2016-12-23, 09:21
Medlem
Jag sätter pengar på att MG är KL's fru...
Citera
2016-12-23, 09:22
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast KL är skriven på samma adress som en annan gift kvinna med samma efternamn dessutom (IFL). Ligger nog närmare till hands att det är hans fru, än att han är gift med grannen.

KL är gift med IL
Citera
2016-12-23, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
Påminner väl en del om det olösta dubbelmordet i Brattåsen på två äldre 2005 ?
Det var ju i Härnösand inte långt därifrån.

Det är nästan 15 mil, dubbelt så långt som mellan Stockholm - uppsala. Att säga att det är nära är väl lite att ta i men med norrlandsmått så kanske man kan sträcka sig så långt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trofl
Ah, okej, såg inte att det fanns några boenden på Norra sidan. Bör då vara K*ell och V*nja som tyvärr blivit drabbade..?

Edit: V*nja N*lsson finns också på FB och bor på rätt plats. Mycket tragiskt, verkar vara en fin och omtyckt dam.

Har hört från olika håll att det ska vara Vanja, ja, så tragiskt...
Citera
Medlem
Trofls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast KL är skriven på samma adress som en annan gick kvinna, med samma efternamn dessutom. Ligger nog närmare till hands att det är hans fru än att han är gift med grannen.

Det är sant, vad dum jag är, de bör såklart ha samma efternamn. Ja, konstigt att V*nja verkar stå ensam, hon har barnbarn om man ser på hennes FB, så det bör finnas eller ha funnits en Herr Nilsson.
Citera
Medlem
Citat:
Bör ju vara K*ell L*st, åldern stämmer (https://www.bostadsuppgifter.se/bostad/hudiksvalls-kommun/hudiksvall/norra-rabovagen-2/2shb)

Det finns bara en 71-årig kvinna på Råbovägen. Och denna kvinna bor inte ihop med någon 62-åring utan med någon helt annan. Som jag tror kan vara gärningsmannen.

Gissningsvis otrohetsaffär. Maken/sambon oväntat kommit hem och hittat sin kvinna i kompremeterande situation med annan man och då i vredesmod slog ihjäl båda.
Senast redigerad av FinaSpirulina 2016-12-23 kl. 09:26.
Citera
2016-12-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66
Kopplingen till detta är ?
Kanske tunt, men ändrad rubrik i tidningen och försiktighet samt nedtoning av polisen. Det kanske kan vara känsligt eller något som avviker från det normala (finns ett sådant scenario eller arbetshypotes från polisen gällande sådana här typer av misstänkta mord också). Om vi ponerar en galen man som på något vis avviker från personerna som huvudsakligen bor däruppe skulle en hatstorm piskas upp, eller hur? Dock enbart spekulationer från min sida så jag kanske ska vara tyst..
Citera
2016-12-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudik
Dom har grannnar som knarkar
Utveckla grannar? Tvivlar på att någon boende på den vägen knarkar, eller menar du inne i själva Ilsbo?
Citera
2016-12-23, 09:25
Medlem
Citat:
Det är sant, vad dum jag är, de bör såklart ha samma efternamn. Ja, konstigt att V*nja verkar stå ensam, hon har barnbarn om man ser på hennes FB, så det bör finnas eller ha funnits en Herr Nilsson.
Pappan till deras gemensamma barn heter Söre* N*lsson
Citera
2016-12-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopSteer
Det är nästan 15 mil, dubbelt så långt som mellan Stockholm - uppsala. Att säga att det är nära är väl lite att ta i men med norrlandsmått så kanske man kan sträcka sig så långt

Ja precis, då är det ju nästan grannbyn
Men även om det inte är sammankopplat så har det ju likheter.
Citera
2016-12-23, 09:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jo, det känns troligt att det är något barn till dem, biologiskt eller styv/HVB. Bil eller moppe behöver man nog ha för att komma dit, vad?
Citera
2016-12-23, 09:27
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudik
Dom har grannnar som knarkar

"Knarkar" är ett stort ord, vanligtvis använt av okunniga o-världsvana smått korkade individer.
Menar du, att det luktar marijuana, eller tar dom sprutor, eller Doktor's föreslagna utskrivet?
Senast redigerad av DragonOnWall8 2016-12-23 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in