2016-12-21, 20:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Du kan stryka Australien då det skett flera gånger.

Däremot Kina och Japan är nog goda kandidater.

Japan har haft sin röda armé med det var många år sedan nu. Däremot tror jag Argentina är relativt muslimfritt och alltid varit. Men dom har andra problem med överbefolkning arbetslöshet och kriminalitet.
Citera
2016-12-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Sydafrika är hyfsat utvecklat, men återigen bara om du har pengar. Där finns det få muslimer men mycket kriminalitet i övrigt.

Jo precis. Ska man fly från terrordåd i Europa som dödar några hundra om året eller kanske ett par tusen framöver till ett land där man knappt vågar vistas som vit människa bland alla aggressiva kriminella afrikaner så har man nog ändå tänkt lite fel.
Citera
2016-12-21, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Sydkorea torde väl ha en hyggligt låg risk för att drabbas av ett islamistiskt terrordåd? Jag är inte säker på om det ens finns muslimer där, men de är i så fall i alla fall inte många. Inte heller har de muslimska länder alltför nära (landvägen) och de sysslar inte med massimport av dem som t.ex. västländer gör. Ja, även Japan lär väl inte tillhöra högriskländerna?

Ja, Nordkorea torde väl ha ännu mindre sannolikhet för att utsättas för ett muslimskt terrordåd, med tanke på det enorma kontrollsystemet, men frågan är väl om man ser landet som "utvecklat"? Det är utvecklat militärt och har en hel del kulisser att visa upp, men lider samtidigt regelbundet av massvält och liknande problem, samt jag undrar ur pass stor den industriella produktionen är i realiteten. Ja, jag vet i alla fall att ifråga om vissa saker liknar Nordkorea mer fattiga u-länder, men i andra avseenden snarare i-länder. Ett skumt land, helt enkelt...
Risken för ett terrordåd av islamska förtecken i Nordkorea bör vara så gott som obefintlig. De släpper knappt in några främmande element i landet överhuvudtaget, och gör det de så är det turister som betalar bra och är ständigt övervakade. De får följa med en guide anställd av regimen hela tiden, de får inte gå någonstans på egen hand. Finns en tråd om resor till Nordkorea här på flashback, faktiskt väldigt intressant läsning. Och dessutom skulle islamistiska extremister inte få för sig att angripa Nordkorea, eftersom de inte har en västerländsk "otrogen" syn på livet.
Citera
2016-12-21, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jo precis. Ska man fly från terrordåd i Europa som dödar några hundra om året eller kanske ett par tusen framöver till ett land där man knappt vågar vistas som vit människa bland alla aggressiva kriminella afrikaner så har man nog ändå tänkt lite fel.
Finns gated communities i Sydafrika, där är det väldigt säkert. Om det är särskilt kul att bo där kan jag inte svara för, men det fungerar.
Citera
2016-12-21, 20:14
Medlem
Citat:
Risken för ett terrordåd av islamska förtecken i Nordkorea bör vara så gott som obefintlig. De släpper knappt in några främmande element i landet överhuvudtaget, och gör det de så är det turister som betalar bra och är ständigt övervakade. De får följa med en guide anställd av regimen hela tiden, de får inte gå någonstans på egen hand. Finns en tråd om resor till Nordkorea här på flashback, faktiskt väldigt intressant läsning. Och dessutom skulle islamistiska extremister inte få för sig att angripa Nordkorea, eftersom de inte har en västerländsk "otrogen" syn på livet.

Så fly från Europa och lite terrordåd för att leva i Nordkorea och inte få gå en meter utan hård bevakning. Jag avstår.
Citera
2016-12-21, 20:15
Medlem
Sydkorea. Enda sättet in är i princip med flyg eller riktigt långa båtresor. Det gör det svårt att transportera vapen mm.
Citera
2016-12-21, 20:16
Medlem
dajevlars avatar
Skojar ni?
Island.
Citera
2016-12-21, 20:18
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Faktiskt rätt intressant varför terrordåden inte är vanliga eller eller knappt förekommande där. Kanske är för att sharialagarna och domstolarna som dömer ger medeltida bestraffning såsom piskrapp, stenkastning och avhuggna händer? Fast å andra sidan förstår jag inte varför IS-krigare inte skulle göra sina dåd där, de strävar ju ändå mot att dö och bli martyrer i sina dåd, så vad spelar platsen för roll? Eller är nog för att de vill slå till mot Västerländernas "otrogna" kultur och livsstil.

Nej, anledningen är så klart att de i stort delar tolkning och riktning inom islam; dessa länder sponsrar ju sunnimuslimsk terrorism.
Citera
Bannlyst
Citat:
Så fly från Europa och lite terrordåd för att leva i Nordkorea och inte få gå en meter utan hård bevakning. Jag avstår.
Jag har inte sagt att man ska flytta dit din dumma bonde. Man får som nämnt bara resa in dit som välbetalande turist, berörande vilket "utvecklat" land som har minst risk för islamistiska terrordåd.
Citera
Medlem
Glöm inte Sverige som faktiskt fortfarande inte har haft ett enda riktigt terrordåd.
Citera
2016-12-21, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Nej, anledningen är så klart att de i stort delar tolkning och riktning inom islam; dessa länder sponsrar ju sunnimuslimsk terrorism.
...Då har jag ju rätt. De slår till mot väst för att vi inte delar deras värderingar. UAE är ett "troget" land sett i IS ögon.
Citera
2016-12-21, 20:22
Bannlyst
Citat:
Glöm inte Sverige som faktiskt fortfarande inte har haft ett enda riktigt terrordåd.
Risken för att Sverige ska få ett terrordåd är skyhög, vi har noll koll på vilka vi har tagit in, vilket inte minst den strängare lagstiftningen mot terrorbrott som infördes nyligen bevisar. Att inte anta att Sverige kommer få ett terrordåd är enbart naivt, det är bara en tidsfråga. Det planerade terrordådet på Drottninggatan 2010 dödade lyckligtvis bara attentatsmannen själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in