2016-12-20, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det vet dom inte än.. De säger att de möjligtvis kam ha fel person eftersom han förnekar inblandning.
Och för att han inte har blod på kläderna.
http://www.thelocal.de/
Citera
2016-12-20, 15:03
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
kan det vara två polacker som kokat ihop detta attentat?

Ingeting är omöjligt men jag hade varit förvånad om det hade varit det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det är ju långt ifrån omöjligt. Långt ifrån ovanligt med.

Fungerande logistik är rätt viktigt i dagens samhälle, kanske var leveransen en dag för tidig eller så är kanske tysken som nekade leveransmottagningen bara ett rövhål. Svårt att säga säkert.

Så kan det givetvis vara. Jag tycker dock det är märkligt eftersom chauffören tydligen också hade en resa inplanerad till Danmark innan julledigheten i Polen. Eftersom han fick vänta en hel dag så skulle ju den nästkommande transporten förskjutits också. Det däremot är ovanligt att en sådan rutt hackar. Det får följdeffekter för andra företag vilket brukar sluta med att åkeriet i fråga blir utan jobb efter tag.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynligare
Det pratades ju om någon form av hög knall igår vid platsen. Kan inte detta vara skottet? Detta är en teori jag inte tror på. Men kan inte lastbilschaffisen begått dådet och sedan skjutit sig själv? Borde ju iof redan framkommit sådan information med tanke på ingångshål, utgångshål etc om så var fallet.

det kunde varit ett däck eller lasten som förskjutit sig, nån gasbehållare, det är mycket som kan smälla vid en krock
Citera
2016-12-20, 15:04
Medlem
rex144s avatar
vittnet lurade polisen?

han skulle följt efter honom
Citera
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
Det var ju uppgifter här igår som menade att han försökte gömma sig i buskarna när han greps? Varför det om han nu är oskyldig? eller var det i panik?
Det var jag som skrev om buskar och det var menat mer bildligt än bokstavligt.
Det finns buskar i Tiergarten dit han tog sin tillflykt undan förföljaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Den plötsliga sjukdomen varade i flera timmar då eftersom han inte gick att nå. Och varför var lysena av?

Din teori har en del brister.

Jag bygger min teori på fakta och erfarenhet och inte på vaga vittnesuppgifter. Men det är som sagt en teori.
Citera
Medlem
Tegelstens avatar
Citat:
Inget vapen påträffat tyder väl på att en andra GM tog det med sig. Om chauffören blev skjuten.

Med tanke på de här uppgifterna så blev han skjuten? men det kanske är sånt man alltid kontrollerar?

SVT
"Enligt uppgifter till Berliner Zeitung har utredarna inte hittat några spår i form av blod eller DNA i lastbilen från den gripne mannen. Man har inte heller hittat spår i mannens händer som indikerar att han skulle ha hållit i och avfyrat ett vapen."
Citera
2016-12-20, 15:07
Medlem
rex144s avatar
polisen har förlorat nästan ett dygn, de trodde att de hade gm, vilket bakslag,
de hade kunnat sätta dit avspärrningar men eftersom de hittade gm så snabbt så blev det inga avspärrningar
Citera
2016-12-20, 15:08
Medlem
Citat:
Inget vapen påträffat tyder väl på att en andra GM tog det med sig. Om chauffören blev skjuten.

Eller att nån annan tog vapnet vid kapningen.
Citera
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
kan det vara två polacker som kokat ihop detta attentat?

Haha.

Varför skulle en polsk lastbilschaufför få för sig att köra in i en julmarknad i Berlin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Så kan det givetvis vara. Jag tycker dock det är märkligt eftersom chauffören tydligen också hade en resa inplanerad till Danmark innan julledigheten i Polen. Eftersom han fick vänta en hel dag så skulle ju den nästkommande transporten förskjutits också. Det däremot är ovanligt att en sådan rutt hackar. Det får följdeffekter för andra företag vilket brukar sluta med att åkeriet i fråga blir utan jobb efter tag.

Ja det är en hel del som är märkligt i fallet, den totala avsaknaden av vittnesuppgifter tex.

Nån måste ju ha sett chauffören, om han flytt från platsen osv. Man börjar ju undra om det vittne som sägs ha jagat GM verkligen gjort det eller om polisen trots hjälpen råkat gripa fel person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in