2016-12-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Kan bero på att Real Madrid,Barcelona,Atlético Madrid och Bayern är världens bästa lag och hade vunnit Premier League om de spelade där. Titta bara på Champions League och Europa League där spanska klubbar tar hem den år efter år. Pengar är inte allting tittar bara på Sevilla hur långt de har kommit med liten budget. Toppen i PL just nu är ett skämt då ett lag som Leicester City förra året som vann ligan.

Bra sammanfattat. Folk har svårt och inse det faktumet. De bästa spelarna i världen vill spela i La Liga och lämnar PL så fort de får chansen - Ronaldo, Bale, Modric och Suarez exempelvis.

Nu när TV-avtalet är högre än någonsin och jämnt fördelat dessutom så har de mindre klubbarna chans att utmana. Sevilla har än så länge hakat på väldigt bra i toppen.
Citera
2016-12-18, 19:52
Medlem
Citat:
Kan bero på att Real Madrid,Barcelona,Atlético Madrid och Bayern är världens bästa lag och hade vunnit Premier League om de spelade där. Titta bara på Champions League och Europa League där spanska klubbar tar hem den år efter år. Pengar är inte allting tittar bara på Sevilla hur långt de har kommit med liten budget. Toppen i PL just nu är ett skämt då ett lag som Leicester City förra året som vann ligan.
När var de senast Rayo Vallecano vann La Liga?

Att du klassar ATM som en av världens bästa lag är ett skämt. Inte ens spanska media vågar uttrycka det. Det räcker med att du lyssnar spansk sportradio. Varken ATM eller Sevilla kan konkurrera med de två stora lagen i Spanien.

Att Leicester vann ligan i år är också ett tecken på hur bra de spelade och de övriga hade en mindre bra säsong.

Titta här:https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Spanish_football_champions

Går vi tillbaka till år 2000 och tittar framtill idag, är det i stort sett Real eller Barca som vinner la liga. För övrigt, hur många gånger har lag som Real eller Barca missat en Champions League säsong?

Vi kan göra hur många analyser som helst. Men spanska ligan är knappast den bästa konkurrenskraftiga i Europa. Det år både Real och Barca missar Champions League platser inför nästa säsongen, då blir det mycket mer intressant att återigen säga att spanska ligan är en konkurrenskraftig liga.

Hur de far i Europa är en annan sak.
Citera
2016-12-18, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sailing.brand
När var de senast Rayo Vallecano vann La Liga?

Att du klassar ATM som en av världens bästa lag är ett skämt. Inte ens spanska media vågar uttrycka det. Det räcker med att du lyssnar spansk sportradio. Varken ATM eller Sevilla kan konkurrera med de två stora lagen i Spanien.

ATM vann La Liga för två säsonger sedan och har spelat CL-final två gånger de senaste tre säsongerna. De har bland annat slagit Bayern, Real och Barcelona men du tycker alltså att det är ett skämt och påstå att de är bland de bästa lagen i världen? det är ett faktum min vän.
Citera
2016-12-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Bra sammanfattat. Folk har svårt och inse det faktumet. De bästa spelarna i världen vill spela i La Liga och lämnar PL så fort de får chansen - Ronaldo, Bale, Modric och Suarez exempelvis.

Nu när TV-avtalet är högre än någonsin och jämnt fördelat dessutom så har de mindre klubbarna chans att utmana. Sevilla har än så länge hakat på väldigt bra i toppen.
Vad är nytt?

Det är oftast "en av ATM, Sevilla , Valencia eller Villareal som brukar hamna trea i ligan. Inget nytt.

Att kalla Bayern en av världens bästa lag är överdrivet också. Det finns närmast ingen konkurrens i Tyskland. Bästa laget i Tyskland kan enkelt köpa rivalens bästa spelare och säkra sina inhemska titel innan säsongen ens börjar.

Att säga Leceisters titel är ett skämt är lika roligt som ATM titeln. Du kommer min ATM inte vinna titeln på många år framöver.
Citera
2016-12-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
ATM vann La Liga för två säsonger sedan och har spelat CL-final två gånger de senaste tre säsongerna. De har bland annat slagit Bayern, Real och Barcelona men du tycker alltså att det är ett skämt och påstå att de är bland de bästa lagen i världen? det är ett faktum min vän.
När var det senast man slog Real i Europa fotboll?

Är själv en ATM fan men dum är jag inte.
Citera
2016-12-18, 20:36
Medlem
Chelseas 11 raka motsäger dock den klassiska "PL är den medt konkurrenskraftiga ligan"
Citera
2016-12-19, 06:37
Medlem
SvartPolkagriss avatar
Citat:
Det blir inte lättare för Atletico nu när Jan Oblak ska opereras och missar 4 månaders spel.

Nej det blir det inte, men tycker inte det blir ett allt för stort tapp men Moya i mål.

Citat:
Skitsnack på skitsnack.
Vad är det som gör PL inressantare? De 10 år innan Leicester vann tog Man U hem hälften resten togs av Chelsea eller Man City, PL har haft en mer titel aspirant att räkna med...
Citera
2016-12-19, 07:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Är själv en ATM fan men dum är jag inte.

Är du säker på det? Argumentera gärna emot det faktum att La Liga är överlägset starkast rätt över brädet. Vad bygger du den tesen på? Får inte ihop det med det faktum att spanska lag så sent som för var det 2 år sen vann 31 av sina 32 möten med icke-spanska motstånd i Europa t.ex.
Citera
2016-12-19, 08:01
Medlem
Cambijaos avatar
Messi och Iniesta alltså. Jesus vad övermäktiga de kan vada.
Citera
2016-12-19, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Messi och Iniesta alltså. Jesus vad övermäktiga de kan vada.
Om man haft en överjävlig vecka och ser det där igår är allt annat glömt. Jag kommer verkligen att sörja den dagen dessa herrar lägger av.
Citera
2016-12-20, 13:26
Medlem
CAS sänkte Reals straff till bara januarifönstret, känns spontant aningen orättvist om man jämför hur dom behandlat tidigare liknande fall; antar doc att Reals "regelöverträdelser" inte var lika utbrett, fast då spekulerar jag bara då jag inte orkar gräva fram datan.
Citera
2016-12-20, 14:20
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
CAS sänkte Reals straff till bara januarifönstret, känns spontant aningen orättvist om man jämför hur dom behandlat tidigare liknande fall; antar doc att Reals "regelöverträdelser" inte var lika utbrett, fast då spekulerar jag bara då jag inte orkar gräva fram datan.

Enligt Diana Kristinne på twitter, som har bra koll, så hade Barça 10 överträdelser och initialt så hade Real 39. De måste ha sänkt Reals överträdelser väldigt mycket.

Real hade samma advokater som Barça, tror att mycket handlade om att de lärde sig att lägga upp sitt försvar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in