Citat:
Får jag ev ren nyfikenhet fråga vad det är med just detta fall som rör upp sådana känslor? Du är inte den första som skriver det, och därför blir jag så nyfiken vad det är som är så speciellt. För egen del tar jag illa vid mig när det är något jag personligen kan relatera till, som när barn blir mördade t.ex. Då man har barn själv. Eller du kanske känner nån inblandad i denna härva?
Jag tror att det som upprör så många och så mycket, är för att så många individer ger sig på en helt ovetandes äldre kvinna, som var helt utelämnad, och inte hade en chans till att värja sig ens en gång.. de gick ju inte på henne en och en, utan helsåt samvetslöst planerat, och sedan satte henne i bilen i en såadan situation att hon inte hade någkn chans att varken fly, eller kunde värja sig... det var ju inte ett slagsmål som gick över styr, det var inte så att hon muckat gräl med de övriga.. utan helt fogligt blivit inlurad i en mordkomplott mot henne...
Det är nog den utsattheten hon var i som väcker så starka känslor, och också gäeningsmännen blir ju dummare än dummast i detta förvaringssätt..
Gängrelaterat våld, familjetragedier med svartsjuka som orsak, hedersrelaterat våld, fylleslagsmål som gått över styr, är på något sätt enklare att ta in och förstå, men detta är så ofattbart att det är svårt att förstå hur de tänkt tillsammans hela gänget??? !!! Ja, ett helt fotbollslag mot en stackars människa som inte fick chansen att en värja sig..