Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-22, 19:56
Medlem
HipToBeSquares avatar
G. Edward Griffin som är mycket intressant att höra hade långt innan Trump blivit president insett att han vid makten inte skulle ändra på någonting. Jag tror att han kommer få mycket rätt.

Här kommenterar Edward Griffin Donald Trump:
https://youtu.be/UtQyQ34LKOw?t=883

Så det kommer bli ungefär som med Obama, han kommer ha några personliga projekt precis som Obama hade sin sjukvårdsreform. Trump kommer t.ex. försöka få hem någon slags tillverkning till USA men jag tror det kommer vara begränsat.

Israelpolitiken kommer som bekant bli helt oförändrad vilket var väntat.

Edward Griffin tar även upp hur Donald Trump gav frisk fläkt genom icke-PK uttalanden vilket folk gillar men det gör han bara till en annan Wladimir Schirinowski, full i munnen men röstar enligt flocken.
2016-12-22, 20:02
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Anledningen är tydligen att Putin några timmar tidigare sa samma sak:
http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/trump-vill-skaffa-fler-karnvapen/

Så Trumps uttalande lär vara ett svar mot att Putin planerar att skaffa mer kärnvapen. So much for that friendship.

Ah, sjukt. Antar att de vill dubbla mängden atomvapen
2016-12-22, 20:07
Medlem
Citat:
http://www.svd.se/trump-vill-utoka-amerikanska-karnvapen-valdigt-oroande/om/usas-nye-president

Fy fan vad tragiskt. Trump kommer att bli vår död.

Jag har nu sålt alla mina investeringar i USA jag satsade innan Trump-hypen. Detta lär gå åt helvete snabbare än väntat.

EDIT:
Anledningen är tydligen att Putin några timmar tidigare sa samma sak:
http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/trump-vill-skaffa-fler-karnvapen/

Så Trumps uttalande lär vara ett svar mot att Putin planerar att skaffa mer kärnvapen. So much for that friendship.

Lyckligtvis sålde jag också mina investeringar i Ryssland redan förra veckan.

Snart kommer handelskonflikter och sanktioner att hagla. Därför blir mina nästa investeringar i relativt kris-säkra saker.

Inte så att Putin snackar om lägga några Luftvärnsrobotar på Kaliningrad han snackar om att kaffa mer kärnvapen.

Inte så att USA har något annat val än att då skaffa mer.

Problemet är bara att Putin sminkar en gris vilket kommer kosta honom senare när folket i Ryssland kollar ner i fickan efter mynt. Just nu bränner han bara av landets reserver.
2016-12-22, 20:09
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Inte så att Putin snackar om lägga några Luftvärnsrobotar på Kaliningrad han snackar om att kaffa mer kärnvapen.

Inte så att USA har något annat val än att då skaffa mer.

Problemet är bara att Putin sminkar en gris vilket kommer kosta honom senare när folket i Ryssland kollar ner i fickan efter mynt. Just nu bränner han bara av landets reserver.
Jag håller till viss del med. Jag tror dock att det är lämpligare om Trump hotar med sanktioner istället, i alla fall i början. Att båda parter skaffar fler atombomber kommer bara att resultera i att alla andra länder också gör det. Det är väldigt farligt

Att direkt gå på att eskalera konflikten är inte bra. Bara några timmar senare, dessutom. Han lär ju inte ens ha diskuterat det eller funderat över situationen innan han vräker ut sig något som kan ha så stora konsekvenser.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-22 kl. 20:14.
2016-12-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det verkar som att Trump har sagt till Gingrich på skarpen:

https://twitter.com/newtgingrich/status/811980472079237121

Och vad stod det där dåråå?
2016-12-22, 20:22
Medlem
Citat:
Jag håller till viss del med. Jag tror dock att det är lämpligare om Trump hotar med sanktioner istället, i alla fall i början. Att båda parter skaffar fler atombomber kommer bara att resultera i att alla andra länder också gör det. Det är väldigt farligt

Att direkt gå på att eskalera konflikten är inte bra. Bara några timmar senare, dessutom. Han lär ju inte ens ha diskuterat det eller funderat över situationen innan han vräker ut sig något som kan ha så stora konsekvenser.

Detta var planerat långt innan Trump ens kom på tanken att kandidera, en av de mest drivande är Obama.

USAs kärnvapenarsenal är från kalla kriget och 30 år bakom ryssarnas toppmoderna missiler.

Men det har egentligen ingen betydelse eftersom varken USA eller Ryssland kan stoppa varandras missiler.
2016-12-22, 20:26
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Detta var planerat långt innan Trump ens kom på tanken att kandidera, en av de mest drivande är Obama.

USAs kärnvapenarsenal är från kalla kriget och 30 år bakom ryssarnas toppmoderna missiler.

Men det har egentligen ingen betydelse eftersom varken USA eller Ryssland kan stoppa varandras missiler.
Jag tror (är övertygad om) att du ljuger fram tills dess att du presenterar belägg.

Vad jag vet så har Obama varit mycket mån om att minska antalet kärnvapen.
2016-12-22, 20:26
Medlem
Universells avatar
Citat:

Så de uppgraderar alla sina flygplan, och nu även kärnvapnen?
Hur mycket ska det här kosta eg.
2016-12-22, 20:27
Medlem
Citat:

Kärnvapen är alltid kärnvapen inte mycket Trump kan göra.

Frågan här är varför Putin vill ha fler kärnvapen han inte har råd till, jag tror inte Trump är den som gillar att sminka en gris och visa att man är starkare än vad man är.

Fast Putin har lovat mycket förr, han fick ju avbryta förra militärupprustningen på grund av oljepriset.
2016-12-22, 20:29
Medlem
Citat:

Vad jag förstår så vill Putin fixa fram missiler som kan tränga igenom alla försvar. Då han är rädd att USA håller på att få fram ett försvar mot missiler .
2016-12-22, 20:30
Medlem
Universells avatar
Citat:
Jag tror (är övertygad om) att du ljuger fram tills dess att du presenterar belägg.

Vad jag vet så har Obama varit mycket mån om att minska antalet kärnvapen.

http://edition.cnn.com/2016/12/22/politics/donald-trump-strengthen-expand-nuclear-capability/index.html

Citat:
America's nuclear submarines are all more than 30 years old and its most dominant long-range bomber remains the 60-year-old B-52s. The Pentagon has also called for upgrading the US arsenal of ICBMs, or intercontinental ballistic missiles.
The Pentagon has estimated that it will need to spend as much as $18 billion per year over the next 15 years -- for a total of $270 billion -- to modernize the nuclear triad.
2016-12-22, 20:39
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://edition.cnn.com/2016/12/22/politics/donald-trump-strengthen-expand-nuclear-capability/index.html
Vänta lite här nu.

Nu tror jag ännu mer att du ljuger. Ingenting i länken nämner att "Obama har varit en av de mest drivande" i att öka kärnvapenarsenalen. Tvärtom så står det att USA har strävat efter att minska mängden kärnvapen. De enda som inte har velat öka kärnvapenarsenalen (utöver Trump och Putin) är Pentagon, som absolut inte har det sista ordet och absolut inte heter Obama.

Så nu tror jag ännu mer att du sitter och ljuger för oss. Varför?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-22 kl. 20:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in