Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Utifrån ett TV-program är svårt att säga någonting om den här familjen. Jag tycker ändå att föräldrarna verkar vara anständiga människor. Jag såg ingen misär hemma hos dem. De verkar inte alls svagbegåvade, tvärtom. Egentligen ser de ut som typiska SD-röstare. Därför känns det märkligt vilken förakt de möter här, pga hur de ser ut, vad de jobbar med osv.
Jag håller med! Jag tycker att föräldrarna är hjältar båda två. De fick ingen hjälp av staten och bestämde sig därför för att hämta hem sin dotter på egen hand. Ingen kan tvivla på deras kärlek till sin dotter efter allt arbete och pengar de lagt ner att få hem henne.
Sedan kan jag också tycka att deras hem och deras liv var lite trashigt men vem har sagt att alla måste vara likadana? Någon misär levde de inte i, tvärtom arbetade de hårt och ägnade sig åt sina stora intressen, hårdockskonserter, öl och bilar! Vad är det för fel med det? Så här ser det ofta ut på svensk landsbygd, det är bara sällsynt att det visas upp så öppet på TV.
Vad gäller Marilyn får jag uppfattningen att hon är väldigt omogen för sin ålder. Självklart har hon varit med om något som de flesta 15-16-åringar inte har en aning om, men det är inte hela förklaringen. Hon var ju strulig redan innan, och beter sig som hon vore i trotsåldern.
Å andra sidan klarade hon faktiskt av att ta hand om sig själv och sitt nyfödda barn, och hon klarade av att fly. Så jag har gott hopp om Marilyn. Jag tror hon bara behöver lite mer tid, växa upp och mogna lite så kommer även hon att fixa en utbildning och skaffa ett jobb. Att hon skulle bli terrorist tror jag inte ett dugg på. Hon har sett baksidan av islamismen med egna ögon, och även om hon naturligtvis romantiserar sitt förhållande med barnets far verkar hon tillräckligt förnuftig för att förstå vad som är rätt och fel.