Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Clouseau
Fantombilden från polisen liknar den bilden du la ut Fredrik, på håret och näsan tycker jag. Men den liknar åckså några fler troll istan.
Hittade du bild på han hur han ser ut idag?
Jag reagerade också på näsan. Nej, ingen bild ännu.
Citat:
Kan någon planterat ett fejkat DNA på platsen?
Nä det tror jag inte, jag tror inte brottet alls var planerat. Och vart skulle de hitta dna i all hast?
De satt säkert och tröck chockade i stugan efter mordet tills de vågade sig till stugan genom skogen på natten. Genom skogen dels för att inte visa sin bil, men också för att de räknade med att de skulle kunna höra röster/se rörelser vid stugan utan att bli upptäckta den vägen. Om polisen var där så skulle de ju säkert möta dem med bilen.
Citat:
Vad hände med klädhögen över Tor, varför blev den inte testad är den fortfarande i förvar otestad?
Enligt podden så var den redan så kontaminerad av annan dna från utredarna att det inte var någon mening. De trodde ju först att Tor slagit ihjäl Gerd. De visste ju inte att han låg där under.
Citat:
Eftersom M*x kom undan med testet "ej positivt" så undrar man vad som gick fel!
För att han inte var ensam på platsen. Och om medhjälparen var Spanjor/chilenare så finns det ju endel kortväxta där. Så kanske killen hade 38or? Tycker inte 38orna ser så "tjejiga" ut på bilderna.
Sen var de ju MINST 2. De kan ju kommit med full bil ziggenar style.
http://www.allehanda.se/angermanland/harnosand/polisens-nya-grepp-i-brattasutredningen-alla-med-anknytning-till-omradet-ska-lamna-dna
Citat:
Vad krävs för att topsa en person?
– Vem som helst. Det behövs ingen skäligen misstanke om brott. Det kan vara människor som befunnits sig i området eller att personen uppträtt avvikande på något sätt.
Vad händer om man inte vill ställa upp?
– Det är bara att gilla läget. Det har hänt några gånger att folk nekat. Skälet de angett är att det är en kränkning mot den personliga integriteten.
Säg att de kunde tvinga M*x för att han blivit utpekad som fantomen? Och de antydde att antingen så topsar vi dig eller så delger vi dig misstanke och topsar ändå.
Men säg sonen hade de säkert ingen sådan hållhake på. Så han och flera med honom är nog inte topsade. Vore kul att se en lista på de som avstått topsning.