2016-12-22, 21:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Hagamannen var en riktig samhällsfara, dessutom klassad som sannolik återfallande i brott - men han är fri numera. Om ribban för domar och frisläppande ligger så att Hagamannen och mördaren i Malmö får komma ut efter 2/3 - ja då tycker inte jag att just Martin ska "ruttna i fängelset".

Du kan tacka Hagamannen för att man kommer stoppa den villkorliga frigivningen för typer som återfaller i grov brottslighet. Helt och hållet hans förtjänst, men det hade du ingen aning om utan du lutar dig på att ska han ut ska Martin också ut. Du är så dåligt insatt.
Citera
2016-12-22, 21:58
Medlem
shorty81s avatar
Det finns många finna människor här i forumet som delar bra tankar och känslor som både är smart och vet vad det pratar om.
Sen finns det andra som pratar som kan ord, kanske för att det har varit med många gånger rättsväsendets cirkel men inte förstår vad som är rätt eller fel hur man för sig, empati eller förståelse.
Att säga att man vet saker är inte samma sak som att förstå vad allt betyder ,att binda sträcken tillsammans.
Att bli utsatt för våld eller manipulation kan ge spår i människan liv väldigt väldigt länge , att ge sig av från ett helvete är inte bara att vända på klacken.
Tid i isolering kan inte mätas i människans smärta och sorg.
Det är svårt att förstå när man inte blivit utsatt själv för våld, en del får hjälp en del får klara sig ur helvetet själv, att förlåta är ett ord man kan leka med som inte smakar ett skit i munnen.

Villa i frid änglalika dam och stor kram till nära och kära även om jag så stor främling.
Citera
2016-12-22, 21:59
Medlem
Citat:
Martin ska dömas ordentligt hårt o rättvist för det han har gjort. Inget annat.
Han har visserligen dömts för grov misshandel tidigare - men det var när han var tonåring och över ett decennium sedan. Därefter har han "endast" dömts för lindrigare brott fr a lindrigt narkotika brott och misshandel av tidigare flickvänner. Han är aldrig dömd för mord, våldtäkt, kidnappning, mordbrand, rån eller liknande allmänfarliga brott.

Han är en kvinnomisshandlande anabolstin kåkfarare. Hans våld har förutom när han var väldigt ung uteslutande riktats mot kvinnor han haft förhållande med. En av dessa kvinnor som frivilligt blev hans käresta har han misshandlat till döds. För det ska han dömas - hårt.

Att Martin ska dömas till längsta möjliga tidsbegränsade fängelsestraff på 18 år för vad han gjort Lotta är välförtjänt. Men han är inte värre än andra likartade våldsbrottslingar o han är sannolikt ingen fara för andra är kvinnorna som väljer honom.

Hagamannen var en riktig samhällsfara, dessutom klassad som sannolik återfallande i brott - men han är fri numera. Om ribban för domar och frisläppande ligger så att Hagamannen och mördaren i Malmö får komma ut efter 2/3 - ja då tycker inte jag att just Martin ska "ruttna i fängelset".
Det finns ingen hejd på hur långt du är villig att gå för att försvara Martin. Du tror väl inte att någon i denna tråd är nöjd över att en annan psykopat, Hagamannen, får springa fritt ute på våra gator. Han borde ha suttit inlåst lång tid och den enda möjligheten att han eller Martin skulle kunna få ett tidsbestämt straff vore om det blev "friska". Det ligger i sakens natur att det inte är möjligt att tillfriskna om man nu är en psykopat så båda två kunde ha sett framemot ett liv innanför murarna. Precis där de ska vara!
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-12-22 kl. 22:07.
Citera
2016-12-22, 22:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Alla är vi olika hur fan ställer du dig till ett anabola muskel monster som tar kokain och förmodligen massor av annat skit också, en liten tjej som bara vill leva sitt liv och bli älska, spring in i vägen en gång till.

Om du också hade kunnat läsa(?) i FUPen så hade du sett att Lotta var nästan 42 år, inte riktigt "en liten tjej" och att hon beskrevs som mycket envis med "järnvilja", att hon snortade kokain, ljög till höger o vänster, skällde ut sjukvårdspersonal o systrar, klippte o blockade kontakt, ville köpa o enligt Martin också köpte anabola av honom. Hon hade haft flera längre kraschade relationer o höll sitt ex Per varm med telesamtal varje dag o att han betalade för hunden som bodde hos henne. När Per var förtvivlad o funderade på självmord snackade Lotta mest om att hon då inte skulle ha råd att ha kvar hunden...
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-22 kl. 22:08.
Citera
2016-12-22, 22:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Det finns många finna människor här i forumet som delar bra tankar och känslor som både är smart och vet vad det pratar om.
Sen finns det andra som pratar som kan ord, kanske för att det har varit med många gånger rättsväsendets cirkel men inte förstår vad som är rätt eller fel hur man för sig, empati eller förståelse.
Att säga att man vet saker är inte samma sak som att förstå vad allt betyder ,att binda sträcken tillsammans.
Att bli utsatt för våld eller manipulation kan ge spår i människan liv väldigt väldigt länge , att ge sig av från ett helvete är inte bara att vända på klacken.
Tid i isolering kan inte mätas i människans smärta och sorg.
Det är svårt att förstå när man inte blivit utsatt själv för våld, en del får hjälp en del får klara sig ur helvetet själv, att förlåta är ett ord man kan leka med som inte smakar ett skit i munnen.

