Citat:
Ursprungligen postat av
Mia-Rovy
Jaså du? Vad är detta för information?
SvD citerar nämligen Polisen i Berlin:
https://twitter.com/PolizeiBerlin_E
Låt mig gissa – din egna källa är "alternativa medier", Trump eller någon på Flashback?
Du får vara hur hånfull du vill, mina källor är dels polska medier (flera olika, om du nu skulle vilja komma med någon ful passning om deras pålitlighet?), dels FAZ egen livestream där man dels länkar det du skriver, dels har en helt annan en annan uppgift (samma som i polska medier) där åkeriägaren, tillika förarens kusin meddelar att man varit i kontakt vid lunchtid igår måndag, och att det då inte var något konstigt att rapportera.
En av dessa uppgifter måste rimligen vara endera helt felaktig eller åtminstone ett uppförstorat missförstånd eller liknande.
Du får som sagt gärna vara hånfull och antyda att alla på Flashback utom du själv håller sig till "'alternativa medier', Trump eller någon på Flashback" (dina egna ord), men jag kan försäkra dig om att det jag har hört kommer från synnerligen stabila källor, men att det som alltid surrar en hel del var för sig inkompatibla historier just nu. Exakt vad som stämmer lär väl klarna över tiden.
Men om du mår bättre av att tillbringa tiden fram till dess med att håna andra skribenter så får du väl göra det.