2016-12-20, 03:23
Bannlyst
Är helt säker att Jönköping och Halmstad åker ut direkt.

Malmö kommer nog vinna allsvenskan igen, jag tror att aik, Bk häcken och Elfsborg kommer att utmana. Dels för att Elfsborg tagit in Dyer och talangen från falkenberg.

Största flopparna blir : IFK göteborg och norrköping.

Överraskningen kan nog blir djurgården, med Raditinac och Kerim mrabti tillbaka så
Citera
2016-12-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Malmö kommer nog vinna allsvenskan igen, jag tror att aik, Bk häcken och Elfsborg kommer att utmana. Dels för att Elfsborg tagit in Dyer och talangen från falkenberg.

Överraskningen kan nog blir djurgården, med Raditinac och Kerim mrabti tillbaka så
Så sa folk om Östersund ifjol också....
Citera
2016-12-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Beror på vad man menar med flopp/överraskning

Kan ju hända att man dvs mediaeexperter gör bedömningen att Blåvitt får det kärvare och kommer 4-6 och om de sedan gör det är det en flopp då? Eller tror du att namnet klingar så stort att man inte kan göra en rimlig bedömning?

Men å andra sidan är väl laget så pass starkt att även om man knappast lär utmana om absoluta guldstriden så lär man vill ligga med på övre halvan.
Ifall Djurgården med Mrbati och Radetinac (men jag är tveksam till honom efter två korsbandsskador), Isaksson i mål skulle komma 4-5 så ser väl inte jag det som en praktöverraskning.

Tror allsvenskan kommer ha en rätt tydlig skiktning mellan topplagen MFF kanske AIK, lagen som kan utmana men sannolikt hamnar en bit efter och ett rätt tydligt bottenskikt.
Så utrymmet för stora sensationer är begränsat.

Häcken har ju svikit förhoppningarna några år så det ska bli spännande att se vad Stahre kan göra, nu har man ju lättat på plånboken det sista året också, för att ta in förvärv som förhoppningsvis ska stärka lagets mentala inställning.

Men har svårt och se att de kan hota om guld men 3-4 kan de nog bli. Självklart är det så att kunde Norrköping vinna 2015 så ka ju naturligtvis flera lag överraska om MFF gör en svag säsong, men det är vad som krävs.

Är väl inte så säker på att HBK och J Södra åker ut direkt som du är, finns fler lag som Giffarna, AFC och Sirius som kan vara med i bottenträsket.
Senast redigerad av gnirfengnorfen 2016-12-20 kl. 14:17.
Citera
2016-12-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen

Kan ju hända att man dvs mediaeexperter gör bedömningen att Blåvitt får det kärvare och kommer 4-6 och om de sedan gör det är det en flopp då? Eller tror du att namnet klingar så stort att man inte kan göra en rimlig bedömning?

Men å andra sidan är väl laget så pass starkt att även om man knappast lär utmana om absoluta guldstriden så lär man vill ligga med på övre halvan.
Ifall Djurgården med Mrbati och Radetinac (men jag är tveksam till honom efter två korsbandsskador), Isaksson i mål skulle komma 4-5 så ser väl inte jag det som en praktöverraskning.

Tror allsvenskan kommer ha en rätt tydlig skiktning mellan topplagen MFF kanske AIK, lagen som kan utmana men sannolikt hamnar en bit efter och ett rätt tydligt bottenskikt.

Häcken har ju svikit förhoppningarna några år så det ska bli spännande att se vad Stahre kan göra, nu har man ju lättat på plånboken det sista året också, för att ta in förvärv som förhoppningsvis ska stärka lagets mentala inställning.

Men har svårt och se att de kan hota om guld men 3-4 kan de nog bli. Självklart är det så att kunde Norrköping vinna 2015 så ka ju naturligtvis flera lag överraska om MFF gör en svag säsong, men det är vad som krävs.

Är väl inte så säker på att HBK och J Södra åker ut direkt som du är, finns fler lag som Giffarna, AFC och Sirius som kan vara med i bottenträsket.
AFC får svårt att hänga kvar tror jag. Grymt osexigt lag och knappt några supportrar. Då hade jag hellre haft kvar Falkenberg faktiskt. Och jag tror faktiskt att Sirius kan bli ett nytt Östersund. dom gånger jag sett Sirius har dom spelat en rörlig offensiv och underhållande fotboll så jag tror att dom kommer hänga kvar ganska komfortabelt. Ser för övrigt fram emot att se Anteri här i tråden när säsongen drar igång

Mitt Sundsvall vet man aldrig vart man har. Vi inledde ju strålande ifjol och var i toppen och sneglade för att sedan tappa betänkligt under säsongen. Vi är ruskigt svårbedömda. Men får vi en bra start så lär vi hänga kvar. Är dock osäker på om Cedergren klarar av tränarsysslan. Känns orutinerad.

