Citat:
Ursprungligen postat av
AnZienT
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/49PUS6501/philips-49-4k-uhd-smart-tv-49pus6501
Då bilden på min fem år gamla LG-plasma känns väldigt medioker så tänkte jag åka och köpa ovanstående teve.
Jag har börjat kolla lite på ungefär samma tv fast lite större. Jag tänkte byta ut min gamla dumma tv till en smart-tv, och efter lite funderande hit och dit så har jag bestämt mig för en Android-tv. Då finns det ju två tillverkare, Philips och Sony.
När jag var till Siba igår så dömde försäljaren ut Philips-tv:n styggt och sa att dom är skräp. Massor av buggar och bara står och uppdaterar hela nätterna. Då blev jag ju självklart tveksam fast jag inte läst nåt om dom problemen på nätet direkt.
Gick då in till grannaffären, Elgiganten eftersom dom säljer Sony också. Där hade dom inte hört talas om några speciella problem med Philips Androider. Kollade ändå på Sony ifall att...
När jag kom hem så googlade jag lite noggrannare på Sony och Philips, och det verkar som att Philips har en öppnare version av operativet, samma som på surfplattor, medan Sony kör samma som på Nexus-tv, alltså mer begränsat.
Så det lutar åt att jag skiter i vad försäljaren på Siba sa och köper en Philips ändå...om inte nån kan övertyga mig om att dom är skräp..
Så vad säger ni, är det nån här som har erfarenhet av Philips Android-tv och vad tycker ni?