2016-12-20, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Att ingen såg att det satt ett ruttnande lik i passagerarsätet,

Nummer ett. En lastbilshytt är ganska hög och svårt att se in i.

Nummer två. Det var mörkt

Nummer tre. Han låg sannolikt i sovhytten.
Citera
2016-12-20, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det är ju en stor trafikled vad man kan se på bilderna så inget förbjuder väl långtradare att köra där.
Även människor med något begränsad begåvning kan förstå att polacker kryssar omkring i Berlin när åkeriet betalar soppan.

Men okej, efter en del munhuggande; jag ska vara storsint: OM det visar sig att det faktiskt var en olyckshändelse så lovar jag att jag här på FB ska be dig om ursäkt för det jag skrivit i den här tråden. Jag känner inte att jag löper någon gigantisk risk att stå med dumstruten i slutändan, men för att hålla det på en renhårig nivå så...
Citera
2016-12-20, 01:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Liket låg säkert på sovplatsen. Med gardin fördragen hade du kunnat sitta i hytten utan at veta att någon låg där.
Senast redigerad av Studsboll 2016-12-20 kl. 01:39.
Citera
2016-12-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Ger jag mig inte för att jag påpekar rena fel? Jag är uppenbarligen en av två i tråden som faktiskt vet exakt hur platsen ser ut och resonerar utifrån det. Ni andra gissar hej vilt utifrån diverse rykten. Jag har heller inte sagt att det inte kan röra sig om terrorism.
oavsett så finns det ingen rimlig anledning till att lastbien var där... Om du inte menar att torget dagligen trafikeras av stora lastbilar.
Citera
2016-12-20, 01:34
Medlem
Citat:

Jag tror inte man ruttnar så fort att det går att skilja ett relativt nytt lik från en sovande lastbilschaffis när man ser in i en lastbil som dundrar förbi i trafiken..
Citera
Medlem
Nu spekulerar jag igen. Någon undrar varför just Tyskland? Jo det är för att Tyskland har så många "refugees" och från början har dom kanske inte kommit för att ställa till djävelskap. Men denna migrant kom i februari 2016 och upplevde väl kulturkrocken. Det är ju hopplöst svårt att integrera dessa Afghaner, Pakistanier, Syrier, Marockaner, inse det!

I Sverige får dom kanske bättre bidrag och vi får hoppas att dom inte gör något liknande. Men det blir en ökad kriminalitet vilket PK-vänner alltid förnekar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
vad ska en lastbil med byggmaterial på en julmarknad att göra? På ett gata som för ändamålet är avstäng för trafik? På en söndag då till och med de flitiga tyskarna är lediga....
Du är helt ensam i ditt unika tänkande.

Det var väl måndag i Tyskland också?

Jag är långt ifrån ensam i mitt "unika tänkande" men tackar för berömmet.

Om man har lite fantasi kan man finna ett antal ganska troliga förklaringar till att en polsk långtradare kör på en stor trafikled i Berlin.
Citera
2016-12-20, 01:35
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Död i några timmar.... Ruttnande lik?
Citera
2016-12-20, 01:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Men okej, efter en del munhuggande; jag ska vara storsint: OM det visar sig att det faktiskt var en olyckshändelse så lovar jag att jag här på FB ska be dig om ursäkt för det jag skrivit i den här tråden. Jag känner inte att jag löper någon gigantisk risk att stå med dumstruten i slutändan, men för att hålla det på en renhårig nivå så...

En sak är i alla fall märklig, varför hade terroristen varken vapen eller sprängmedel, att bara hoppa ur lastbilen och fly är inte likt islamisternas modus operandi, vad kan förklaringen vara?

Han kunde hoppat av lastbilen efter påkörningen och börjat skjuta sig in i folkmassan och därefter utlösa en bomb.

Vi har inte hört ett pip om Allahu akbar, inget skjutande på polis, ingenting sådant, det är olikt hur det har sett ut tidigare.

Har du någon idé om varför?
Citera
2016-12-20, 01:36
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är väl inte konstigt alls. Lastbilsattackerna har varit nog så förödande och så riskerar man inte att åka fast med vapen eller sprängämnen innan man nått målet. Lastbilar fullkomligt kryllar det av överallt, alldeles lagligt och allt.

Javistt, men det är just bristen på resurser som förvånar mig. Förövarna verkar påfallande ofta vara rena psykfallen, att man inte kan skicka personer specifikt för att utföra ett dåd samt utrustning. Se på Breivik han lyckades på egen hand med mer än vad mohammedanerna är kapabla till. Jag får känslan emellanåt att hotet från IS och liknande medvetet överdrivs i Europa.
Citera
2016-12-20, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
oavsett så finns det ingen rimlig anledning till att lastbien var där... Om du inte menar att torget dagligen trafikeras av stora lastbilar.
Den gatan trafikeras definitivt hundratals om inte tusentals gånger dagligen av så stora lastbilar.
Citera
2016-12-20, 01:39
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det uppgifter som talar för att rutten gick Italien-Polen, kan du hänvisa i så fall?

De kan ha talat med varandra över telefon under dagen, jag har inte sett något som säger att det var öga mot öga.
Nåt som inte stämmer med flashback-rapporteringen i tråden. Ej troligt att ta rutten Italien-Polen för leverans av stål i Tyskland. Vägarna är dåliga och långsamma i östeuropa så inget åkeri skulle ta en omväg från italien över tjecken och polen in till tyskland. Självfallet kör man på bra motorvägar genom österrike och tyskland för leverans i berlin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in