivningen och dödandet kristna och yazidier. Hon bör dömas som terrorist. Var försiktig med att sätta ditt huvud i pant på att hon är oskyldig, det vet du inget om.
Citera
2016-12-24, 00:46
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71

Tre av de fyra systrarna har ju varit utplacerade, inte speciellt normalt enligt mig
Så denna daesh-bastard har väl lika stor chans att växa upp och bli en hygglig medborgare som att du skulle vinna högvinster på lotto varje vecka i ett halvår.
Citera
2016-12-24, 10:49
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Ingen har reagerat på bebisens ansiktsuttryck hittills.
Så usla är ni. Fy fan.
Alla NORMALA kan se att den nyfödde ser hatisk, bekymrad eller annat ut på foton.
Är ni normala eller?

När tanten på bvc byter på bebisen så LER bebisen.
Så en människa kan bli en som LER mot omvärlden, eller en som HATAR och ser hatisk ut.
De vuxna kan styra upp detta.

Man ser att mamman i familjen haft en asdålig uppväxt. Hon fick den dotter hon förtjänade.
Svt skildrar den här morsan perfekt.

Alla fattar väl att deras skjul till bostad ej kan bli belånat till den summa dessa "smugglare" cashat in?
Tragisk detta med alla psykiskt sjuka som tillåts agera ut.
Det ligger mycket i det du säger, det här med leendet t ex.
Men, barn kan faktiskt se arga eller rädda ut av olika anledningar, t ex om en konstig manick (en filmkamera) riktas mot dem. Men jag tror tyvärr att du har rätt, en märklig och skakig uppväxt väntar babyn, med en mamma som inte ens kan ta hand om sig själv på ett vettigt sätt.

Det här med att familjen själva skulle ha bekostat de långa och säkert dyra utlandsresorna , flera stycken, hotellrum, taxi, jättesummor under bordet till smugglare osv, kan naturligtvis inte hängt ihop med att man intecknat den synnerligen enkla bostaden, som det påstås.
SvT har väl skjutit till en liten del på slutet, var resten kom ifrån vet man inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in