2016-12-23, 11:14
Medlem
Ännu roligare att det skedde klockan 3 på natten och att tysk polis efter detta (på morgonen idag) fortfarande vidhöll att GM var kvar i Berlin. Någon som saknar STASI och Volkspolizei?
Citera
Medlem
Knapptryckarns avatar
Från presskonferensen:

- kl 03 på morgonen stoppade polisen i Milano en person som liknade den misstänkte.
- Personen drog pistol från sin ryggsäck och sköt en polisman som befinner sig på sjukhus.
- Polisen besvarade skotten och sköt ihjäl den misstänkte.

Noterade att inrikesministern inte tackade någon från den tyska sidan, medan han om och om igen uttryckte hur tacksam han var för de italienska poliser som ingripit. Misstänker att kommunikationen har brustit, jag tolkar det nästan som en känga till Tyskland.
Senast redigerad av Knapptryckarn 2016-12-23 kl. 11:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Jag misstänker att tysk polis och underrättelsetjänst kommer få utstå en hel del kritik framöver.

Alldeles nyss sades det att mannen var skadad och befann sig i Berlin. Lite senare skjuts han ihjäl av italiensk polis i Milano. Snacka om misslyckande.

Det kan vara så att det är precis vad tyska polisen vill. Tidigare i tråden kunde jag läsa att tyska polisen är förbannad för att gamla lagar förbjuder dem att samarbeta enkelt med säkerhetspolis och andra myndigheter. Det ska tydligen vara vattentäta skott, av någon anledning. Så är det inte i alla länder, och detta är tyska polisen förbannad för. De vill ha samma rättigheter som andra länders poliser. En sån här situation skulle ju uppenbart gynna dem som vill ha en förändring av den här lagen/bestämmelsen..
Citera
2016-12-23, 11:16
Medlem
Han kunde likväl åkt norrut. Det är inte speciellt svårt ta sig genom svenska kontroller.

Jag kunde haft hela bilen fylld med illegala sista jag körde in i Sverige. Poliserna bryr sig inte längre. Visa du körkortet så bara vinkar de förbi dig.

Annat var det förra hösten. Då genomsökte de alla bilar och man fick kliva ut och öppna bagaget.

Kontrollen idag är mer på pappret.
Citera
Medlem
Driver82s avatar
Fan vad gôtt!!!

Bra jobbat av italienarna.

Börjar tro att enda sättet är få bukt med dom där kräken är att införa dödspatruller a la Brasilien som åker runt och släcker en massa radikaliserade.
Citera
Bannlyst
Citat:
BREAKING NEWS: Milan police shoot dead the Berlin massacre suspect after he pulls out gun and shouts: 'Allahu Akbar'
Major manhunt had been underway for Berlin attack suspect Anis Amri, 24
Italian security sources say he has been shot dead in Milan after a gunfight
Understood to have pulled a gun on a police patrol after a routine ID request
Shoot-out happened at about 3am after Amri stepped off a train from France

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4061096/Danish-police-say-man-matching-description-Berlin-lorry-attack-suspect-seen-Aalborg.html

God jul då!
Citera
Medlem
OK, tunisiern är skjuten till döds av italiensk polis i Milano. Har det framkommit att polisen hittat hans fingeravtryck på ratten eller rör det sig bara om dörren till förarhytten och inne i hytten? Jag fattar fortfarande inte hur han ensam lyckats ratta en långtradare och samtidigt haft polacken på kornet med skjutvapnet. I några minuter ja, men inte i alla de timmarna mellan sista samtalet och dådet. Vad gjorde han av sin gisslan när han startade, smygkörde m m?
Citera
2016-12-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12
Det kan vara så att det är precis vad tyska polisen vill. Tidigare i tråden kunde jag läsa att tyska polisen är förbannad för att gamla lagar förbjuder dem att samarbeta enkelt med säkerhetspolis och andra myndigheter. Det ska tydligen vara vattentäta skott, av någon anledning. Så är det inte i alla länder, och detta är tyska polisen förbannad för. De vill ha samma rättigheter som andra länders poliser. En sån här situation skulle ju uppenbart gynna dem som vill ha en förändring av den här lagen/bestämmelsen..

Du pratar om Europol.

Anledningen är att man litar inte på dela databaser med information till länder som Ungern och Bulgarien där korruption är vardag. De skulle kunna komma åt information om kriminella tyskar och läcka det. Danskarna har samma inställning.
Citera
2016-12-23, 11:21
Medlem
Rundcrantzs avatar
Tacka fan för att italiensk polis utför inre utlänningskontroller, och att det var polisens pistol som fick stå för dialogen med avskummet.

Nu kan vi fira jul i lugn och ro, förhoppningsvis.
Citera
2016-12-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Han kunde likväl åkt norrut. Det är inte speciellt svårt ta sig genom svenska kontroller.

Jag kunde haft hela bilen fylld med illegala sista jag körde in i Sverige. Poliserna bryr sig inte längre. Visa du körkortet så bara vinkar de förbi dig.

Annat var det förra hösten. Då genomsökte de alla bilar och man fick kliva ut och öppna bagaget.

Kontrollen idag är mer på pappret.

Hade han åkt hit skulle ha tagits väl om hand och skyddats, jag litar inte på varken regeringen, polisen eller rättsväsendet i Sverige vad gäller hantering av brottslingar migranter.
Citera
2016-12-23, 11:25
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Tur att han inte drog till Sverige, då hade värdegrunden stoppat polisen ifrån att skjuta.

Vilka poliser i Sverige? De som är kvar är på nåt asylboende och hindrar barnen från att slå ihjäl varandra och personalen. Dan Eliasson har stängt av sin mobil.
Citera
2016-12-23, 11:27
Medlem
Stones avatar
En till jihadist som upptäcker att himlen inte besjälas av 72 småflickor att knulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in