2016-12-21, 20:21
  #11269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Det gör man däremot att bo i en container eller mögelhus med 16 grader temperatur som hyresvärden skruvat ner för spara flis som du vill fattiga och arbetare ska göra. Det är därför bostadsmarknaden reglerades hårt i Sverige för att dåliga boendemiljöer och girighet förstör människors hälsa och ekonomi med marknadshyror och avsaknad av rättigheter ställer hela livet på ända.
Nej, i så fall är det för att folk skall lida som man reglerat. Det har lett till allmännyttan som inte sköter underhållet på sina hyreskaserner.
Men när D Carnegie köper, så sätter dom igång och renoverar. Det privata vet att om man inte levererar så tappar man kunderna och går i kk.
När allt är offentligt och ingen konkurrens finns så kan det offentliga missköta sig godtyckligt. Går inte att göra något åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Att du inte förstår skillnaden på boende, bilar eller ett paket mjölk visar vilken intellektuell krympling och missfoster du är. Har du ens någonsin läst om Maslows behovstrappa? Det gjorde man i gymnasiet.
Det är tvärtom du och flera andra som inte förstår att en bostad är en vara som kan produceras och säljas. I likhet med andra varor.

Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Men det kommer alltid va en självklarhet för mig att köra premiumbilar, då jag är sparsam, går rätt vägar eller tar det jag vill ha i livet.
Endast det dyraste är gott nog åt slemhögen. Men någon annan skall betala.
__________________
Senast redigerad av Alpha101 2016-12-21 kl. 20:33.
Citera
2016-12-21, 20:27
  #11270
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Nej, i så fall är det för att folk skal lida som man reglerat. Det har lett till allmännyttan som inte sköter underhållet på sina hyreskaserner.
Men när D Carnegie köper, så sätter dom igång och renoverar. Det privata vet att om man inte levererar så tappar man kunderna och går i kk.
När allt är offentligt och ingen konkurrens finns så kan det offentliga missköta sig godtyckligt. Går inte att göra något åt det.


Det är tvärtom du och flera andra som inte förstår att en bostad är en vara som kan produceras och säljas. I likhet med andra varor.


Endast det dyraste är gott nog åt slemhögen. Men någon annan skall betala.


Det är ingen som betalar mina bilar, det är pengar jag sparar ihop, 12000 kr/mån minst när jag jobbar, 50% av lönen. Snart ska jag fixa extrajobb och öppna företag också så mer cash rinner in. Det kommer bli en stor milstolpe att öppna mitt första företag och jag har inget emot att betala 47% i skatt på fakturerat belopp som ni snikna nyliberaler.
jag är duktigare, mer målinriktad och sparsammare än 90-95% av folket. Jag kommer inte slanta iväg mina pengar till marknadshyror och era ockrande förmögna hyresvärdar, svindyr nyproduktion och halvera mitt sparkapital när jag fixat min drömsits nu, era jävla kräk.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-21 kl. 20:29.
Citera
2016-12-21, 20:32
  #11271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Ockrarna slår till igen, i detta fall hefab. Bostadsbristen ska byggas bort med hyror som iaf slemhog aldrig kommer betala och hoppas ingen annan heller gör det(tyvärr är folk tvungna)

https://bostad.stockholm.se/Lista/Details/?aid=128315

8342 kr för 37 m2 1 rum och kök, är det ett skämt eller?

Sen planlösningen på det https://bostad.stockholm.se/uploads/399937planritning.pdf

Man får inte ens en sniken 120 säng, soffa med divan och normaltstor tvbänk på 150 cm och bokhylla i den där skitlägenheten. Dessutom massa dead space som upptas av en stor gång och hallen och köket tar plats. Dom bygger urdåligt nuförtiden, många nyproduktion ser ut såhär nu och det syns att dom planerar lgh på det sätt att få ut som mest cash, dvs inte planerar alls. Knappt några 1 rummare har dålig planlösning som byggdes 1950-2006. Dom har även börjat anlägga källarförråden i lägenheten som man får betala för för att dom ska sko sig med ännu mer cash.

Men man får gratis bredband iaf värde 299 kr/mån men då tillkommer varmvatten på 200 kr/mån istället. Vill man bada några ggr i veckan så går vattenräkningen upp till 600-800 kr/mån då vattnet kostar minst 60 kr/m3 medans i min lgh ingår varmvatten i hyran precis som alla lägenheter fram till år 2006-2008 någonting.
Vad nu då. Är du negativ till att byggjobbarna skall få sina löner.
Har du gått och blivit negativ till facket också.

Hur ska dom få rättvisa löner om inte du halar upp och pyntar.

