2016-12-20, 16:09
  #1273
Medlem
En på cnn sa nu att i förra månadens IS "tidning" på nätet så skrev dom och uppmuntrade till såna här attacker med lastbil och beskrev hur man gör. Och det stämde bra in på hur attacken i berlin gick till.
Citera
2016-12-20, 16:09
  #1274
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Inte jihadister.

Jo, om svartskallen inte blev nöjd med 12 döda
Citera
2016-12-20, 16:11
  #1275
Medlem
Den tyske godsmottagaren hade bestämt att leverans skulle ske tisdag morgon, men den polske chaffisen chansade på att kunna leverera varorna lite tidigare, men mottagaren ville inte detta.
Citera
2016-12-20, 16:14
  #1276
Medlem
trailblasers avatar
Jag fattar inte.. Vad är det polisen hela tiden upprepar angående att de inte har video?
Har de inte hittat en enda video där de kan se vem föraren är? Det är ju för fan Berlin.
Citera
2016-12-20, 16:15
  #1277
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Stort debacle om det visar sig att tysk polis gripit fel person. Det innebär att den verkliga gärningsmannen nästan har ett dygns försprång.

Är det bara jag som är konspiratoriskt lagd? En tanke som for i mitt huvud är att Merkels hantlangare och säkerhetspolisen ligger bakom. Det skulle skapa enorma spänningar i Tyskland om det visar sig vara en flykting som kommit för ett år sedan som gjort detta. Innebär förmodligen även Merkels avgång. Jag tror man kommer göra allt för att bland bort korten...
Citera
2016-12-20, 16:15
  #1278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
En olycka att något inträffar som påminner om Nice-händelsen?
En olycka att det inträffar inne i en storstad, mitt i en stor koncentrerad folksamling?
En olycka som råkade ske just vid platsen för en julmarknad?

Tror du på din teori själv?

Tillfälligheternas spel. Självklart tror jag på min teori.

Det finns i början av tråden en karta på området som visar att en medvetslös förare mycket troligt skulle kunna fara rakt in i julmarknaden. Detta är en olycka.
Citera
2016-12-20, 16:17
  #1279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Min teori är att polacken raggat upp spelevinken i bilen någonstans i Berlin. Har inget med julmarknaden att göra.

Nu börjar du bli riktigt svinaktig; i går natt skrev du en massa ganska fåniga saker om olycka på grund av sjukdom som du tydligen framhärdar i, men nu går du över en ytterligare anständighetsgräns i det att du sprider simpla rykten om en dödad person.
I natt vädjade jag till dig att inte skämma ut dig med mer dumheter; nu visar du dig vara inte bara en rätt fånig typ, utan ett genomruttet avskum. Att skriva sådana saker som du gör nu visar att din själ är svart och genomrutten.
Citera
2016-12-20, 16:17
  #1280
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tillfälligheternas spel. Självklart tror jag på min teori.

Det finns i början av tråden en karta på området som visar att en medvetslös förare mycket troligt skulle kunna fara rakt in i julmarknaden. Detta är en olycka.
Men hur förklarar du då den skjuta personen som hittades i lastbilen?

Polisen? Ja då lär det ha kommit ut uppgifter om de väldigt fort, både från vittnen och polisen själva.
Citera
2016-12-20, 16:18
  #1281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Man kanske inte hittade spelevinken i en buske men väl i en park. Är det så noga?
Om jag är den enda som i denna terrortråd hävdar att det är en olycka så är det nyttigt att jag då och då påpekar denna min övertygelse.

Övertygelse till den grad att du sprider rykten om en död person, vilket gör dig till en riktigt vedervärdig typ. Du har ingen moral eller anständighet kvar att försvara så jag antar att du kommer att fortsätta sprida dina vämjeliga dumheter som den rena provokatör du visat dig vara.
Citera
2016-12-20, 16:19
  #1282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det där med buske var ju bara ett påhitt från en på Flashback. (FB) Lastbil har kört in i julmarknad i Berlin 2016-12-19, 12 döda

Du måste väl begripa själv att allt du säger saknar helt betydelse när du skriver sådär?
Du behöver inte spamma ner tråden med att du tror att det är en olycka. Det räcker med att du skriver det en gång.

Reda är en renodlad provokatör, och har enbart som syfte att sprida desinformation, det har visat sig om och om igen i den här tråden.
Citera
2016-12-20, 16:20
  #1283
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tillfälligheternas spel. Självklart tror jag på min teori.

Det finns i början av tråden en karta på området som visar att en medvetslös förare mycket troligt skulle kunna fara rakt in i julmarknaden. Detta är en olycka.

Vilken otur då att han stängde av helljusen...och att den riktige föraren sitter bredvid död. Han fick en lastbilslektion av en snäll polack, ballar ur och stänger av helljusen precis innan julmarknaden och GASAR hela vägen in i folksamlingen...

Du är inte ens säker att solen går upp imorgon va?
Citera
2016-12-20, 16:22
  #1284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
En på cnn sa nu att i förra månadens IS "tidning" på nätet så skrev dom och uppmuntrade till såna här attacker med lastbil och beskrev hur man gör. Och det stämde bra in på hur attacken i berlin gick till.

Det är från IS magazine "Rumiyah" nummer 3 som kom i november.

Instruktioner börjar på sidan 10:

https://pietervanostaeyen.files.wordpress.com/2016/11/rumiyah3en.pdf


IS, och även al-Qaida, har gett liknande råd tidigare. Alltså ingen helt ny taktik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in