2016-12-20, 16:00
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Tragiskt för föräldrarna dom verkar vara riktigt bra, vanl människor. Tyvärr är säkert dottern en trofé nordisk exotisk för dessa skäggapor att våldta. Hon kommer tyvärr nog hamna under jord där nere när hon blivit för utsliten för att utnyttja.. Hur faan tänkte flickan när hon blev ihop med en sån ,,

Eh? Har du ens läst ett enda inlägg i tråden?

1. Hon och hennes son är i Sverige.
2. Hon tycks ha haft det alldeles utmärkt där nere med IS.
Citera
2016-12-20, 16:20
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
"Svenska myndigheter stod handfallna"..

Verkar som om många förläst sig på Hamilton. Hur skall svenska myndigheter kunna frita en 15-årig tjej i ett land som styrs av en terrorgrupp? Har vi ens rätt? Hur kan Sverige riskera andra människors liv för att försöka få hem ett barn som frivilligt åkt till Syrien i sällskap med en ISIS-soldat? Och som valt att skaffa barn ihop med denne?
Nej, Sverige gjorde inget och det är precis vad man kan kräva.
Hoppas skitungen lär sig en riktig läxa och att hon fostrar barnet så att vi inte föder upp ännu en terrorist.

Jag har fetmarkerat nyckelorden. Ja, hon har frivilligt valt detta. Hade hon varit 18 borde hon ha dömts till fängelse. Nu blir det ju en knepig situation för att hon är så ung. Oskyldig är hon dock inte.

Hade folk tyckt lika synd om en ung man som de gör om denna unga kvinna?

I de intervjuer jag sett nämner hon inte med ett ord att hon är ledsen över att hon sabbat sina stackars föräldrars ekonomi. Undrar om hon bryr sig?
Citera
2016-12-21, 01:58
Medlem
Mplokos avatar
Kl 20 i ettan är det del 2.
Citera
2016-12-21, 09:09
Medlem
Idag 21/12-16 kl 20.00 kommer en dokumentär på SVT - dokument inifrån - som berättar hur det gått till att få ut flickan. Föräldrarna betalde en smugglare 14.000 dollar för att han skulle få ut dem. Det var alltså inte kurdiska säkerhetstjänsten.
Föräldrarna gråter också ut över att svenska samhället inte hjälpt till i större utsträckning, gäller framförallt efter hemkomst.
Citera
2016-12-21, 09:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag har fetmarkerat nyckelorden. Ja, hon har frivilligt valt detta. Hade hon varit 18 borde hon ha dömts till fängelse. Nu blir det ju en knepig situation för att hon är så ung. Oskyldig är hon dock inte.

Hade folk tyckt lika synd om en ung man som de gör om denna unga kvinna?

I de intervjuer jag sett nämner hon inte med ett ord att hon är ledsen över att hon sabbat sina stackars föräldrars ekonomi. Undrar om hon bryr sig?
Hon verkar inte ledsen över någonting, mer än att hon blev "änka" förklarar hon ju på en rinkebysvenska.
Om jag fattat det rätt har föräldrarna fått hjälp med lånet och själv ser jag inga stackars föräldrar utan WT päron som har producerat fyra stycken WT flickor
Citera
2016-12-21, 11:53
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hon verkar inte ledsen över någonting, mer än att hon blev "änka" förklarar hon ju på en rinkebysvenska.
Om jag fattat det rätt har föräldrarna fått hjälp med lånet och själv ser jag inga stackars föräldrar utan WT päron som har producerat fyra stycken WT flickor

Fått hjälp med lån? Föräldrarna säger ju i dokumentären att de belånat sitt hus. De har plöjt ner en förmögenhet i projektet att få hem terroristdottern. Jag vet många bra föräldrar som fått avskyvärda barn. Tyvärr handlar inte allt om uppfostran.
Citera
2016-12-21, 12:52
Medlem
polagoms avatar
Hon ar nog inte den vasssaste kniven i ladan precis. Men hon var vad, 14-15ar nar hon akte? Sa sjalvfallet var och ar hon fortfarande ett barn bara. Sa att fatta bra beslut ar inte alltid nagot som hander ofta.

Ar hon forresten fodd i Sverige? Tanker pa hennes brytning nar hon pratar svenska.
Citera
2016-12-21, 14:01
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Fått hjälp med lån? Föräldrarna säger ju i dokumentären att de belånat sitt hus. De har plöjt ner en förmögenhet i projektet att få hem terroristdottern. Jag vet många bra föräldrar som fått avskyvärda barn. Tyvärr handlar inte allt om uppfostran.

