2016-12-07, 13:47
Medlem
Tänkte köpa Philips 65pus7601 alt 65pus7101 några komentarer på dessa vet inte skillnaderna då jag jämfört men inte funnit några större skillnader för det är väl "100hz " bägge.
Tacksam om någon kunde ge mig ett råd.
Citera
2016-12-08, 10:04
Medlem
Philips 55PUS6561 eller 55PUS7101?... Det är den stora frågan jag ställer mig själv. Nu ställer jag den även till er. Vad tycker ni om dessa två apparater? Vad är skillnaden? Vilken fakta bör man kolla lite extra på?

Gillar verkligen ambilight-funktionen, är lite därför jag fastnat för just Philips. Men är det ett bra tv-märke i dagsläget? Och är dessa två apparater ett bra köp i en hyfsad prisklass? (Är en allround-användare, både film och lite spel).

Tack på förhand!
Citera
2016-12-12, 22:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Det får du inte utanför OLED, och då får du fyrdubbla budgeten.

Det där är en sak alla gärna får svara på. Vad finns det för... mekaniker idag?

Eftersom jag alltid haft plasma och det var ett antal år sen jag köpte den jag har nu, så är jag inte uppdaterad.

LED
OLED
....?

O kort; vad skiljer teknikerna? Plus och minus?

Skulle jag som plasma-van föredra en teknik framför en annan?
Citera
2016-12-13, 09:30
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det där är en sak alla gärna får svara på. Vad finns det för... mekaniker idag?

Eftersom jag alltid haft plasma och det var ett antal år sen jag köpte den jag har nu, så är jag inte uppdaterad.

LED
OLED
....?

O kort; vad skiljer teknikerna? Plus och minus?

Skulle jag som plasma-van föredra en teknik framför en annan?

LED är ju egentligen LCD, bakbelyst skärm helt enkelt, finns IPS där också då du får bättre betraktningsvinklar.
Har lite svårt att formulera mig, sweclockers gjorde en bra video rätt nyligen.

Med OLED lyser enskilda pixlar upp, och då det är mörkt är det mörkt, och extremt bra kontrast/färger. Suverän bild men dyr som bara in i helvete (än). Med det får du bättre svärta än de flesta plasma-tv's.
Citera
2016-12-13, 19:03
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
LED är ju egentligen LCD, bakbelyst skärm helt enkelt, finns IPS där också då du får bättre betraktningsvinklar.
Har lite svårt att formulera mig, sweclockers gjorde en bra video rätt nyligen.

Med OLED lyser enskilda pixlar upp, och då det är mörkt är det mörkt, och extremt bra kontrast/färger. Suverän bild men dyr som bara in i helvete (än). Med det får du bättre svärta än de flesta plasma-tv's.

Då är det OLED som är aktuellt. Åtminstone är LED uteslutet. Tack.
Citera
2016-12-13, 21:22
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Då är det OLED som är aktuellt. Åtminstone är LED uteslutet.

Jag håller med. Köp en beg 50" Plasma för en struntsumma och övervintra 3-4 år till tills OLED blir överkomligt, om du behöver något nu.

/capmac
Citera
2016-12-14, 22:10
Medlem
BWV639s avatar
Vilken tv skulle ni rekommendera under 10 000? Tänkte köpa en ny under mellandagsrean
Citera
2016-12-15, 17:25
Medlem
https://www.netonnet.se/content/info/lgoled

Blev riktigt sugen på¨den här tv från LG! Det är LG OLED deras flaggskepp för 2016 och även nästa år.
Någon som köpt den här och kan berätta lite mer info hur den är i verkligheten ?
Citera
2016-12-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ska ha en ny TV. Måtten är ca 50". Älskar plasma, men det var jag tydligen ensam om, så det får väl bli annan teknik...

Svärtan är superviktig. Och jag vill inte ha några ljusfläckar. Panasonic, kanske Samsung eller Sony.... inge LG etc.

Men först till våren köps den, så priset hinner sjunka ner till ca 5k. Vilken TV siktar man in sig på?

Ska använda den till Playstation (Spel, Netflix, HBO etc, men allt genom PS4).

har inte sett någon butik sälja Plasma på minst 6-7år! LCD och LED håller på att försvinna med. Det är LG och deras OLED som är framtiden då alla experter säger detta. Är själv väldigt sugen på köpa LG s flagg skepp E6 modellen men den kostar fortfarande en hel del stålar så jag väntar till mellan dagarna så man kan köpa den för under 30k 65 tummaren

OLED är det du ska köpa om du spelar, tittar på sport och filmer mycket!
Citera
2016-12-17, 16:58
Medlem
"OLED är det du ska köpa om du spelar, tittar på sport och filmer mycket!"

Vad är det som är så bra med OLED jämfört med "dom andra" själv är jag ute efter uppdateringsfrekvensen då jag tittar på ishockey och tennis , Är detta vad man skall ha då?
Citera
2016-12-17, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
har inte sett någon butik sälja Plasma på minst 6-7år! LCD och LED håller på att försvinna med. Det är LG och deras OLED som är framtiden då alla experter säger detta. Är själv väldigt sugen på köpa LG s flagg skepp E6 modellen men den kostar fortfarande en hel del stålar så jag väntar till mellan dagarna så man kan köpa den för under 30k 65 tummaren

OLED är det du ska köpa om du spelar, tittar på sport och filmer mycket!
Spela på är väl tveksamt om den är bäst på. Bäst bild kanske, men inputlaget är ju inte det bästa tyvärr.
Citera
2016-12-18, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Spela på är väl tveksamt om den är bäst på. Bäst bild kanske, men inputlaget är ju inte det bästa tyvärr.

"inputlaget" Vad menas med det har det samband med uppdateringen, har problem med bef. tv när
det är snabba bildväxlingar . Letar efter en tv som klarar det. det är den viktigaste saken för mig.
Kanske onödigt med OLED bara för att få den funktionen.
Senast redigerad av knettan12 2016-12-18 kl. 08:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in