Citat:
Ursprungligen postat av
Reda
Vem som skämmer ut sig mest får andra avgöra.
Hur vet du att "bilen" och chauffören med spelevink inte hade ärende inne i Berlin?
Är du polack?
Nej jag är inte polack, men jag kan flytande polska, och bilen hade en körning med stålämnen. Det kan naturligtvis inte med 100% uteslutas att det mitt i julruschen behövdes några tiotal ton stålämnen mitt vid stans kändaste julmarknad, men det känns osannolikt.
Och jag upprepar, har du lokalkännedom? Du har flera gånger skrivit stor genomfartsled, vilket kan låta som ungefär en motorväg. Nåväl, Budapester Strasse är förvisso en stor gata, ungefär på samma sätt som t ex Vasagatan är det i Stockholm, men det finns ingen industri alls i de här delarna av centrala Berlin, och till skillnad från i de östra delarna där det alltjämt byggs en hel del så pågår det inte motsvarande stora byggen mitt i detta det som under delningen var Västberlin, så att en uppväxande skyskrapa skulle fått en leverans av stålbalkar mitt i smeten mitt i julruschen, tja återigen, med 100% säkerhet kan jag ju inte säga något.
Men jag tillåter mig att både le och skaka på huvudet åt att du uppenbarligen på allvar håller detta för "troligt scenario" (dina egna ord). Men visst, ordet är ju fritt...