2016-12-20, 15:53
Medlem
okok1s avatar
Baserar man hans oskyldighet för att han nekar? Alla brottslingar brukar väl neka?
Citera
2016-12-20, 15:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Haha.

Varför skulle en polsk lastbilschaufför få för sig att köra in i en julmarknad i Berlin?
För att frugan lämnat honom, för att han fick ett cancerbesked igår, för att kronofogden tagit hans hus..

Jag tror inte ett ögonblick på att det är polackens verk vi ser, menar bara att konstigare saker har hänt..
Citera
2016-12-20, 15:54
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
Så när slänger han sin balaclava och handskar i så fall eftersom mannen blir förföljd ganska omedelbart?
Det kan ju givetvis inte jag svara på, inte ens säkert att det gått till som jag beskrev.
Men det är ett möjligt scenario om man vill undvika DNA-spår.
Så bara för att man inte hittat DNA-spår eller krutrester redan inom 24 timmar behöver inte betyda någonting.
Citera
2016-12-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men alla begriper väl att en islamist inte springer iväg och gömmer sig i en buske?
Detta är en olycka.

Några saker som talar emot din teori:

'Chauffören skjuten.
'Chauffören hade inte haft kontakt med familj/arbetskamrater på flera timmar.
'Enligt GPSen på lastbilen såg det ut som någon tränade på att köra.
'Inget försök att stanna lastbilen gjordes.
'I sista kontakten med arbetsgivare(tillika kusin), var chauffören stressad över att hinna köpa julklappar till sin fru.

Oddsen att detta skulle vara en olycka är lika med 0.
Citera
2016-12-20, 15:55
Avstängd
kan ju fortfarande vara en helylleidiot som kör lastbil utan B-körkort eller något.
Citera
2016-12-20, 15:56
Medlem
Det verkar nästan löjligt!
De bästa uppgifterna hittills kommer från åkeriägaren som beskrev.
Enligt bilens GPS förflyttades den sakta strax innan 16.00.
Sedan startades motorn några gånger när bilen stod stilla.
De närmaste timmarna innan 19.30 finns inget registrerat, och då kördes bilen iväg till brottsplatsen.
Citera
2016-12-20, 15:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Baserar man hans oskyldighet för att han nekar? Alla brottslingar brukar väl neka?

Inte jihadister.
Citera
2016-12-20, 16:00
Medlem
Citat:
Det är som jag sagt från början en OLYCKA!

Vi vet inte vad det är än.. Tyska polisen säger att dom kan ha gripit fel person. Det luktar ju lite som islamska staten.. Men, då brukar ju gm ta livet av sig själv och så många andra de kan. Så i nuläget är nog allt vi kan göra att vänta på mer fakta...
Citera
2016-12-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det där med buske var ju bara ett påhitt från en på Flashback. (FB) Lastbil har kört in i julmarknad i Berlin 2016-12-19, 12 döda

Du måste väl begripa själv att allt du säger saknar helt betydelse när du skriver sådär?
Du behöver inte spamma ner tråden med att du tror att det är en olycka. Det räcker med att du skriver det en gång.

Man kanske inte hittade spelevinken i en buske men väl i en park. Är det så noga?
Om jag är den enda som i denna terrortråd hävdar att det är en olycka så är det nyttigt att jag då och då påpekar denna min övertygelse.
Citera
2016-12-20, 16:05
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Man kanske inte hittade spelevinken i en buske men väl i en park. Är det så noga?
Om jag är den enda som i denna terrortråd hävdar att det är en olycka så är det nyttigt att jag då och då påpekar denna min övertygelse.

En olycka att något inträffar som påminner om Nice-händelsen?
En olycka att det inträffar inne i en storstad, mitt i en stor koncentrerad folksamling?
En olycka som råkade ske just vid platsen för en julmarknad?

Tror du på din teori själv?
Citera
2016-12-20, 16:07
Medlem
Citat:
Men alla begriper väl att en islamist inte springer iväg och gömmer sig i en buske?
Detta är en olycka.

Den riktige chauffören då? Varför var det inte han som körde? Om det nu är en olycka?
Citera
2016-12-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vi vet inte vad det är än.. Tyska polisen säger att dom kan ha gripit fel person. Det luktar ju lite som islamska staten.. Men, då brukar ju gm ta livet av sig själv och så många andra de kan. Så i nuläget är nog allt vi kan göra att vänta på mer fakta...

Om mannen är oskyldig och hade mobil på sig, är det mycket lätt visa var han befunnit sig de närmsta timmarna innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in