2016-12-21, 04:01
Medlem
surban81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 903456
Nackdelen med storbox .. Många som inte hör hemma kan hänga på men gömmer sig längst in/bak i klungan. Gillade alltid nummer under 25 för egen del.
Ja i flesta firmor är det blöjbarn med som när det blir allvar så springer de gråtandes
hem till lilla mamma Tål man inte en bruten käke eller knäckt näsa ska man titta på tv
Citera
2016-12-21, 08:02
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsodermalm

kulturen var inte östeuropeisk fightclub. Det var fotbollskultur.

Är det inte just detta som är orsaken?

Dom flesta klubbarna kan säkert få ihop ett gäng på 15-20 man, men av dessa vet bara ett fåtal hur man vevar utan att se ut som en väderkvarn.
Att då åka till Gbg och möta 20 mma-fighters behöver man inte vara mer än normalbegåvad för att fatta att man kommer gå i backen och torska fighten. Med dagens kultur är det ingen som orkar torska 3 år innan det tar sig och det dör istället ut.

Kanske något överdrivet. Men you get the point!
Citera
2016-12-21, 13:36
Medlem
Jag är fullt medveten om för och nackdelarna. Oavsett väljer jag riktigt fotbollsvåldskultur alla dagar i veckan. Grusgrop var kul ett par gånger men definitivt inte det jag vill syssla med. Visst vill man verkligen få liga mot liga förstår jag att det är enda alternativet men jag väljer att bli överraskad/överraska en samling matchdag i stadsmiljö där nummer och kvalité är okänd. Halva kicken ligger i att inte veta vad fan man ställs inför.
Anyway scenen är inte min längre, jag är pensionerad och rätt nöjd med det. Återfall har skett men endast matchdag och med längre mellanrum för varje gång. Så vem är jag att snacka egentligen. Saknar bara den gamla tiden.
Den här tråden är iaf den absolut sämsta och minst sanningsenliga jag läst om scenen under dom 18-19år jag följt scenen och även varit aktiv i i10år.
Citera
2016-12-21, 14:46
Medlem
Citat:
Jag är fullt medveten om för och nackdelarna. Oavsett väljer jag riktigt fotbollsvåldskultur alla dagar i veckan. Grusgrop var kul ett par gånger men definitivt inte det jag vill syssla med. Visst vill man verkligen få liga mot liga förstår jag att det är enda alternativet men jag väljer att bli överraskad/överraska en samling matchdag i stadsmiljö där nummer och kvalité är okänd. Halva kicken ligger i att inte veta vad fan man ställs inför.
Anyway scenen är inte min längre, jag är pensionerad och rätt nöjd med det. Återfall har skett men endast matchdag och med längre mellanrum för varje gång. Så vem är jag att snacka egentligen. Saknar bara den gamla tiden.
Den här tråden är iaf den absolut sämsta och minst sanningsenliga jag läst om scenen under dom 18-19år jag följt scenen och även varit aktiv i i10år.

Tror de flesta håller med dig. AIK och Dif var ju exempelvis rätt sena med grusgropstrenden, många kände sig mer eller mindre tvingade till det, medan många äldre helt avstod (något som Skara 2008 blev väckarklocka i AIKs fall). Annars var just 02-09 som du beskriver, nästan peaken på uppgjorda box ute på vishan. Numerärt hade ligorna också vuxit mycket sen 90-talet där antalet box per år mellan fotbollsligor också var betydligt färre.
Citera
2016-12-22, 15:38
Medlem
Citat:
Det absolut roligaste någonsin på scenen är dfgs gråtande efter att deras 180mannaliga torska. "Ni hade polacker med er" hahaha va fan är det att skylla en torsk på!? Är ni så skit nördiga för en handfull polacker så är det kanske läge att börja knyppla eller dansa folkdans... gud alltså 7års gripande om 5 polacker -+ någon. Det ni torskade på då var att i difs led fanns 180 grabbar som trodde sig vara all that när det i själva verket visade sig vara ett 50tal

Min syn på dagens scen med så ofärgad syn som möjligt.
Hos AIK finns överlägset flest grabbar och liga mot liga när alla är med tror jag iaf att ingen tar AIK.
IFK Är nog den tightaste gruppen men kommer inte upp i samma nummer och jag är övertygad om att dom åker nästa liga mot liga mot AIK. I mindre nummer är dom nog dock bäst i landet. Ser dom och AIK som ohotad 1a och 2a.

Bajen har lite liknande problematik som AIK när det gäller organisation med lite interna motsättningar och mycket folk som är game men inte är jätteaktiva osv överlägset fulast på scenen. Bo generationen var tung. Folk i bajenled verkar vara mer intresserade av klubbar och knark än fotbollsvåld nowdays. Ser bajen som nr 3 på scenen.