De fick ta lån från start eftersom detta inte var sanktionerat från UD eller något annat håll, men sedan läste jag att de skulle få tillbaka alla pengarna om det var från organisation eller Svenska staten låter jag vara osagt

polagom: född i Sverige och har skaffat sig den där dialekten när hon hållit till med invällare i nordstan
Citera
2016-12-21, 15:26
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
"Svenska myndigheter stod handfallna"..

Verkar som om många förläst sig på Hamilton. Hur skall svenska myndigheter kunna frita en 15-årig tjej i ett land som styrs av en terrorgrupp? Har vi ens rätt? Hur kan Sverige riskera andra människors liv för att försöka få hem ett barn som frivilligt åkt till Syrien i sällskap med en ISIS-soldat? Och som valt att skaffa barn ihop med denne?
Nej, Sverige gjorde inget och det är precis vad man kan kräva.
Hoppas skitungen lär sig en riktig läxa och att hon fostrar barnet så att vi inte föder upp ännu en terrorist.

Helt rätt, naturligtvis är det inte den svenska statens uppgift att åka till främmande land för att frita en lågbegåvad 15-åring som frivilligt har begett sig dit.
Dessutom: framgår det i dokumentären att hennes föräldrars "fritagning" är den andra i ordningen? Hon blev "fritagen" av peshmerga en gång men återvände till hennes älskades muuuchtar.

Dessutom var det enligt hennes föräldrar naturligtvis socialtjänstens fel att hon frivilligt åker iväg till IS:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3465208/Parents-Swedish-15-year-old-rescued-TWICE-ISIS-blame-social-services-allowing-run-away-Syria-given-f oster-family.html
Citera
2016-12-21, 16:07
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Orkade inte se mer än lite mer än halva, tyckte lite synd om dom i början, men när jag fick höra att hon släpat hem ett ensamkommande skäggbarn från det värsta av dom alla folkslagen Marocko plus att han va 22 år och hon 15, förmodligen var han 2-3 år äldre, vilket gör han till en pedofil. Att inte varningsklockorna ringt för dom för längesen är för mej en gåta. Sen komma o fortfarande sitta och hävda att dom inte anade nånting när han sprang o bad i deras lada och tvingade dottern nyss fyllda typ 15 att bära slöja, nä men det e ju jävligt normalt beteende, säger som flera här tidigare har skrivit, är man så jävla dum i huvudet ska man fan inte ha barn.punkt slut. Klandrar inte henne så mycket som jag klandrar dom.ung jävligt korkad, kan inte förstå mej på henne, men nåt sjuhelvetes jävla hjärnsläpp måste hon fått.

Innan jag ens visste om den här dokumentären ikväll, diskuterade jag och min tjej just den grejen va man gör om dottern kommit hem med en alibabba, tjejen bara:det är upp till henne och bestämma blir bara värre om man förbjuder dom..(hon som jag aldrig trodde skulle säga en sån iqbefriad sak då hon röstar sd och normalt sett tycker som mej)

Jag bara det kan du fet glömma sa jag till henne, inte en chans i helvetet , skulle plocka fram nian direkt o förklarat ett och ett annat för han om han hade kommit hem med min dotter..så hade han för sitt eget bästa aldrig satt sin fot där igen..

Att låta sin dotter vara ihop med en sån där är som att medvetet låta sin dotter få stryk..

Hur pk man än må vara.

Det fetade: I vilken värld gör det honom till pedofil? Nej jag försvarar inte honom, men jag får inte det till att han skulle vara pedofil..

Ska visa pissdokumentären för bruden imorgon. Alltid kul o kunna lägga fram lite fakta 😄

Det fetade: I vilken värld gör det honom till pedofil? Nej jag försvarar inte honom, men jag får inte det till att han skulle vara pedofil..
Citera
2016-12-21, 16:35
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Kl 20 i ettan är det del 2.

Sticker hellre ut mina ögon än att se detta skitprogram om dessa skitmänniskor.
Alla som har samröre eller sympatiserar med IS borde processas kort med.

En 4 årig fattar att det IS sysslar sig med är totalt vidrigt.

Edit: extremt dåligt av SVT att ge denna lilla bitch utrymme i media. Skäms SVT.
Citera
2016-12-21, 18:23
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
De fick ta lån från start eftersom detta inte var sanktionerat från UD eller något annat håll, men sedan läste jag att de skulle få tillbaka alla pengarna om det var från organisation eller Svenska staten låter jag vara osagt

Nu fick jag spykänslor...hoppas att detta inte är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in