Citat:
Ursprungligen postat av
Katapulten
Är helt säker att Jönköping och Halmstad åker ut direkt.
Malmö kommer nog vinna allsvenskan igen, jag tror att aik, Bk häcken och Elfsborg kommer att utmana. Dels för att Elfsborg tagit in Dyer och talangen från falkenberg.
Största flopparna blir : IFK göteborg och norrköping.
Överraskningen kan nog blir djurgården, med Raditinac och Kerim mrabti tillbaka så
Beror på vad man menar med flopp/överraskning
Kan ju hända att man dvs mediaeexperter gör bedömningen att Blåvitt får det kärvare och kommer 4-6 och om de sedan gör det är det en flopp då? Eller tror du att namnet klingar så stort att man inte kan göra en rimlig bedömning?
Men å andra sidan är väl laget så pass starkt att även om man knappast lär utmana om absoluta guldstriden så lär man vill ligga med på övre halvan.
Ifall Djurgården med Mrbati och Radetinac (men jag är tveksam till honom efter två korsbandsskador), Isaksson i mål skulle komma 4-5 så ser väl inte jag det som en praktöverraskning.
Tror allsvenskan kommer ha en rätt tydlig skiktning mellan topplagen MFF kanske AIK, lagen som kan utmana men sannolikt hamnar en bit efter och ett rätt tydligt bottenskikt.
Så utrymmet för stora sensationer är begränsat.
Häcken har ju svikit förhoppningarna några år så det ska bli spännande att se vad Stahre kan göra, nu har man ju lättat på plånboken det sista året också, för att ta in förvärv som förhoppningsvis ska stärka lagets mentala inställning.
Men har svårt och se att de kan hota om guld men 3-4 kan de nog bli. Självklart är det så att kunde Norrköping vinna 2015 så ka ju naturligtvis flera lag överraska om MFF gör en svag säsong, men det är vad som krävs.
Är väl inte så säker på att HBK och J Södra åker ut direkt som du är, finns fler lag som Giffarna, AFC och Sirius som kan vara med i bottenträsket.