Villa i frid änglalika dam och stor kram till nära och kära även om jag så stor främling.

Jag tycker du har högst sympatiska tankar kring detta mord, och jag är glad att få läsa vad just du tycker. Det ger hopp om mänskligheten och att det finns dom som inser hur svårt det kan vara att befinna sig ett våldsförhållande.
Citera
2016-12-22, 22:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det gäller även dig som ältar om och om igen. Vilket brott har Lotta gjort sig skyldig till?
Din tolkning av sms trafiken vill jag torka mig i arslet med eftersom det finns andra betydligt mer intressanta händelser så som en polisanmälan och dokumentation av Lottas skador. Och med det så är ìnte en sidas åsikter avgjord på något sätt det hoppas jag du förstår. Även om Ni nu malt på i 100 tals inlägg om samma sak så har ni inte presenterat något brott som Lotta begått.

Det finns uppgifter om tvång gällande kokainet. En som styr och kontrollerar ser till att den andra också dras ner i skiten. Surprise?

Nu får du väl ändå ta o ge dig. Har vi inte diskuterat klart detta tidigare?

1. Lotta polisanmälde aldrig Martin
2. Lottas skador blev aldrig dokumenterade som t ex Angelicas som uppsökte sjukhus.
3. Lotta snortade kokain enligt egen uppgift till vänner, enligt vittnande vänner som själva såg det och enligt sina sms - det är ett brott.
4. Det finns inga uppgifter om något tvång i samband med Lottas kokainsnortande. Enligt uppgift snortade hon o Martin så gott som varje gång de sågs.
Citera
2016-12-22, 22:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Du kan tacka Hagamannen för att man kommer stoppa den villkorliga frigivningen för typer som återfaller i grov brottslighet. Helt och hållet hans förtjänst, men det hade du ingen aning om utan du lutar dig på att ska han ut ska Martin också ut. Du är så dåligt insatt.

Missminner jag mig nu men var inte du tvärsäker på att domen från TR skulle stå sig i HR?
Citera
2016-12-22, 22:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

2. Lottas skador blev aldrig dokumenterade som t ex Angelicas som uppsökte sjukhus.
3. Lotta snortade kokain enligt egen uppgift till vänner, enligt vittnande vänner som själva såg det och enligt sina sms - det är ett brott.
4. Det finns inga uppgifter om något tvång i samband med Lottas kokainsnortande. Enligt uppgift snortade hon o Martin så gott som varje gång de sågs.

Konstigt tycker jag att hon inte polisanmälde så hur fungerade det då med anhållen i sin frånvaro?
Vad kunde föranlett det tro?

Dina andra uppgifter behöver jag inte ens kommentera eftersom du redan är borta på punkt 1.
Inte ger det något större att diskutera med dig heller eftersom inget stämmer och du är så långt ifrån insatt. Jo, då det finns uppgifter i förundersökningen som stöder mina påstående.
Citera
2016-12-22, 22:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Missminner jag mig nu men var inte du tvärsäker på att domen från TR skulle stå sig i HR?

Japp det trodde jag, och du trodde att han inte hade några psykiska diagnoser vad jag minns av de få inlägg du gjort här?
Citera
2016-12-22, 22:12
Medlem
Citat:

Det är egentligen helt meningslöst att diskutera med dig eftersom du enbart verkar ta till dig den världsbild som själv passar dig eller alternativt är kompis med galningen. För annars är det helt sjukt hur du kan sitta här och slåss med näbbar och klor för att ta Martin i försvar.

Att Lotta inte polisanmälde tidigare beror som jag tidigare skrev på att Martin uppträdde mycket hotfullt mot henne och kände sig rädd. Vad är det du inte förstår?
Citera
2016-12-22, 22:13
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bra skrivet. Fattar inte varför jag ens bemödar mig att läsa i tråden. Är bara så himla tröttsamtmed alla nötter som försvarar kriminella. Klart att det kliar i fingrarna då. Det skärpta straffet är ett hån mot både rättsväsendet och för Lottas anhöriga.

Ber hovsamt att få upplysa dig om att det inte blev någon straffskärpning för Martin. Du kanske inte förstod det ordet?
Citera
2016-12-22, 22:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Japp det trodde jag, och du trodde att han inte hade några psykiska diagnoser vad jag minns av de få inlägg du gjort här?

Men se där, surt sa räven om rönnbären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in