2016-12-20, 14:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelsten
Det var ju uppgifter här igår som menade att han försökte gömma sig i buskarna när han greps? Varför det om han nu är oskyldig? eller var det i panik?

Det är naturligt att man försöker gömma sig om man har en arg tysk hack i häl. Seriöst, intuitivt tror jag tyskarna litar för mycket på sin magkänsla, de var lite för snabba med att hylla vittnet för rådigt ingripande till exempel. De snöade in på att det är en Nice-copycat, men allt tyder på att det inte är det. Det borde "polizei" fattat redan från början. Mördad polsk chaffis som man snott lastbilen från, det är verkligen ett nytt modus operandi.
Citera
2016-12-20, 14:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Japp, jag har samma uppgifter som dig, presskonferens dock ingen tid. Bara " senare i eftermiddag "
Tag anteckningar och efter konferensen, lägg ut den i tråden eller svara på detta inlägg.

Det har kört igång nu.
Citera
2016-12-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Du menar att det nu, idag, alltså skulle finnas plats på lagret att lossa stålet och att det samtidigt också nu, idag, finns folk som kan lossa det med truck/kran? Men inte igår alltså?

Ja det är ju långt ifrån omöjligt. Långt ifrån ovanligt med.

Fungerande logistik är rätt viktigt i dagens samhälle, kanske var leveransen en dag för tidig eller så är kanske tysken som nekade leveransmottagningen bara ett rövhål. Svårt att säga säkert.
Citera
2016-12-20, 14:39
Medlem
Nu säger åklagare att mannen i passagerarsätet blev skjuten. För en timme sen läste jag att han dödades i kraschen... Men nu vet vi vad som är rätt.

Cnn presskonferens.
Citera
2016-12-20, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag har hela tiden hävdat att detta är en olycka där polacken drabbats av plötslig sjukdom. Skjuten blev han troligen av tysk polis. Spelevinken är en prostituerad asylsökande. Frågor på det?

Den plötsliga sjukdomen varade i flera timmar då eftersom han inte gick att nå. Och varför var lysena av?

Din teori har en del brister.
Citera
2016-12-20, 14:41
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Finns det filmer/bilder från händelsen? Tycker det är dåligt med det i media, så snälla hjälp mig att hitta fler bilder/videos.
Citera
2016-12-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja det är ju långt ifrån omöjligt. Långt ifrån ovanligt med.

Fungerande logistik är rätt viktigt i dagens samhälle, kanske var leveransen en dag för tidig eller så är kanske tysken som nekade leveransmottagningen bara ett rövhål. Svårt att säga säkert.

Arbetat på fabrik där lastbilar fått vänta upp till 3 dagar på att lossa, och att få vänta över kvällen till nästa morgon definitivt inte ovanligt.
Citera
2016-12-20, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag har hela tiden hävdat att detta är en olycka där polacken drabbats av plötslig sjukdom. Skjuten blev han troligen av tysk polis. Spelevinken är en prostituerad asylsökande. Frågor på det?

Det är så osannolikt! Varför skulle han vara där inne och snurra? Vet vi var han skulle lasta av någonstans hur långt är det mellan den positionen och Breitscheidplatz?
Citera
2016-12-20, 14:45
Medlem
Tegelstens avatar
SVT live
Citat:

Enligt uppgifter till Berliner Zeitung har utredarna inte hittat några spår i form av blod eller DNA i lastbilen från den gripne mannen. Man har inte heller hittat spår i mannens händer som indikerar att han skulle ha hållit i och avfyrat ett vapen.

Polacken som är död blev alltså skjuten får man anta(det kanske redan framkommit) eller om det bara är en kontroll man alltid gör?
Senast redigerad av Tegelsten 2016-12-20 kl. 15:01.
Citera
2016-12-20, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Det är så osannolikt! Varför skulle han vara där inne och snurra? Vet vi var han skulle lasta av någonstans hur långt är det mellan den positionen och Breitscheidplatz?

En prostituerad söker väl knappast efter kunder på en julmarknad där de flesta är barnfamiljer?
Citera
2016-12-20, 14:47
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Finns det filmer/bilder från händelsen? Tycker det är dåligt med det i media, så snälla hjälp mig att hitta fler bilder/videos.
Kolla på Twitter, brukar finnas mycket där.
Citera
2016-12-20, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
En prostituerad söker väl knappast efter kunder på en julmarknad där de flesta är barnfamiljer?

Håller med! Sedan tycker i alla fall jag att det centrala området där är ganska rörigt och inget som jag som chaufför direkt skulle välja att hamna i om man inte har något ärende där. När jag har varit där har det i alla fall varit ganska mycket trafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in