2016-12-16, 00:24
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbuSdowN
Snälla berätta mer om denna icke händelse.

Vem har sagt att det ens var en händelse? Jag talade om en kul incident som inkluderade en av den citerade grabbens gamla vapendragare. Du ska dessutom inte sitta och gapa om icke-händelser.
Citera
2016-12-16, 05:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbuSdowN
Hörru din tönt lyft på luren när vi ringer! Vi har sökt er i månader, ni vägrar svara.

Hur gick det senast med KGB,s "Vi är ute, ring så kör vi"
Firman fick kuta runt hela stan efter sedvanlig ovilja från Bajen att få till något. Folk tappade respekten för er för jag vet inte hur länge sedan, det här är inte ett sätt att återupprätta den! Lägg ner helt, starta om, och kom tillbaka om några år istället.
Citera
2016-12-16, 07:05
Medlem
Nån har tjuvläst på sagoscenen och leker ITK
Citera
2016-12-16, 10:12
Medlem
McLaughlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmatiska
Nån har tjuvläst på sagoscenen och leker ITK

Används ITK fortfarnade? Härligt. Var ju väldans populärt när man fortfarande satt med 56k modem.
Citera
2016-12-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hur gick det senast med KGB,s "Vi är ute, ring så kör vi"
Firman fick kuta runt hela stan efter sedvanlig ovilja från Bajen att få till något. Folk tappade respekten för er för jag vet inte hur länge sedan, det här är inte ett sätt att återupprätta den! Lägg ner helt, starta om, och kom tillbaka om några år istället.

Ja, det är ju verkligen unikt att en liga är ute och taggad och den andra inte. Vilket Stockholmslag har varit mest aktivt 2016? Är det instagrammordhotargoldif eller journalistaspiranterna på sagoscenen? Jävligt mycket snack och väldigt lite verkstad. Bajen är aktivare, om än i spretiga grupperingar, än sina antagonister.
Senast redigerad av justdoit123 2016-12-17 kl. 01:13.
Citera
2016-12-17, 11:33
Medlem
Sällan har väl heller någon som säger sig styra en firma vara en sämre fighter än "MrDFG"
Citera
2016-12-18, 14:37
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Kul att se Bajen hålla stilen. Firman borde inse det som alla andra redan insett. Att få till en fight mot Bajen är svårare än att bryta sig in i Fort-Knox. Minns alla gånger Djurgården och Västerås jagat Bajen men Bajen uppgav alltid fel platser och strulade.
Ha-ha-ha! En liten VC/DYG snoris. Under min tid så jagade vi bort VC(Västerås Casuals) fler gånger än jag minns, ofta i numerärt underläge. Vissa gånger med så mycket mindre folk att vi Bajare undrade om det var en flock lejon bakom oss. Västerås huliganer är det absolut största luftslottet på den svenska scenen. Däremot så finns(fanns?) det grabbar i både dfg, fg och KGB som bodde i Västerås.
Citera
2016-12-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
å andra sidan så var ju firman stolta när man tog dfg med 280 man mot 180 dfg.

Och hur många från dfgs sida delade ut slag? 90% av deras liga sprang utan att röra en fena.
Citera
2016-12-20, 12:59
Medlem
903456s avatar
Nackdelen med storbox .. Många som inte hör hemma kan hänga på men gömmer sig längst in/bak i klungan. Gillade alltid nummer under 25 för egen del.
Citera
2016-12-20, 17:10
Medlem
Det absolut roligaste någonsin på scenen är dfgs gråtande efter att deras 180mannaliga torska. "Ni hade polacker med er" hahaha va fan är det att skylla en torsk på!? Är ni så skit nördiga för en handfull polacker så är det kanske läge att börja knyppla eller dansa folkdans... gud alltså 7års gripande om 5 polacker -+ någon. Det ni torskade på då var att i difs led fanns 180 grabbar som trodde sig vara all that när det i själva verket visade sig vara ett 50tal

Min syn på dagens scen med så ofärgad syn som möjligt.
Hos AIK finns överlägset flest grabbar och liga mot liga när alla är med tror jag iaf att ingen tar AIK.
IFK Är nog den tightaste gruppen men kommer inte upp i samma nummer och jag är övertygad om att dom åker nästa liga mot liga mot AIK. I mindre nummer är dom nog dock bäst i landet. Ser dom och AIK som ohotad 1a och 2a.

