Citat:
Ursprungligen postat av
tjej7h
Du ser ut att vara på rätt plats Pajis, cykeln låg ungefär där du ser 4-5 tallar på ditt foto t vänster, Reijo hittades lite längre fram där vägen svänger åt höger.
Undrar också vad det är för pinnskylt, har inte funnits där innan, nästan lite otäckt, finns den på mordplatsen?
Citat:
Ursprungligen postat av
tjej7h
PS jag kan kolla om Sune på Dammen som bor på Skogen vet nåt
Citat:
Ursprungligen postat av
tjej7h
Kan det vara märkning för mordplatsen? I samband med BTs reportage? Såg i BT man kan höra av sig till dom om man vet nåt om mordet, kanske Ingemar/Chatrine kan kontakta dom nu, hens föräldrar lever ju inte längre men Reijos mor kanske kan få svaret nu och brottet är ju ändå preskriberat. Så nu är det väl läge att berätta
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Mycket bra arbetat samt tack för länkarna!
Vi har mast 2, biväg/skogsstig, Sven Erikssons väg. Kan mycket väl vara denna biväg/skogsstig mittemot mast 2 som var mordplatsen.
Man funderar verkligen vad MGM använde sig av för att lura Reijo till denna avlägsna plats?
Nu kommer jag att röra till det ännu mer...
På Borås Tidnings hemsida så kan man teckna ett PLUS-abonnemang (vilket jag gjort nu) för att få tillgång till bilder på olika platser och på folk som kände Reijo, poliser och åklagare och lite annat. På BT:s hemsida finns också en kartbild med ett stort rött kryss som markerar platsen för mordet och/eller fyndet.
Jag tog denna bild, förstorade upp den till min "egengjorda" översiktsbild över området och la BT:s bild (halvtransparant) över min egen översiktsbild. Då visar det sig att mordet/fyndet skett vid Mast 1. (Man får väl hoppas på att Borås Tidning har pekat ut platsen korrekt.)
Kommer alldeles snart länka till dessa bilder i ett nytt inlägg.