Eller var det så att det inte var roligt längre med facket när det är DU som skall betala?
Citera
2016-12-21, 20:41
  #11272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Det är ingen som betalar mina bilar, det är pengar jag sparar ihop, 12000 kr/mån minst när jag jobbar, 50% av lönen. Snart ska jag fixa extrajobb och öppna företag också så mer cash rinner in. Det kommer bli en stor milstolpe att öppna mitt första företag och jag har inget emot att betala 47% i skatt på fakturerat belopp som ni snikna nyliberaler.
jag är duktigare, mer målinriktad och sparsammare än 90-95% av folket. Jag kommer inte slanta iväg mina pengar till marknadshyror och era ockrande förmögna hyresvärdar, svindyr nyproduktion och halvera mitt sparkapital när jag fixat min drömsits nu, era jävla kräk.
Dock verkar du har mycket emot att betala för dig när det gäller boende. Byggjobbare och hantverkare ska visst jobba gratis åt dig verkar det som.

Men du kanske har ändrat dig? Då kan detta vara något. I Husby. Endast 63K/kvm. Som hittat.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-kista-stockholms-kommun-heklagatan-57g,-van-2-2-10514715

Finns ju Rinkeby terrass också för 50+ KSEK/kvm.
Citera
2016-12-21, 20:44
  #11273
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Vad nu då. Är du negativ till att byggjobbarna skall få sina löner.
Har du gått och blivit negativ till facket också.

Hur ska dom få rättvisa löner om inte du halar upp och pyntar.

Eller var det så att det inte var roligt längre med facket när det är DU som skall betala?

Jag betalar ingenting för skiten då jag inte bor i nyproduktion eller köper övervärderade skräp bostadsrätter i Sätra för 5.7 miljoner.

Bara i ditt fantastifoster du placerar vissa som "totala kommunister" för man är för en reglerad bostadsmarknad. Det är ett område, ett viktigt sådant.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-21 kl. 21:37.
Citera
2016-12-21, 20:50
  #11274
Medlem
Scrofas avatar
Maslows behovstrappa behöver nog upprepas några fler gånger i tråden. Bostäder är inte som vilken vara som helst och jag förstår verkligen inte hur man inte kan inse det. Jag pyntar gärna via skatten för att inte lågutbildade/fattiga/sjuka människor ska behöva hamna ute i rännstenen eller lägga majoriteten av sin inkomst på tak över huvudet, till skillnad från alla nyliberala psykopater där ute.
Citera
2016-12-21, 20:58
  #11275
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Maslows behovstrappa behöver nog upprepas några fler gånger i tråden. Bostäder är inte som vilken vara som helst och jag förstår verkligen inte hur man inte kan inse det. Jag pyntar gärna via skatten för att inte lågutbildade/fattiga/sjuka människor ska behöva hamna ute i rännstenen eller lägga majoriteten av sin inkomst på tak över huvudet, till skillnad från alla nyliberala psykopater där ute.

Cred till dig, en bra kis.
Givetvis ska vi det!

förstår inte varför frågan ens är uppe på tapeten i samhället och hur vissa är funtade.
Citera
2016-12-21, 21:08
  #11276
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Cred till dig, en bra kis.
Givetvis ska vi det!

förstår inte varför frågan ens är uppe på tapeten i samhället och hur vissa är funtade.
You and me, slemhög.

Jag förstår inte heller, hur tänker man om pengar är allt som spelar roll? Ska en fattig människa förpassas till gatan för att man inte har råd med hyran? Ska en palliativ cancerpatient gå bort i smärtor och ångest för att man inte har råd med vården? Var går gränsen? I ett nyliberalt samhälle gäller den starkes rätt och i ett fullblommerat sådant finns inga skydd för den svage, det blir feodalism och medeltid återigen. Samma sak gäller bostadsmarknaden, sug åt dig vad som helst som hyresvärd! Vad förespråkar man egentligen för liv åt folk? Psykopatideologi var ordet.
Citera
2016-12-21, 21:27
  #11277
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Maslows behovstrappa behöver nog upprepas några fler gånger i tråden. Bostäder är inte som vilken vara som helst och jag förstår verkligen inte hur man inte kan inse det. Jag pyntar gärna via skatten för att inte lågutbildade/fattiga/sjuka människor ska behöva hamna ute i rännstenen eller lägga majoriteten av sin inkomst på tak över huvudet, till skillnad från alla nyliberala psykopater där ute.

Jag betalar också gärna skatt för att hjälpa fattiga och sjuka. Men då ska pengarna gå just till fattiga och sjuka och inte till slemhöken m.fl.

