2016-12-20, 16:23
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men alla begriper väl att en islamist inte springer iväg och gömmer sig i en buske?
Detta är en olycka.

Texten är inte lång men, behöver se det en gång till så det sjunker in liksom.. `olycka´ dödad passagerare (egentlig förare liggande bredvid sig, 23 ton last. Helt ny lastbil (vad jag kan se) .. jo .. snubben hade ett högre uppdrag´ Han var inte inne på ett jihad asghar (den `softa ´ varianten av mord)
Citera
2016-12-20, 16:27
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Baserar man hans oskyldighet för att han nekar? Alla brottslingar brukar väl neka?

Problemet för den tyska polisen här är att de inte hittat några spår på honom. Det såg ut som fasen i lastbilshytten, glassplitter, blod och bråte, men han har inte ens en skråma på sig. Dessutom var den polske lastbilschauffören skjuten med flera skott enligt tysk polis och gärningsmannen borde ha rester från pistolskjutningen på sig (blodstänk, krut och annat från pistolen/revolvern) och själva krocken (rispor, blåmärken etc.). Men den gripne verkar vara "ren"... Mycket talar alltså för att den gripne verkligen inte är inblandad. Och då blir läget genast väldigt bekymmersamt... Går det lös en eller flera galningar (islamister) med vapen i Berlin?
Citera
2016-12-20, 16:29
Medlem
Om lastbilen fortsatt rakt fram hade det blivit värre än Nice. Kanske polacken gjorde så lastbilen krashade istället?Sedan sköt förarens kompanjon polacken och båda hoppade ut och sprang iväg?
Senast redigerad av zebmaca 2016-12-20 kl. 16:33.
Citera
2016-12-20, 16:30
Medlem
Tegelstens avatar
SVT
Citat:
Polisen utreder just nu ett nytt spår, uppger både Berliner Morgenpost och Berliner Zeitung som talat med den federala polischefen Holger Münch samt chefen för Berlinpolisen.

Spåret är en mobiltelefon som ska ha hittats i samband med att polisen gjorde en razzia mot en flyktingförläggning på den gamla flygplatsen Tempelhof där mannen, som man tidigare misstänkt varit gärningsmannen, bodde enligt Die Weldt.
Citera
2016-12-20, 16:31
Medlem
För er som nu möjligen fortfarande tillmäter avskummet "Reda" någon tilltro i sitt svårt störda framhärdande i att det skulle vara en olycka: det har sedan flera timmar tillbaka klart sagts att polisen vet att den polske chauffören blivit skjuten, vilket alltså gör den enfaldig olyckshypotesen helt inaktuell. Men sign "Reda" är bara ute efter att provocera och desinformera som det ynkliga avskum h*n uppenbarligen är.

http://www.heute.at/news/welt/Berlin-Terrorist-erschoss-Lkw-Lenker-dann-kaperte-er-die-Zugmaschine;art23661,1382033

http://www.spiegel.de/politik/deutschland/berlin-weihnachtsmarkt-am-breitscheidplatz-lkw-beifahrer-erschossen-a-1126700.html

http://www.bild.de/regional/berlin/weihnachtsmarkt-an-der-gedaechtniskirche/das-ist-der-erschossene-lkw-fahrer-49408256.bild.html

http://www.deutschlandfunk.de/berlin-polnischer-lkw-fahrer-wurde-offenbar-erschossen.447.de.html?drn:news_id=690688

https://www.welt.de/politik/deutschland/article160454968/Polnischer-Beifahrer-mit-kleinkalibriger-Waffe-erschossen.html

Jag skulle kunna fortsätta; det finns hundratals, men sex källor kanske borde duga?
Citera
2016-12-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Problemet för den tyska polisen här är att de inte hittat några spår på honom. Det såg ut som fasen i lastbilshytten, glassplitter, blod och bråte, men han har inte ens en skråma på sig. Dessutom var den polske lastbilschauffören skjuten med flera skott enligt tysk polis och gärningsmannen borde ha rester från pistolskjutningen på sig (blodstänk, krut och annat från pistolen/revolvern) och själva krocken (rispor, blåmärken etc.). Men den gripne verkar vara "ren"... Mycket talar alltså för att den gripne verkligen inte är inblandad. Och då blir läget genast väldigt bekymmersamt... Går det lös en eller flera galningar (islamister) med vapen i Berlin?

Nu har jag varit borta från " läget " i ca en timme.

Ny info ser jag från dig.

Det är 2 personer, en polack som är död och skjuten.

Blod och bråte i hytten tyder kanske på att de krockat, blodet kan vara från polacken. Det lär vi få veta om några dagar.

Den andre är ren och är det han som är gripen ?

Jag får inte ihop bilden, hur många var det egentligen, 2 -3 st, var alla i hytten eller ?
Citera
2016-12-20, 16:39
Medlem
dannees avatar
Tyskarna har väl hittat övervakningskameror som visar föraren förlängesen får man hoppas.
Citera
2016-12-20, 16:41
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Är det bara jag som är konspiratoriskt lagd? En tanke som for i mitt huvud är att Merkels hantlangare och säkerhetspolisen ligger bakom. Det skulle skapa enorma spänningar i Tyskland om det visar sig vara en flykting som kommit för ett år sedan som gjort detta. Innebär förmodligen även Merkels avgång. Jag tror man kommer göra allt för att bland bort korten...

Rent trams och passar dessutom bättre i konspirationsforumet.
Citera
2016-12-20, 16:42
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
SVT

Vilket betyder att folk kan släppa det här med polacker.

GM är garanterat muslimer.
Citera
2016-12-20, 16:45
Medlem
Det har gått ett tag nu men det råder fortfarande stor förvirring. Jag tror det rör sig om ett misslyckad rån.
Citera
2016-12-20, 16:45
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nu har jag varit borta från " läget " i ca en timme.

Ny info ser jag från dig.

Det är 2 personer, en polack som är död och skjuten.

Blod och bråte i hytten tyder kanske på att de krockat, blodet kan vara från polacken. Det lär vi få veta om några dagar.

Den andre är ren och är det han som är gripen ?

Jag får inte ihop bilden, hur många var det egentligen, 2 -3 st, var alla i hytten eller ?

Den info jag fått fram är:

- Två personer i lastbilen: kaparen som kör samt den polske lastbilschauffören i passagerarsätet eller hytten bakom (lite oklart).
- Polacken skjuten med mer än ett skott. Skottsår, köttsår, blod etc.
- Han som är gripen tycks vara "ren" och ha bott på en flyktingförläggning i en hangar på en tidigare flygplats i Berlinområdet.
- Allt som allt var de två i lastbilen (som verkar ha kapats av gärningsmannen).
- Hytten var ganska illa tilltygad av krocken.
- Den skjutne polacken är i nuläget inte misstänkt utan ses som ett offer för detta terrordåd.
Citera
2016-12-20, 16:47
Medlem
Ironghosts avatar
Jag var där.

Det hördes inga skott från eldhandvapen. Med sex år i försvarsmakten tycker jag mig kunna avgöra om skott avfyras.

/en minut från att bli påkörd
Senast redigerad av Ironghost 2016-12-20 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in