Difs tunga grabbar har blivit äldre och aktiviteten låg. Samma läge där AIK var för 10år sen. Den nya generationen imponerar inte. När äldre gardet är med går dom före bajen men dessa verkar inte vara intresserade och Dif är Sverige 4a.

Helsingborgs scen känns stendöd sen fck lämnade för sina nya kelgrisar i Hamburg.
Gais la ner, synd. Hade dom kört på och en yngreliga fått fylla på tror jag dom hade kunnat bli något att räkna med.
Malmö verkar bestå av en liten grupp yngre och ett gäng ultras. Lite likt gais problemet. Dom som körde la ner och dom yngre hann aldrig fylla på/ut ligan. Dessa 3 är dom som har iaf en liten grund att bygga på.

Vsk hyfsade nummer men de äldre blev just äldre och vyc hade väl inte intresset för sporten och scenen dog.
Linköping vad hände där? Trodde att dom skulle iaf komma upp i hbg/malmö/gais nivå då dom hade liga och hyfsade nr under ett gäng år. Tokdödet scen nu.

Boltic har sin lilla liga men får aldrig möta några griper efter halmstrån och försöker locka ut vsk. Exempel stormar med 4pers en buss vsk som är i stan på fotboll. Väldigt liten grupp men rätt imponerad av att dom trots det stökar på.

Elfsborgs lilla scen dog totalt när hypen dog.

Peking gjorde bort sig och blev nedstängda.

Örebro vad hände? 6mot6 box mot Kalmar i år är det ända jag hört på länge.
Södertälje?! Såg en av deras samlingar inför match mot linköping ett år. Typ 60 pers. Nu? Ingenting.

Synd att scenen i vsk,Peking, Linköping, Örebro, Värmland mfl dog ut. Hade varit kul med lite fart på alternativscenen igen. Bara sthlm och ett gbg lag kommer göra att scenen dör ut.

Jag saknar tiden 03-09 då det smällde lite överallt i landet. Kulturen runt med musik,klubbar,kläder, snackdelen på sthlms södra och sverigescenen samt itkforumet. Katt och råttaleken på stan. Det var roligare då. Det hände mer och kulturen var inte östeuropeisk fightclub. Det var fotbollskultur.

Det här forumet är det överlägset sämsta någonsin och verkar bestå av 90% som aldrig deltagit i ett box. Finns ett 10talet skribenter som verkar ha koll.
Tycker nog DFGs problem att dom inte har några bra yngre som kommer upp om man jämför med GBG,AY OCH BO/BHS
Citera
2016-12-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamskixD
Tycker nog DFGs problem att dom inte har några bra yngre som kommer upp om man jämför med GBG,AY OCH BO/BHS

Men så där har man väl alltid sagt utan att dom varit några större slagpåsar? Tycker generellt många överskattar dfg:s äldre (som annars var väldigt många) och underskattar deras yngre
Citera
2016-12-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios
Men så där har man väl alltid sagt utan att dom varit några större slagpåsar? Tycker generellt många överskattar dfg:s äldre (som annars var väldigt många) och underskattar deras yngre
Visste inte det har många vänner i båda DY och BO som säger att dom andra firmorna(AY och GBG) blir bara bättre av att deras yngre är jävligt starka
Citera
2016-12-23, 03:17
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panonios

Tycker du? Det var förvånande. Jag tycker att DFG:s äldre var riktigt bra. Ta upploppen utanför Råsunda under det tidiga 2000-talet, exempelvis. Då hade ju DFG sin topp. Det var riktigt jävla bra grabbar.
Citera
2016-12-23, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Tycker du? Det var förvånande. Jag tycker att DFG:s äldre var riktigt bra. Ta upploppen utanför Råsunda under det tidiga 2000-talet, exempelvis. Då hade ju DFG sin topp. Det var riktigt jävla bra grabbar.
Ja dom grabbarna var tunga som fan
Citera
2016-12-23, 17:17
Medlem
Håller med! blev översprungen av dom några gånger som liten färsking man var då, i början av 2000-talet.
Citera
2016-12-23, 21:58
Medlem
Finns egentligen ingen yngre liga som är eller varit överlägsna förutan BO. Där hade Bajen enbart tur att vissa psykfall började köra för dem för kunde liga bra varit för de andra stockholmsklubbarna.
Citera
2016-12-25, 12:03
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Finns egentligen ingen yngre liga som är eller varit överlägsna förutan BO. Där hade Bajen enbart tur att vissa psykfall började köra för dem för kunde liga bra varit för de andra stockholmsklubbarna.

Precis det här som gör att scenen inte går att ta på allvar. Alldeles för få "grabbar" som har klubbhjärta i grunden. Idag är det viktigare att värva fighters. Tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in