2016-12-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metamfetaminist
Får jag ev ren nyfikenhet fråga vad det är med just detta fall som rör upp sådana känslor? Du är inte den första som skriver det, och därför blir jag så nyfiken vad det är som är så speciellt. För egen del tar jag illa vid mig när det är något jag personligen kan relatera till, som när barn blir mördade t.ex. Då man har barn själv. Eller du kanske känner nån inblandad i denna härva?

Jag tror att det som upprör så många och så mycket, är för att så många individer ger sig på en helt ovetandes äldre kvinna, som var helt utelämnad, och inte hade en chans till att värja sig ens en gång.. de gick ju inte på henne en och en, utan helsåt samvetslöst planerat, och sedan satte henne i bilen i en såadan situation att hon inte hade någkn chans att varken fly, eller kunde värja sig... det var ju inte ett slagsmål som gick över styr, det var inte så att hon muckat gräl med de övriga.. utan helt fogligt blivit inlurad i en mordkomplott mot henne...
Det är nog den utsattheten hon var i som väcker så starka känslor, och också gäeningsmännen blir ju dummare än dummast i detta förvaringssätt..
Gängrelaterat våld, familjetragedier med svartsjuka som orsak, hedersrelaterat våld, fylleslagsmål som gått över styr, är på något sätt enklare att ta in och förstå, men detta är så ofattbart att det är svårt att förstå hur de tänkt tillsammans hela gänget??? !!! Ja, ett helt fotbollslag mot en stackars människa som inte fick chansen att en värja sig..
Citera
2016-12-20, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Åklagarens straffyrkanden

JH Livstid
MB 18år
POH 18år
DW 18år
MH 14år
BH 18år minus åldersrabatt

AL 10år
EA 10år
DM 2år
ME 2år
MJ 2år

Ja, yrkanden om dessa straff känns helt rätt, men nu är det bara att invänta de rättspsykiatriska utredningarna.. och efter det får det visa sig, vilka som får straff och vilka som får rättspsykiatrisk vård och hamnar på Säters sjukhus..
Citera
2016-12-20, 14:39
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Jag tror att det som upprör så många och så mycket, är för att så många individer ger sig på en helt ovetandes äldre kvinna, som var helt utelämnad, och inte hade en chans till att värja sig ens en gång.. de gick ju inte på henne en och en, utan helsåt samvetslöst planerat, och sedan satte henne i bilen i en såadan situation att hon inte hade någkn chans att varken fly, eller kunde värja sig... det var ju inte ett slagsmål som gick över styr, det var inte så att hon muckat gräl med de övriga.. utan helt fogligt blivit inlurad i en mordkomplott mot henne...
Det är nog den utsattheten hon var i som väcker så starka känslor, och också gäeningsmännen blir ju dummare än dummast i detta förvaringssätt..
Gängrelaterat våld, familjetragedier med svartsjuka som orsak, hedersrelaterat våld, fylleslagsmål som gått över styr, är på något sätt enklare att ta in och förstå, men detta är så ofattbart att det är svårt att förstå hur de tänkt tillsammans hela gänget??? !!! Ja, ett helt fotbollslag mot en stackars människa som inte fick chansen att en värja sig..

Exakt. Man kan på något vis förstå att om ett regelrätt slagsmål går snett och den ena slår skallen i trottoarkanten. Eller två ryker ihop med vapen eller hämnas osv. Men en helt utelämnad god vän/bekant.... Helt obegripligt, och som sagt ett helt fotbollslag med människor. Visserligen totalt korkade men någon borde hade kunnat ge en vink till polisen att nu händer det skumma grejer.
Citera
2016-12-20, 14:55
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ja, yrkanden om dessa straff känns helt rätt, men nu är det bara att invänta de rättspsykiatriska utredningarna.. och efter det får det visa sig, vilka som får straff och vilka som får rättspsykiatrisk vård och hamnar på Säters sjukhus..

