Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-22, 22:47
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Inte så att Putin snackar om lägga några Luftvärnsrobotar på Kaliningrad han snackar om att kaffa mer kärnvapen.

Inte så att USA har något annat val än att då skaffa mer.

Problemet är bara att Putin sminkar en gris vilket kommer kosta honom senare när folket i Ryssland kollar ner i fickan efter mynt. Just nu bränner han bara av landets reserver.

Ja, Putins vapenskramlande kostar fläsk och det märks
Se mitt inlägg i annan tråd
(FB) Sanktioner mot Ryssland.

Tror inte att USA behöver skaffa fler om man redan har 1700 st i aktiv tjänst (vet inte om de räknas som stidsspetsar eller hela) USA har 4500 i lager
2016-12-22, 22:53
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Detta var planerat långt innan Trump ens kom på tanken att kandidera, en av de mest drivande är Obama.

USAs kärnvapenarsenal är från kalla kriget och 30 år bakom ryssarnas toppmoderna missiler.

Men det har egentligen ingen betydelse eftersom varken USA eller Ryssland kan stoppa varandras missiler.

Du missar att USAs kärnvapen inte är designade enligt samma filosofi som ryssarna använder sig av
Citat:
"Russia built nuclear weapons that are incremental improvements," or weapons that would need updating every decade or so.

Citat:
"US nukes are like Ferraris: beautiful, intricate, and designed for high performance. Experts have said the plutonium pits will last for 100s of years." Indeed the US's stocks of Minuteman III ICBMS, despite their age, are "exquisite machinery, incredible things."

Hänger du med?
2016-12-22, 23:34
Medlem
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 6 minför 6 minuter sedan
Based on the tremendous cost and cost overruns of the Lockheed Martin F-35, I have asked Boeing to price-out a comparable F-18 Super Hornet!

?????????

Jag vet bara att varje gång en F-35 kommer skjutas ner så lär man ta sig för hjärtat på alla pengar som bränts.
2016-12-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Du missar att USAs kärnvapen inte är designade enligt samma filosofi som ryssarna använder sig av

Hänger du med?

Vad är poängen med det du och Mia-Ravoy håller på med. Först är Putin djävulen men nu ska det krypas för honom helt plötsligt?
2016-12-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 6 minför 6 minuter sedan
Based on the tremendous cost and cost overruns of the Lockheed Martin F-35, I have asked Boeing to price-out a comparable F-18 Super Hornet!

?????????

Jag vet bara att varje gång en F-35 kommer skjutas ner så lär man ta sig för hjärtat på alla pengar som bränts.

Jag vet bara att det kommer ske exakt 0 sådana nerskjutningar.
2016-12-22, 23:43
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Så Trumps uttalande lär vara ett svar mot att Putin planerar att skaffa mer kärnvapen. So much for that friendship.

Kanske, kanske inte. Vem vet?

Enligt Trumps stab som uttalade sig för några timmar sedan, så handlar det inte om Ryssland:

"Trump communications director Jason Miller sent a statement to try to explain the President-elect's tweet on nuclear capability.

He suggested Trump was "referring to the threat of nuclear proliferation and the critical need to prevent it," although that was not referenced in the tweet".

Källa: http://edition.cnn.com/2016/12/22/politics/donald-trump-strengthen-expand-nuclear-capability/index.html

Det som känns lite jobbigt i sammanhanget är att ingen verkar veta vad Trump faktiskt menar med sina tweets, i det här fallet om kärnvapenarsenalen.

Just det här handlar ju trots allt inte om att Trump blivit butthurt (igen) över vad Alec Baldwin gjort på SNL men President Elect Trump agerar ändå på i stort samma sätt, dvs med ryggmärgen - impulsivt, aggressivt och utåtagerande.

I uttalanden om USA´s kärnvapendoktrin.

Sug på den ett tag.
2016-12-22, 23:47
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad är poängen med det du och Mia-Ravoy håller på med. Först är Putin djävulen men nu ska det krypas för honom helt plötsligt?
Hehe, blir det förvirrande när någon inte blint underkastar sig en stor ledare? Det är möjligt att vara fri också, vettu.

