2016-12-20, 20:00
Medlem
Det här är en bedrövlig händelse ur så många aspekter. Madde som förlorade livet men även gänget som utförde det, för vad? I stället för att försöka få ett arbete och betala tillbaka skulderna (skitbelopp) valde man att döda henne.

Vad många nu har att se fram emot är tiotalet år i fängelse. När dom kommer ut kommer dom att vara hänvisade till soc för resten av sina liv, något jobb lär dom aldrig få. Dom kommer aldrig att få råd att skaffa sig ett bra boende, åka på semester mm. Så dom får många år på sig att fundera på om det inte varit bättre att betala pengarna än att vara inlåsta och sen komma ut till...... ingenting.

Som sagt tragiskt
Citera
2016-12-20, 22:18
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Åklagarens straffyrkanden
EA 10år
DM 2år
EA och DM var ju ett par som inte var med vid själva mordtillfället. Båda åkte hem från grillkvällen samtidigt. Är det någon som vet varför åklagaren yrkade 2 år på DM medans åklagaren yrkade på 10 år för EA?

Jag har läst igenom hela FUP när den släpptes men kommer på rak arm inte ihåg vad EA gjorde som var så mycket värre än vad DM gjorde. Jag har uppenbarligen glömt något och vore tacksam för upplysning.
Citera
2016-12-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
EA och DM var ju ett par som inte var med vid själva mordtillfället. Båda åkte hem från grillkvällen samtidigt. Är det någon som vet varför åklagaren yrkade 2 år på DM medans åklagaren yrkade på 10 år för EA?

Jag har läst igenom hela FUP när den släpptes men kommer på rak arm inte ihåg vad EA gjorde som var så mycket värre än vad DM gjorde. Jag har uppenbarligen glömt något och vore tacksam för upplysning.
Var det inte hon som tog alla pengar med bankdosa och dylikt?
Citera
2016-12-20, 22:39
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hej, En person med namnet "Loman Andreas", skrev i BH eller AL,s FaceBook: "Lös problemet". Och AL svarar: "Jag ser inte problemet" och POH skriver därpå: "HAhaha"
Vet du vem denne "Loman Andreas" är? Mvh
"Problemet" var "glasögon upp&ner".
Citera
2016-12-20, 23:39
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Om Benita får 18 år minus åldersrabatt säg 15 år och hon kommer ut 2/3 av tiden så kommer hon ha suttit 1/3 av sitt liv på kåken när hon muckar.

Inte bara du som kan matte men...
Citera
2016-12-21, 01:08
Medlem
kitschis avatar
Citat:

Det var väl något med mobiler, ett sms hon skickade typ "vi har henne i bilen, blod" samt att hon bestämt innan att hon skulle ha Maddes mobil? Hon nekar i förhör till detta men andra vittnar om det, dvs åklagaren anser att hon ljuger. Mycket mer kännedom om planerna än vad hon erkänt.
Citera
2016-12-21, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Det var väl något med mobiler, ett sms hon skickade typ "vi har henne i bilen, blod" samt att hon bestämt innan att hon skulle ha Maddes mobil? Hon nekar i förhör till detta men andra vittnar om det, dvs åklagaren anser att hon ljuger. Mycket mer kännedom om planerna än vad hon erkänt.

Ändå rätt rejäl skillnad bara för att man messade "blod". Inte för att jag tycker hennes straff skulle vara lägre, tvärtom, snarare borde DM få ett högre straff.
Citera
2016-12-21, 08:35
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
I stället för att försöka få ett arbete och betala tillbaka skulderna (skitbelopp) valde man att döää

Inte många av dessa som ens tänkte på att söka jobb. Skitbelopp kan man tycka men för dessa individer va det rena lottovinsten. Har du läst om deras tillgångar som finns på PDF här i tråden?
Citera
2016-12-21, 08:39
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:

Jag har läst igenom hela FUP när den släpptes men kommer på rak arm inte ihåg..

Du låter som P-O i rätten hahahaha..På rak arm.
Citera
2016-12-21, 09:34
Medlem
Doctors avatar
Här tycker jag att DW:s advokat har en liten poäng:

"Nu berättar advokaten att 21-åringen före grillfesten kontaktade en bekant och frågade om personen ville följa med på grillfesten. Personen kunde inte.
Men hade 21-åringen haft planer på att mörda någon så hade han knappast bjudit in utomstående, hävdar advokaten."
Citera
2016-12-21, 09:51
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Här tycker jag att DW:s advokat har en liten poäng:

"Nu berättar advokaten att 21-åringen före grillfesten kontaktade en bekant och frågade om personen ville följa med på grillfesten. Personen kunde inte.
Men hade 21-åringen haft planer på att mörda någon så hade han knappast bjudit in utomstående, hävdar advokaten."

Det skulle ju bara skrämmas. Ingen trodde ens själv på vad de höll på med.
Citera
2016-12-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det här är en bedrövlig händelse ur så många aspekter. Madde som förlorade livet men även gänget som utförde det, för vad? I stället för att försöka få ett arbete och betala tillbaka skulderna (skitbelopp) valde man att döda henne.

Vad många nu har att se fram emot är tiotalet år i fängelse. När dom kommer ut kommer dom att vara hänvisade till soc för resten av sina liv, något jobb lär dom aldrig få. Dom kommer aldrig att få råd att skaffa sig ett bra boende, åka på semester mm. Så dom får många år på sig att fundera på om det inte varit bättre att betala pengarna än att vara inlåsta och sen komma ut till...... ingenting.

Som sagt tragiskt

Håller helt med dig. Det är bara tragiskt.

Läser man fup framgår det klart att ingen reflekterar över några som helst konsekvenser. Att sedan använda kort och bankdosa visar att de har noll koll på verkligheten.

Inga jobb väntar, inga bra boenden, inga sköna semestrar (som du skriver), dessutom inga juliga jular med barn och barnbarn...

en stor stark på någon sylta och droger är väl det som väntar.

Tragiskt är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in