Jag tror att tingsrätten kommer att pruta på åklagaren yrkanden i några fall. Två av underlåtenhetsbrotten känns inte så starka, gissar att de halverar dem till 1 år.

BH lär sluta på runt 8 år efter att rabatten är dragen. Det känns nästan stötande kort, hoppas att de resonerar så att hon nästan var 21 och minskar avdraget så att hon åtminstone får 10-12 år.

Om de som är åtalade för medhjälp fälls för det, är 10 år det kortaste straff de kan få? Man ska ju dömas som gärningsman och minimistraffet för mord är ju 10 år.

Jag tror inte att någon av dessa kommer att bedömas ha en tillräckligt allvarlig störning för att inte dömas till fängelse.
Citera
2016-12-20, 15:28
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

JH Livstid
MB 18år
POH 18år
DW 18år
MH 14år

AL 10år
EA 10år
DM 2år
ME 2år
MJ 2år

Bra med kraftiga yrkanden från åklagaren. Tyvärr tror jag att rätten kommer att lägga sig ca 2 år under i de flesta fall, undantaget DM, ME och MJ som nog får maxstraffet 2 år.

Sen verkar det ju uppenbart att åklagaren anser att de är psykstörda när han yrkar på fördjupade undersökningar för hela gänget. Det kan bli fullt på Säter...
Citera
2016-12-20, 16:10
Medlem
BH ska få åldersrabatt men inte DW. Är de inte jämnåriga?
Citera
2016-12-20, 16:19
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
BH ska få åldersrabatt men inte DW. Är de inte jämnåriga?

De är båda födda -95, men DW hade hunnit fylla år när brottet begicks. BH fyllde för en vecka sen.
Citera
2016-12-20, 16:21
Medlem
Citat:

Det är svårt att dömas till rättspsyk idag så mitt grundtips är att alla får fängelse.
Citera
2016-12-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickfuck666
För att förtydliga det hela.
Jag känner D.M via Flums bror Tajki bland annat och när jag var på fest hos D.M så satt han och berättade hela den här historien när Mogge satt brevid som även erkände att han hade haft sex med Madde i tron om att det varit en kvinna och att han kände sig äcklad och hade blivit sur på Madde då D.M påpekat att hon var en om opererad man.
Tilläggas bör att Mogge är bi och har en överstruken swastika på underarmen så jag fattar inte varför han umgås med sk nationella.
Vill ni ha en mer utförlig beskrivning så säg till.
Hej, En person med namnet "Loman Andreas", skrev i BH eller AL,s FaceBook: "Lös problemet". Och AL svarar: "Jag ser inte problemet" och POH skriver därpå: "HAhaha"
Vet du vem denne "Loman Andreas" är? Mvh
Senast redigerad av matematiker 2016-12-20 kl. 17:00.
Citera
2016-12-20, 18:10
Medlem
Citat:

Ungefär så. Bra beskrivet. Fördjävligt helt enkelt.
Citera
2016-12-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Bra med kraftiga yrkanden från åklagaren. Tyvärr tror jag att rätten kommer att lägga sig ca 2 år under i de flesta fall, undantaget DM, ME och MJ som nog får maxstraffet 2 år.

Sen verkar det ju uppenbart att åklagaren anser att de är psykstörda när han yrkar på fördjupade undersökningar för hela gänget. Det kan bli fullt på Säter...

Nja... det är inte ovanligt att man gör den mindre sinnesundersökningen när det gäller förstagångsförbrytare och grova brott. Gäller säkert samtliga eller åtminstone de flesta i gänget.
Gissar att det blir fängelse för de flesta av dem. De har betett sig som idioter men de är bara simpla missbrukare utan sunt förnuft.
Citera
2016-12-20, 18:33
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

JH Livstid
MB 18år
POH 18år
DW 18år
MH 14år

AL 10år
EA 10år
DM 2år
ME 2år
MJ 2år

Om Benita får 18 år minus åldersrabatt säg 15 år och hon kommer ut 2/3 av tiden så kommer hon ha suttit 1/3 av sitt liv på kåken när hon muckar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in