Bajen har lite liknande problematik som AIK när det gäller organisation med lite interna motsättningar och mycket folk som är game men inte är jätteaktiva osv överlägset fulast på scenen. Bo generationen var tung. Folk i bajenled verkar vara mer intresserade av klubbar och knark än fotbollsvåld nowdays. Ser bajen som nr 3 på scenen.

Difs tunga grabbar har blivit äldre och aktiviteten låg. Samma läge där AIK var för 10år sen. Den nya generationen imponerar inte. När äldre gardet är med går dom före bajen men dessa verkar inte vara intresserade och Dif är Sverige 4a.

Helsingborgs scen känns stendöd sen fck lämnade för sina nya kelgrisar i Hamburg.
Gais la ner, synd. Hade dom kört på och en yngreliga fått fylla på tror jag dom hade kunnat bli något att räkna med.
Malmö verkar bestå av en liten grupp yngre och ett gäng ultras. Lite likt gais problemet. Dom som körde la ner och dom yngre hann aldrig fylla på/ut ligan. Dessa 3 är dom som har iaf en liten grund att bygga på.

Vsk hyfsade nummer men de äldre blev just äldre och vyc hade väl inte intresset för sporten och scenen dog.
Linköping vad hände där? Trodde att dom skulle iaf komma upp i hbg/malmö/gais nivå då dom hade liga och hyfsade nr under ett gäng år. Tokdödet scen nu.

Boltic har sin lilla liga men får aldrig möta några griper efter halmstrån och försöker locka ut vsk. Exempel stormar med 4pers en buss vsk som är i stan på fotboll. Väldigt liten grupp men rätt imponerad av att dom trots det stökar på.

Elfsborgs lilla scen dog totalt när hypen dog.

Peking gjorde bort sig och blev nedstängda.

Örebro vad hände? 6mot6 box mot Kalmar i år är det ända jag hört på länge.
Södertälje?! Såg en av deras samlingar inför match mot linköping ett år. Typ 60 pers. Nu? Ingenting.

Synd att scenen i vsk,Peking, Linköping, Örebro, Värmland mfl dog ut. Hade varit kul med lite fart på alternativscenen igen. Bara sthlm och ett gbg lag kommer göra att scenen dör ut.

Jag saknar tiden 03-09 då det smällde lite överallt i landet. Kulturen runt med musik,klubbar,kläder, snackdelen på sthlms södra och sverigescenen samt itkforumet. Katt och råttaleken på stan. Det var roligare då. Det hände mer och kulturen var inte östeuropeisk fightclub. Det var fotbollskultur.

Det här forumet är det överlägset sämsta någonsin och verkar bestå av 90% som aldrig deltagit i ett box. Finns ett 10talet skribenter som verkar ha koll.
Citera
2016-12-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsodermalm
Jag saknar tiden 03-09 då det smällde lite överallt i landet. Kulturen runt med musik,klubbar,kläder, snackdelen på sthlms södra och sverigescenen samt itkforumet. Katt och råttaleken på stan. Det var roligare då. Det hände mer och kulturen var inte östeuropeisk fightclub. Det var fotbollskultur.

Det här forumet är det överlägset sämsta någonsin och verkar bestå av 90% som aldrig deltagit i ett box. Finns ett 10talet skribenter som verkar ha koll.

Håller helt och hållet med. Saknar verkligen den tiden.
Citera
2016-12-21, 03:51
Medlem
surban81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Håller helt och hållet med. Saknar verkligen den tiden.
Nej ni har helt fel! Våldet är mycket bättre nu med knogjärn, knivar och helst lite skjutvapen.
Det är lite mer action nu. 2015 i Helsingborg när DIF var på besök, var inte det lite action så säg. Nej desto mer blod runt matcherna desto bättre
Senast redigerad av surban81 2016-12-21 kl. 03:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in