2016-12-22, 19:39
Medlem
För ett tag sedan var jag på ett badhus, i duschen fanns en lapp där det stod:
"Här jobbar både manlig och kvinnlig personal" Dvs. en kvinna kunde komma in och spola av golvet
i herrarnas dusch och tvärtom.

Förekommer sådant fortfarande eller är det något som fått anpassas till invandrare?
Citera
2016-12-22, 19:46
Medlem
4yoonlys avatar
Har för mig jag såg det också på det lokala badet (som jag var på för läänge sedan dock)...

Så den skylten är nog inte ovanlig... när jag duschade såg jag dock aldrig någon kvinnlig personal... men gillade skylten...

----edit

Undrar om det är någon kvinna som såg samma skylt på deras dusch?
Något jag funderade på när jag såg den... helt plötsligt ville man bli "bad personal"...
Citera
2016-12-22, 19:47
Medlem
Står likadant på badhuset jag går till. För tio år sedan var det ganska vanligt att kvinnlig personal rörde sig i duschar/omklädningsrum, men under de senaste åren har jag knappt sett någon.
Jag tror dock att detta inte beror så mycket på invandrare (det var relativt få invandrare i mitt område före hösten 2015) utan mer på gnällskorvar i våra egna led.
Citera
2016-12-22, 19:50
Moderator
pudelluss avatar
Det måste ha minskat jämfört med tidigare.

Idag är det en "issue". I praktiken innebär det nog mindre städning på herrarnas.
Citera
2016-12-22, 19:51
Medlem
bithaxs avatar
Har varit med om det på ett gym en gång.
Visade stolt upp mina ägodelar och hon lämnade lokalen med ett leende på läpparna .
Citera
2016-12-22, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Har varit med om det på ett gym en gång.
Visade stolt upp mina ägodelar och hon lämnade lokalen med ett leende på läpparna .
ja, hon skrattade säkert som fan när hon gick ut!
Citera
2016-12-22, 20:11
Medlem
Det intressanta är att det aldrig är manlig personal på damernas avdelning. Det är bara kvinnlig personal på herrarnas.
Sedan kan det inte vara speciellt svårt att byta av killen i kassan när det är dags att städa på herrarnas. Varför ska det kliva in en kärring o spola av golvet inne på herrarnas i tid och otid? Det handlar bara om maktmissbruk och att man vill flukta lite.
Skulle en man kliva in på damernas avdelning så skulle det bli ett jävla liv.

Har råkat ut för det där o då sade jag till. Kärringen blev sur som fan, vilket är väldigt förvånande. Jag som kund måste väl för tusan kunna ställa krav. Jag har ingen lust att visa mig naken för fula kärringar och dessutom betala för det.
Citera
2016-12-22, 20:29
Medlem
När jag var i Kaiserslautern hamnade jag på att saltvattenbadhus
(saltvattenbassäng) o där var det bastu för både män i kvinnor
tillsammans - dom har tydligen kommit längre med jämställdheten
där än här - vad säger BABS
Citera
2016-12-22, 20:38
Medlem
caught.on.tapes avatar
Ja när jag regelbundet gick och simmade för kanske runt 10 år sedan,, så var det vanligt.. endast.. städtanter detvillsäga kvinnor som städade i herrarnas omklädningsrum

Jag undrar också hur det är nu för tiden - - det är kanske ovanligare,, needless to say..?
Citera
2016-12-22, 20:42
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Kan tänka mig att om våldtäktsbenägne Muhammed som städare går in i kvinnornas omklädningsrum kan det utlösa en viss....dispyt och ofrivillig överaskningsakt...
Citera
2016-12-22, 21:06
Medlem
Har jobbat på badhus i flera år och där har vi en sådan skylt i båda duschrummen. Vi försöker så gott det går att gå in tjejer på tjejernas, och killar på killarnas, men går det inte så går det inte. De flesta män skiter fullständigt att tjejer går in och städar, står ofta och torkar sig i skrevet medan de frågar saker om badhuset. När killar behöver gå in i tjejernas dusch ropar de alltid innan så de tjejer som känner sig obekväma med att dom kommer in hinner skyla sig.
Går vi inte in och städar alls pga brist på könsfördelad personal får vi istället gnäll om hur smutsigt det är, går inte att göra alla nöjda helt enkelt..
Tilläggas bör att det är extremt obekvämt för oss som personal att gå in i "fel" duschrum också, inte bara för badgästerna. Inte jättesugen på att se gubbsnoppar varje dag liksom.
Citera
2016-12-22, 21:10
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandaxo
Har jobbat på badhus i flera år och där har vi en sådan skylt i båda duschrummen. Vi försöker så gott det går att gå in tjejer på tjejernas, och killar på killarnas, men går det inte så går det inte. De flesta män skiter fullständigt att tjejer går in och städar, står ofta och torkar sig i skrevet medan de frågar saker om badhuset. När killar behöver gå in i tjejernas dusch ropar de alltid innan så de tjejer som känner sig obekväma med att dom kommer in hinner skyla sig.
Går vi inte in och städar alls pga brist på könsfördelad personal får vi istället gnäll om hur smutsigt det är, går inte att göra alla nöjda helt enkelt..
Tilläggas bör att det är extremt obekvämt för oss som personal att gå in i "fel" duschrum också, inte bara för badgästerna. Inte jättesugen på att se gubbsnoppar varje dag liksom.

Ah det var exakt det jag undrade faktiskt...

Där ser man...

Jämlikhet i ett nötskal... killar och tjejer är ju EXAKT samma har jag hört... bara att den ena har snopp och den andra har en vagina...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in