Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Den lägenheten jag bor i är byggd på 30-40-talet. Fanns det ens subventioner då? Varför har funkis och sekelskifte så låga hyror? Dom byggdes inte ens med subventioner.
Du betalar inte en krona för hus byggda på 40-talet som är avbetalda och har privatvärd!
T om USA har rent-capped apartments även för högavlönade och även din variant av riktade bostadsbidrag, section 8 housing för slummänniskor, i slumområden med slumvärdar.
Det spelar ingen roll om husen är avbetalda eller inte. Alla hus behöver renoveras förr eller senare och då väntar chockhöjningar av hyrorna såklart.
De som ska bekosta detta är såklart de hyresgäster som bor i huset ifråga och inte skattebetalarna.
Man har ju en variant på social housing nu i Gbg där inkomsttak diskuteras på de billiga nya subventionerade hyresrätterna i frihamnen.
Men guess what: vänstern är emot inkomsttak och förtur för fattiga i kön. Och det är förmodligen av samma anledning som dig.
De vill nämligen kunna tillgodogöra sig subventioner på andras bekostnad trots bra lön.
Dvs ren och skär egoism av värsta sort och så ska vi "nyliberaler" få skit för vi är så egoistiska och elaka. Jo tjena mittbena...