Vad vänstern vill är att ge generella bidrag för att bygga hyresrätter. Detta oavsett vilka som ska bo i dessa hyresrätter och deras inkomstnivåer.

Det är inte ett effektivt sätt att använda skattemedel. Dessutom kommer den gemene skattebetalaren att förlora på sådana affärer.


Nej det är bättre med riktade bidrag till de som verkligen behöver hjälp och absolut noll kr till slemhöken och hans medelklass/vänsterkompisar.
Citera
2016-12-21, 21:39
  #11278
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag betalar också gärna skatt för att hjälpa fattiga och sjuka. Men då ska pengarna gå just till fattiga och sjuka och inte till slemhöken m.fl.

Vad vänstern vill är att ge generella bidrag för att bygga hyresrätter. Detta oavsett vilka som ska bo i dessa hyresrätter och deras inkomstnivåer.

Det är inte ett effektivt sätt att använda skattemedel. Dessutom kommer den gemene skattebetalaren att förlora på sådana affärer.


Nej det är bättre med riktade bidrag till de som verkligen behöver hjälp och absolut noll kr till slemhöken och hans medelklass/vänsterkompisar.

Den lägenheten jag bor i är byggd på 30-40-talet. Fanns det ens subventioner då? Varför har funkis och sekelskifte så låga hyror? Dom byggdes inte ens med subventioner.

Du betalar inte en krona för hus byggda på 40-talet som är avbetalda och har privatvärd!

T om USA har rent-capped apartments även för högavlönade och även din variant av riktade bostadsbidrag, section 8 housing för slummänniskor, i slumområden med slumvärdar.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-12-21 kl. 21:41.
Citera
2016-12-21, 21:41
  #11279
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Haha, klart du ska ha högre skatt på just dom status prylar jag kämpat mig till nu, din avundsjuke nyliberal.
Jag och alla andra i hyresrätt ska ha samma nettokostnad som en bostadsrätt och som det varit i 75 års tid. I nuläget bor jag billigare än dom som belånar sig för en ny motsvarande bostadsrätt. Hade jag däremot bott kvar i min första borätt hade min månkostnad varit 1500 kr lägre än idag. Tänkte lösa det genom att byta till mig en allmänyttig 3:a med 6700 i hyra, bra planlösning och hyra ut ett rum för 4500 kr. 4500 kr är inte farligt och man måste ju få in cash då det är besvärligt att ha någon i sin lägenhet, även lena, 49, vårdbiträde kan hyra ut ett rum och få väldigt låg hyra. Pengana går till hyresgästen istället för en gniden stenrik hyresvärd. Fair play.

Även temporärt fattiga personer som mig som måste gå på bidrag ibland förtjänar låg hyra så vi kan bo kvar. Vi bor ju faktiskt också i sämre standard ...

Det fina med bruksvärdessystemet är att alla möjliga människor får drägliga hyror, även jag när jag var arbetare, student eller bidragstagare. Samtidigt när man har flis som mig nu och bra jobb, så kan man köpa mycket mer roliga prylar och fina möbler, än att låsa fast allt kapital i boendet och var lånetorsk som blir ruinerad ifall bubblan rasar.

Det är väl just statusprylar som är lämpliga att beskatta extra, det har ju inte låginkomsttagare råd med. Fördelning från rik till fattig. De som har råd men inte vill betala en massa onödig skatt kan ju skippa den extra lyxen.
Citera
2016-12-21, 21:52
  #11280
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Den lägenheten jag bor i är byggd på 30-40-talet. Fanns det ens subventioner då? Varför har funkis och sekelskifte så låga hyror? Dom byggdes inte ens med subventioner.

Du betalar inte en krona för hus byggda på 40-talet som är avbetalda och har privatvärd!

T om USA har rent-capped apartments även för högavlönade och även din variant av riktade bostadsbidrag, section 8 housing för slummänniskor, i slumområden med slumvärdar.

Det spelar ingen roll om husen är avbetalda eller inte. Alla hus behöver renoveras förr eller senare och då väntar chockhöjningar av hyrorna såklart.

De som ska bekosta detta är såklart de hyresgäster som bor i huset ifråga och inte skattebetalarna.

Man har ju en variant på social housing nu i Gbg där inkomsttak diskuteras på de billiga nya subventionerade hyresrätterna i frihamnen.

Men guess what: vänstern är emot inkomsttak och förtur för fattiga i kön. Och det är förmodligen av samma anledning som dig.

De vill nämligen kunna tillgodogöra sig subventioner på andras bekostnad trots bra lön.

Dvs ren och skär egoism av värsta sort och så ska vi "nyliberaler" få skit för vi är så egoistiska och elaka. Jo tjena mittbena...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in