2016-12-23, 12:07
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Naturligtvis är det stor överlappning mellan dessa kategorier.
Så Flashback-spåret är alltså att det är en psyksjuk dåre som brutit sig in i hus i jakt på mat och där dräpt det äldre paret? Riktigt läskigt(och ganska ovanligt) i så fall.

Men att lägga någon på en klinik för folk med drogproblem, en klinik som dessutom är ganska öppen och personen i fråga har så pass psykiska problem, så ska den inte finnas på Hassela. Förvisso, i dagens Sverige så förvånar det väl föga.
Citera
2016-12-23, 12:08
Medlem
0.999...s avatar
Är det någon som tröttnat på skiten och gått till skogs med ett jaktgevär eller motsv. ? Detta kan bli en intressant julhelg, kanske har vi fått ett bisarrt svenskt svar på John Rambo.
Citera
2016-12-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Får intrycket att det är någon i offrets närhet/bekanskapskrets som ligger bakom det här.. oddsen för att en random galning hittar till just det där huset när det finns många andra som ligger mer lättillgängligt måste vara höga. Det bör åtminstone vara någon som känner till trakten väldigt väl.

Enligt dom personer jag har pratat med, som är hemma hörande i trakten runt mordet, så skulle den misstänkte GM kunna vara en person med koppling till båda BO. Är det denna MGM, så har han väldigt dåligt öl-sinne och även en dålig vana att använda narkotika och är själv från trakten.
Denna person ska enligt uppgift nyligen kommit ut från en behandling/boende/kortare fängelsestraff.
Personen har länge beskrivits som smågangster och har haft med polisen att göra vid ett flertal tillfällen.

Det är inte bekräftat från någon av dom jag pratat med att det är han, men dom har stora misstankar på just denna person.

(Ja, jag har fått namn på vederbörande och vet själv vem personen ifråga är, men jag vill inte gå ut med det än innan jag fått det mer bekräftat att det är denna person.)
Citera
2016-12-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Är det någon som tröttnat på skiten och gått till skogs med ett jaktgevär eller motsv. ? Detta kan bli en intressant julhelg, kanske har vi fått ett bisarrt svenskt svar på John Rambo.

Rent spontant känns det ju som om det stämmer att det är en självmordsbenägen person från början, så lär han nog inte bli mindre självmordsbenägen i det här läget. Så störst sannolikhet är nog att han är död.
Citera
2016-12-23, 12:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Inside-info:

GM har bott på ett behandlingshem i Hassela. GM mår inte bra och är självmordsbenägen. GM avvek från behandlingshemmet för ca en vecka sedan har har sedan dess varit "efterlyst". Morden begick GM i all hast när han letade mat/pengar. GM är beväpnad och saknar spärrar.

Att insatsstyrkan skickas efter GM är inget extraordinärt utan mer regel än undantag när det springer en lös GM med vapen.

Tar inte dessa insideruppgifter på allvar. Jag säger inte att du ljuger, tvärtom verkar du pålitlig, men jag ifrågasätter din källa.

Anledningen är att om det är så att GM saknar koppling till BO så har jag svårt att tro polisen redan nu vet vem GM är. Förstås kan han ha glömt plånbok eller att någon tagit registreringsnummer på bil som åkt därifrån, men inte så sannolikt.

Kanske är det någon som avvikt från Hassela däremot, och sedan har din källa lagt ihop två och två.
Citera
2016-12-23, 12:22
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Rent spontant känns det ju som om det stämmer att det är en självmordsbenägen person från början, så lär han nog inte bli mindre självmordsbenägen i det här läget. Så störst sannolikhet är nog att han är död.

Ja det är onekligen lite svenskvibbar på detta eller vad man skall kalla det. Som du säger så ligger det antagligen någon med huvudet bortskjutet ute i skogen någonstans dagen innan julafton. Om inte annat kanske personen försöker sig på att ta med sig en byling eller två men nej..
Citera
2016-12-23, 12:22
Medlem
Troians avatar
PM:

"Mannen och kvinnan mördades på två olika adresser som det spekuleras i tråden, frun till K kom hem igår kväll och fann sin man mördad sen vet jag inte om hon sprang in till grannen och hittade henne mördad också eller om det var polisen."
Citera
2016-12-23, 12:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Ingen kontakt alls. GM är inte hemmahörande i Norrland.

Och han skulle då rumlat omkring i Hälsingeskogarna i en vecka?
Citera
2016-12-23, 12:28
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns säkert en del knarkarkvartar i området där han har hängt. Men vad vet jag, jag förmedlade bara infon som jag har fått.
Citera
2016-12-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdeburg
Enligt dom personer jag har pratat med, som är hemma hörande i trakten runt mordet, så skulle den misstänkte GM kunna vara en person med koppling till båda BO. Är det denna MGM, så har han väldigt dåligt öl-sinne och även en dålig vana att använda narkotika och är själv från trakten.
Denna person ska enligt uppgift nyligen kommit ut från en behandling/boende/kortare fängelsestraff.
Personen har länge beskrivits som smågangster och har haft med polisen att göra vid ett flertal tillfällen.

Det är inte bekräftat från någon av dom jag pratat med att det är han, men dom har stora misstankar på just denna person.

(Ja, jag har fått namn på vederbörande och vet själv vem personen ifråga är, men jag vill inte gå ut med det än innan jag fått det mer bekräftat att det är denna person.)

Intressant. Om det finns en person med denna bakgrund så borde han tas in på förhör omgående. Är han försvunnen är han givetvis ännu mer intressant.

Om det stämmer det du skriver så är inte faran för allmänheten lika stor som om det hade varit en random galning utan koppling ute på turne.
Citera
2016-12-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Vad säger att GM varit i hälsingeskogarna i en vecka?
Citera
2016-12-23, 12:34
Medlem
Den här dåren lär inte ha mycket att förlora. Borde man inte släppa en bild på vem man jagar? Yrpolisen lär ha tappat dåren. GM kan ställa till blodbad var än han dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in