2016-12-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ah det var exakt det jag undrade faktiskt...

Där ser man...

Jämlikhet i ett nötskal... killar och tjejer är ju EXAKT samma har jag hört... bara att den ena har snopp och den andra har en vagina...

Vi tjejer försöker också göra de manliga gästerna uppmärksamma på att vi är på väg in i duschen, så det är inte så att vi bara stormar in såklart! Men ju längre man jobbat desto mer inser man att det egentligen inte spelar någon roll, dom bryr sig inte ändå.
Vissa åldersgrupper bryr sig såklart mer. Är det en högstadie- eller gymnasieklass inne i duschen så går vi tjejer inte in.
Citera
2016-12-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amandaxo
Vi tjejer försöker också göra de manliga gästerna uppmärksamma på att vi är på väg in i duschen, så det är inte så att vi bara stormar in såklart! Men ju längre man jobbat desto mer inser man att det egentligen inte spelar någon roll, dom bryr sig inte ändå.
Vissa åldersgrupper bryr sig såklart mer. Är det en högstadie- eller gymnasieklass inne i duschen så går vi tjejer inte in.

Hade du tyckt att det varit okej om en man kom in för att städa när du står i duschen?
Citera
2016-12-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Hade du tyckt att det varit okej om en man kom in för att städa när du står i duschen?

Om dom gjort samma sak som vår manliga personal hade jag inte haft något problem med det. Alla i personalen är mästare på att alltid ha ryggen mot duschande gäster och glor ner i golvet så gott det bara går.
Citera
2016-12-22, 23:00
Medlem
sealstrypers avatar
Jag är gammal nog att ha varit med om julbad på småskolan ..

Några dagar före jul blev alla barn badade och impregnerade mot löss .

Det bars in stora rostfria fat , ett i varje duschrum ( samma fat man skållade julgrisar i )

Sedan fick vi pojkar ställa upp oss på rad med en grov handduk runt höfterna.

I bokstavsordning fick vi sedan en och en klättra ned i det kalla vattnet där vi tvålades in med något som luktade ve och fasa och skrubbades med rotborste över hela kroppen av tjocka tanter med vitt förkläde och stärkt hätta på huvudet .

Efteråt fick man några sekunder i duschen för att bli avtvålad innan man gnuggades med en handduk som var ungefär lika len mot huden som ett knäckebröd tills man var röd överallt .

Eventuella protester tystades med en örfil , på den tiden var det lagligt att slå barn .

Vi hade inte en tanke på det eventuellt felaktiga i att några gamla tanter såg oss nakna .
Idag hade det blivit ett ramaskri och twitterstorm .
Citera
2016-12-22, 23:38
Medlem
SmellOfFlowerzs avatar
Jag tycker lite man får finna sig i det om man går till badhus, generellt. De är ändå professionella i sitt skrå som jobbar där. Ang. könssegregerade badtider och så antar jag, om detta öht ska erbjudas, att personalen får anpassa sig efter det. Lite konstigt om en kvinna inte får/vill/kan visa sig i baddräkt för en man och sådan kommer det in en och svabbar golvet när de står nakna i duschen.

OT:
En gång blev det lite småkonstig stämning då en tjej jag pluggade med på högskolan såg mig näck på badhuset. Jag var ensam kvar och hon trodde väl alla gått, kom ut ur bastun och torkar ansiktet och hon skurar nåt. Blev ett par sekunder innan jag kunde svepa handduken om mig. Sen snackade vi lite om en gruppuppgift vi jobbade med.
Citera
2016-12-23, 00:06
Medlem
4-Gotts avatar
Sett kvinnlig personal inne i omklädningsrummet på gymmet så dom fick se en o annan snopp. Vette fan om samma hände inne på damernas.
Citera
2016-12-23, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Vad är problemet, kvinnor har städat på herrarnas i alla tider? Den som jobbar där jobbar där, precis som på ett sjukhus.
Citera
2016-12-23, 00:44
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ah det var exakt det jag undrade faktiskt...

Där ser man...

Jämlikhet i ett nötskal... killar och tjejer är ju EXAKT samma har jag hört... bara att den ena har snopp och den andra har en vagina...
Ja här i Portugal har de olika könsorgan;;
Instruktionsbilder på en brandfilt har två bilder - - en bild på en kvinna med skjol som står i ett kök,, en bild på en man med en keps på en industri
-- ja just det,, även här finns jämställdhet

Går tydligen att kombinera både jämställdhet och använda pedagogiska streckgubbe instruktioner av olika kön,, men utan att någon blir förolämpad - - i ett västereuropeiskt land - - shocking!

Jag har inte varit i simhall här,, men jag tror att det är kvinnor som städar båda omklädningsrummen.. har inte sett en manlig städerska här,, än,, på hittills 1.5 månader - - eller en kvinnlig vägarbetare

Anyways..
Som lösning på detta potentiellt ödesdigra "problemet" i Sverige;;
Kan de inte anställa gender confused neutral "hens" till att städa båda omklädningsrummen??
.. "problem" löst
Senast redigerad av caught.on.tape 2016-12-23 kl. 00:48.
Citera
2016-12-23, 02:07
Medlem
highstakess avatar
Jag älskar att visa upp min fb dase när dom yngre tjejerna kommer in

Har en jävligt grov sak och man får lite konstiga blickar, aldrig kåta blickar utan brudarna verkar mest obekväma

Tränade på ett gym med delad bastu och där satt man alltid med särade ben och väntade på ett någon av dom heta brudarna skulle komma in.

Det tråkiga är att det aldrig händer något kul, varför kan det inte vara med som i porrfilmer
Senast redigerad av highstakes 2016-12-23 kl. 02:12.
Citera
2016-12-23, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes

Har en jävligt grov sak och man får lite konstiga blickar, aldrig kåta blickar utan brudarna verkar mest obekväma

Tränade på ett gym med delad bastu och där satt man alltid med särade ben och väntade på ett någon av dom heta brudarna skulle komma in.

Det tråkiga är att det aldrig händer något kul, varför kan det inte vara med som i porrfilmer

Kan ju tyvärr berätta för dig som har en sådan "ståtlig" penis att vi damer tyvärr inte bryr oss ett skit om den. Om vi ser att du försöker visa upp den kommer du bli den vi skämtar om nonstop i personalrummet. Ditt försök att visa din manlighet slutar helt enkelt i åtlöje.
Citera
2016-12-23, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad är problemet, kvinnor har städat på herrarnas i alla tider? Den som jobbar där jobbar där, precis som på ett sjukhus.

Precis så jag känner. Vi är på jobbet, vi är professionella, vi skiter lika mycket i hur du ser ut eller vad du visar som en doktor eller en gynekolog. Vi gör vårat jobb och det är allt.
Citera
2016-12-23, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes

Haha fyfan, på 0.2 sek ploppade Lennart från Gotland upp i skallen på mig.

(FB) Vem vet mer om denna gympalärare från Gotland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in