Jag kritiserar den jag tycker förtjänar kritik. Det är både Trump och Putin. Och alldeles nyss också Obama.

Trump är en farlig, egoistisk, blåljugande, komplett jubelidiot som äventyrar hela mänskligheten som styrs av sina känslor (som han tråkigt nog inte heller kan kontrollera) och jag tror inte ens han fattar det själv. Eller så bryr han sig bara inte. Putin är en listig, egoistisk manipulerande psykopat som görs bäst inspärrad och som utnyttjar Trumps ofattbara känslostyrda dumhet, och Obama var en krigshetsare under flagg som fredsmäklare
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-22 kl. 23:55.
2016-12-22, 23:55
Medlem
Citat:
Hehe, blir det förvirrande när någon inte blint underkastar sig en stor ledare? Det är möjligt att vara fri också, vettu.

Jag kritiserar den jag tycker förtjänar kritik. Det är både Trump och Putin. Och alldeles nyss också Obama.

Men att det helt plötsligt börjar krypas för Putin från att alldeles nyss ha varit totalt motsatt? Du inser nog att det ser väldigt konstigt ut.

Citat:
Trump är en farlig, egoistisk, blåljugande, komplett jubelidiot som äventyrar hela mänskligheten

.... genom att inte krypa för Putin?

Citat:
och jag tror inte ens han fattar det själv. Eller så bryr han sig bara inte. Putin är en listig, egoistisk manipulerande psykopat som görs bäst inspärrad och som utnyttjar Trumps ofattbara känslostyrda dumhet, och Obama var en krigshetsare under flagg som fredsmäklare

Obama är en "krigshetsare" för att han lät Ryssland härja runt i princip som de ville enkom för att få igenom Iran-avtalet? Ok. Tack för din analys.
2016-12-22, 23:59
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Men att det helt plötsligt börjar krypas för Putin från att alldeles nyss ha varit totalt motsatt? Du inser nog att det ser väldigt konstigt ut.

.... genom att inte krypa för Putin?
Haha, hur i helvete har jag krypit för Putin? Skulle du vilja citera det tillfälle då du tycker att jag kröp för honom?

Jag må jämföra Putin med Trump på det sättet att båda är lika aggressiva och farliga för mänskligheten, men tro mig, det är absolut ingen komplimang.

Citat:
Obama är en "krigshetsare" för att han lät Ryssland härja runt i princip som de ville enkom för att få igenom Iran-avtalet? Ok. Tack för din analys.
Jag vet inte vad du yrar om, men det är nog inte orsaken till att jag anser att Obama var en krigshetsare. Det var Obamas utrikespolitik (främst i Mellanöstern) och att han ville rusta upp kärnvapenarsenalen som jag tycker att han agerar som en krigshetsare.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-23 kl. 00:03.
2016-12-23, 00:32
Medlem
Citat:
Haha, hur i helvete har jag krypit för Putin? Skulle du vilja citera det tillfälle då du tycker att jag kröp för honom?

För drygt 30 år sedan lät det exakt likadant om den dåvarande amerikanska presidenten nämligen. Att USA ser över sin kärnvapenarsenal skulle vara ett hot mot freden (d.v.s Sovjet/Ryssland).

Ett hot mot mänskligheten? Att se till att kärnvapnen man har fungerar som de ska skulle nog nästan vilken kandidat som helst göra. Utom möjligen Bernie.

Citat:
Jag vet inte vad du yrar om, men det är nog inte orsaken till att jag anser att Obama var en krigshetsare. Det var Obamas utrikespolitik (främst i Mellanöstern) och att han ville rusta upp kärnvapenarsenalen som jag tycker att han agerar som en krigshetsare.

Du känner inte till det där om Iran-avtalet. Ok.

Obamas så kallade politik i Mellanöstern handlar om att han var eller är en fanboy av idén om den arabiska våren. Han höll ett tal 2009 om att den muslimska världen egentligen var precis väst.
2016-12-23, 00:35
Medlem
squeakys avatar
Nu är den kompletta jubelidioten igång igen
Citat:

Vill jubelidioten fimpa hela F35 projektet och börja bygga nya F18,s?
2016-12-23, 00:37
Medlem
squeakys avatar
Citat:

I second Mia:s svar till dig (FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in