Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
- Nu är det väl inte skribenterna på Flashback som avgör om det är en valuta.
Nej - men Onecoin uppfyller inte definitionen av en Valuta och därför är alltså inte OneCoin en Valuta
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pengar
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
- Klart att man inte får ha bankkonto någonstans eftersom samtliga banker riskerar att få stänga om/när OneCoin blir en dominerande/enda valutan på detta jordklot.
Klappmongo argument.
Bankerna styrs av enormt hårda lagar och förhållningsregler - och skulle fallet vara som du skriver så skulle bankerna som nekar OneCoin bli stämda upp över halsen , och i Sverige skulle dom riskera sitt Banktillstånd.
Dom får INTE neka någon ett bankkonto - om inte kontot kan kopplas till Penningtvätt och/eller finansiering av brottslig verksamhet.
OneCoin kan inte bevisa motsatsen och ha ett bankkonto och tills dom bevisar motsatsen så är det ett faktum att dom endera kör penningtvätt och/eller finansierar brottslig verksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
- Klart det finns olika kurser. Det finns en kurs för att köpa på apoteket och en kurs för att köpa av Stoffe på plattan.
Nu försöker du med ytterligare ett klappmongo argument.
Om vi skall likaställa det med Apoteket eller "Stoffe" så skulle det bli.
"Apoteket har två olika kurser - allt för att dom skall tjäna själva på affären och köparen/säljaren är förloraren"
Eller
"Stoffe har två olika kurser - allt för att han skall tjäna själva på affären och köparen/säljaren är förloraren"
OneCoin går ut med att 1 OneCoin = 7 Euro (Exempel)
Men när OneCoin säljer en vara (Padda , eller ett paket) så är kursen 1 OneCoin = 0,5 Euro
Det betyder att det inte finns en riktig kurs någonstans för OneCoin och allt är bara ett påhitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
- Polisanmäld av nördarna i källaren samt etablissemanget, känns snarast som en kvalitetsstämpel.
Ytterligare faktafel ditt klappmongo!
Polisanmälningen är gjord av Lotteriinspektionen och ingen "nörd i källaren".
Håll dig till korrekta fakta.
Polisanmälning gör Lotteriinspektionen när dom anser att det är Ponzi upplägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
- Tony Blair går lös trots 500.000 döda i Irak efter hans lögner. Har har vi några personer som gjort något enstaka misstag i sin ungdom. Slå upp ordet proportioner.
Proportioner?
CEO för OneCoin har just drivit ett Företag i Tyskland i konkurs - blivit polisanmäld för detta och ingick en förlikning för att undvika fängelse?
Och den individen som gjorde detta skall vara CEO för OneCoin?
Inse att det är urbota korkat av ett företag
Att därtill - i princip - varenda företag hade gett horköparen sparken med omedelbar verkan gör ju inte företagets image bättre...
Proportioner.... Jo jag tackar jag...
Citat:
Ursprungligen postat av
Sammandraget
- I alla affärer måste man vara flexibel så även i Mining-branschen. 85%, 85,1%, 84,9%. Spelar roll, har man hittat en guldåder i miningbraschen så är man dom om man inte fortsätter att mina.
- Jag tror snarare att om man lyckas så kommer man att få Nobelpriset i Fred.
- Har du hört uttrycket - Delad glädje är dubbel glädje? Man kan se det som en form av "split" av glädje. Bara får att vi splittar glädjen på två så minskar inte min glädje med hälften. Glädjen är splittad och den totala glädjen har dubblerats.
Jag har inte nämnt split någonstans - det jag syftar på är att om man har följande...
* 100.000 Onecoins där värdet är 1 OneCoin = 1 Euro
Om man sedan tillverkar 99.900.000 ytterligare Onecoins så totalen är 100.000.000 så är det en ekonomisk omöjlighet att värdet är kvar på 1 OneCoin = 1 Euro.
Att sedan OneCoin går ut med att värdet kommer att öka är bara ytterligare pinsamt.
Allt detta är behandlat i tråden och dina argument är nu mos och du kan krypa tillbaka till dina klappmongo kompisar under stenen och fortsätta tokrunka till dina siffror på skärmen.