2016-12-23, 09:36
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewperry
Vet inte mycket men "normal" sett ur mina ögon, dvs verkar vettig utåt, inga drogproblem eller skulder som är kända.

Tack för infot där.
Citera
2016-12-23, 09:37
Medlem
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/man-stoppades-i-ilsbo-var-narkotikapaverkad-och-hade-yxa-i-bilen

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/man-gick-barsark-med-yxa-i-ilsbo-orsakade-skador-for-over-300-000-kronor

Dessa 2 händelser har skett i samma lilla "by" (Ilsbo) nyligen, skyldig är en G*stav N*lsson (*=U & I). Ej släkt med möjlig BO vad jag vet, trots samma efternamn. Kan han ha något med saken att göra tro? Påtänd och återigen använt yxa som tillhygge men att två människor fick sätta livet till den här gången?

Facebook på honom = https://www.facebook.com/g*stav.n86
Citera
2016-12-23, 09:39
Medlem
Vet vi om det är List? Han har fastighetsbolag, 6 fordon mm
Kan det vara inbrott, stöld?
Jag tvivlar starkt på svartsjukedrama och att en person i 70 års åldern gjort detta och flyr i skogen.. borde inte hunnit långt i så fall
Citera
2016-12-23, 09:42
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hudik
Dom har grannnar som knarkar

Enligt media så säger grannarna att

Citat:
Det är fortfarande en gåta för många av de boende vad som egentligen har skett.
– Jag har inte en aning om vad som hänt och då kan jag inte heller ha någon teori. Det finns bara fridsamma människor här. Det är ett väldigt gott grannskap. Alla tycker om varandra.
Citera
2016-12-23, 09:42
Medlem
Troians avatar
Är VN:s man SN, skriven i Ilsbo?
Citera
2016-12-23, 09:45
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Gissar på svartsjuk exman till den mördade kvinnan som bor lokalt och är jaktintresserad.
Troligen varit på julspriten för att stärka sig

Mycket myter om sprit så fort ett brott begåtts norr om Solna. Mytomani är en sjukdom.
Citera
2016-12-23, 09:47
Medlem
Trofls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är VN:s man SN, skriven i Ilsbo?

Finns en SN skriven i Ilsbo, 73 år. Bor i en hyresrätt. De har väl troligtvis separerat då? Om nu inte detta är en annan SN såklart.
Citera
2016-12-23, 09:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trofl
Finns en SN skriven i Ilsbo, 73 år. Bor i en hyresrätt. De har väl troligtvis separerat då? Om nu inte detta är en annan SN såklart.

Denne SN har eller har haft en nära relation till VN.
Citera
2016-12-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trofl
Det stämmer nog, då jag hörde att S*ren bor i en lägenhet inne i Ilsbo!
Citera
2016-12-23, 09:52
Medlem
Funderar på om det kan vara en mentalt störd person eller drogpåverkad. Finns det vårdinrättningar för psykfall i närheten? Andra specialboenden för personer som hamnat snett i samhället?
Citera
2016-12-23, 09:53
Medlem
Enligt Aftonbladet har gärningsmannen gått från hus till hus. Kan detta vara ett slumpmässigt vansinnesbrott?
Citera
2016-12-23, 09:58
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Enligt Aftonbladet har gärningsmannen gått från hus till hus. Kan detta vara ett slumpmässigt vansinnesbrott?

Svårt att undvika tankar om litauer eller andra östliga EU-medborgare som tar chansen i de av svensk polis helt obevakade skogstrakterna norr om Gävle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in