Men i övrigt håller jag med. Årets säsong känns väldigt oviss. Vi får nog fortsätta diskussionen när trupperna är spikade.
Citera
2016-12-20, 16:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Har ni ens någon under 20?

Ja, det blir väl en tredjedel av klubbarna som har nya tränare: Michelsen, Melkemichel, Pehrsson, Stahre, Pelle Olsson och kanske någon till som jag i så fall glömt.

Jag hoppas Svanberg får mycket speltid, det var han redo för redan i fjol men Kuhn var inte så bra på det här med att ge unga spelare speltid.

Nä, och med tanke på att Seb tydligen med sina 27 år när laget delades på hälften i ålder för ett hockeyjippo hamnade på den yngre skolan lär vi snart slå världsrekord i äldst trupp.

Det hade gärna fått vara en tränare hos oss också.
Citera
2016-12-21, 00:05
Medlem
Säsongen kryper närmre. 11:e januari har vi den officiella starten med första träning på Skytteholm. De senaste åren har det dragit ca 2000 åskådare. Nu lägger man träningen på kvällen (nåja) för att locka fler. Jag är tveksam till om det blir så många fler, men blir gärna motbevisad. Hur är det med intresset hos era klubbar?
http://www.fotbolldirekt.se/2016/12/20/aik-siktar-pa-publikrekord-i-januarioppning/
Citera
2016-12-21, 09:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Säsongen kryper närmre. 11:e januari har vi den officiella starten med första träning på Skytteholm. De senaste åren har det dragit ca 2000 åskådare. Nu lägger man träningen på kvällen (nåja) för att locka fler. Jag är tveksam till om det blir så många fler, men blir gärna motbevisad. Hur är det med intresset hos era klubbar?
http://www.fotbolldirekt.se/2016/12/20/aik-siktar-pa-publikrekord-i-januarioppning/
MFF:s sedvanliga publikträning den 10 januari kl 17.00 på Gamla idrottsplatsen.
Citera
2016-12-21, 15:23
Medlem
mishimas avatar
Kul gjort av Göteborg. Hoppas de lyckas hypa upp det tillräckligt för att sälja ut. Det vore en kul start på året med ett fullsatt Nya Ullevi.

http://www.sydsvenskan.se/2016-12-21/blavitt-byter-hemmaplan-i-premiaren?utm_source=tw&utm_term=2016-12-21T15:20:40+01:00&utm_medium=list-bottom
Senast redigerad av mishima 2016-12-21 kl. 15:29.
Citera
2016-12-21, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kul gjort av Göteborg. Hoppas de lyckas hypa upp det tillräckligt för att sälja ut. Det vore en kul start året med ett fullsatt Nya Ullevi.

http://www.sydsvenskan.se/2016-12-21/blavitt-byter-hemmaplan-i-premiaren?utm_source=tw&utm_term=2016-12-21T15:20:40+01:00&utm_medium=list-bottom

Throwback memories från 2004 då alltså!

Ja om ifk vill bjuda till dans så får Malmö samla sig då! Bör ju iaf få upp 3000-4000 pers
Citera
2016-12-21, 16:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kul gjort av Göteborg. Hoppas de lyckas hypa upp det tillräckligt för att sälja ut. Det vore en kul start på året med ett fullsatt Nya Ullevi.

Visst jag fattar hela grejen med att få en kickstart på säsongen för klubben och 25-30 tusen extra biljetter är mumma för kassan.
Dessutom finns det ju en REJÄL säkerhetsaspekt att tänka på inför denna match. Grymt förvånande att den spelas en lördag klockan 13. Som gjort för MFF-are att komma dagen innan, sova (nåja) här och sedan stanna till söndagen. Mycket förvånande.

Givetvis blir det mäktigt om vi får en ny klack på tio tusen som mot Röva för några år sen där men samtidigt har ju MFF till skillnad från röva egna fans så det blir ju en stor fördel för dom också numerärt.

Nåväl, torskar vi är vi iaf fortsatt obesegrade hemma
Citera
2016-12-21, 23:07
Medlem
Ska bli väldigt intressant hur det går för MFF med MP som tränare. Ifall MP skulle floppa med MFF så måste det väl ändå vara slutet för hans elitkarriär?
Citera
2016-12-22, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen

Glömde bort giffarna som garanterat kommer vara i botten, tror dock att AFC kommer imponera och klara sig kvar med ganska god marginal. Men har ju tappat endel inklusive tränaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in