2016-12-20, 00:31
Medlem
Prillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Okey, tack för info. Lärt mig något nytt... Lär dock, som ni säger, räcka med +40 ton. Fy, fasiken vilken mördarmaskin detta blir. Så tung, bred och runt 12 hjul, samt framföres i ca. 50-65 kilometer i timmen. Bara svänga lite fram och tillbaks för maximal effekt...
Har själv krockat med en PB när jag rattade ett tomt trailer ekipage.

Inte mycket som stoppar 14.8t tomvikt heller.

Vet vi mer om händelseförloppet hur GM kom över ekipaget? Samt var det skedde? Wedding???
Citera
2016-12-20, 00:31
Medlem
Flashshits avatar
Nu har Svetsloppan uttalat sig:

Han beklagar det inträffade och känner med de oskyldiga..

Fint, undrar om han funderar över att han själv och Merkel sannolikt har ett par riktigt feta finger med i att denna attack har inträffat?
Citera
2016-12-20, 00:32
Medlem
SituationReports avatar
Är det någon som har uppdatering på antalet barn som blivit skadade i olyckan eller om det fortfarande bara är "ett antal personer" som dödats och skadats?
Citera
2016-12-20, 00:32
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det låter som arabiska, men det behöver inte betyda något i sammanhanget. Berlin har en förhållandevis stor muslimsk befolkning.
100 000 Turkar bor i Neukölln, då handlar det bara om turkar. Lägg till Syrier, araber och afrikaner etc så blir det några fler.
Citera
2016-12-20, 00:33
Medlem
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=657632561062756&id=374848 702674478
Lastbilen som användes, från transportföretagets fb-sida
Citera
2016-12-20, 00:34
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag förstår inte vad du menar med att det här "är ett problem vi måste handskas med i framtiden"?

Människor ligger just nu döda och döende av detta "framtida problem".
okej får formulera mig bättre men sitter äter korv med fylld paprika och en massa vitlöks bröd och coca cola på det, men det jag menar är att det här har hänt en gång i Frankrike som du säkert vet redan.

Om jag vore en Isis medlem så hade jag inte använt mej utav vapen nåt mera, jag hade istället köpt mig en låtsas pistol sedan väntat in nästa stora evenemang där dem otrogna är, och sedan väntat in en lastbils chaffis eller varför inte en lite större taxi buss kanske sedan hade jag kört in i varenda jävel jag hatar!

Ja människor ligger döda för att idioter som vill döda gjort det här, må dem vila i frid mina tankar går ut till deras nära och kära.

Men tänk på det jag skriver det är inte alls svårt att ta reda på routen samt dem olika rastplatserna chaffisarna stannar på.....

Hur detta kommer sluta är på ett vis och det är ett fullskaligt krig, hoppas jag har fel och eliten menar väl :=)
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Såg på filmen och blev konfunderad.
Vilket språk pratar han som filmar ???
Tyska är det inte
Är det samma film som Jenan Moussa översatt?
https://twitter.com/jenanmoussa/status/810968887311421440
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Stackars polske föraren som blev mördad av den där terroristen när han tog över lastbilen för att utföra sitt dåd...

Han kan ha fått hjärtinfarkt, så som tyska polisen verkar misstänka.

Sedan kanske pakistanierna tog tillfället i akt och kapade lastbilen.
Citera
Medlem
Ironghosts avatar
Fanns ett gäng polska, ryska, tjeckiska och ungerska ståd (matroskaförsäljare, langos, tjeckiska glasfigurer osv) på denna marknad. Och sedan glühwein, bratwurst, rostade mandlar, mössor, julpynt osv som hör därtill.

Jag missade lastbilen med någon minut. Gick ovetandes mot förödelsen och möttes av stängande stånd. Spärrades av strax därefter.
Citera
2016-12-20, 00:35
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Lastbilen var under utredning för att ha varit stulen:

http://www.svd.se/lastbil-har-kort-in-i-julmarknad-i-berlin--en-dod/om/misstankta-attacken-i-berlin

Desinformation från SVD. Stämmer inte alls överens med all annat info som framkommit.
Citera
2016-12-20, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Har Åsa Romson uttalat sig om "olyckan"?

Det skulle faktiskt vara underhållande men den haggan verkar inte få någon sändningstid längre tack och lov. Hon har väl fått något toppjobb av Svetsarn.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Inte troligt att en ensam Jihadist tagit kål på en polsk chaufför och sedan utfört attentatet. Jag menar terrorattacken.

Det är ju ingen reflexhandling, en stundens ingivelse. Han måste ha vetat när marknaden var och att där fanns mycket folk. Och att helt plötsligt kommer det en lastbil han kan ta.

Nej det måste vara en sedan länge planerad attack. Kanske hade flera personer spanat på denna polska lastbil en längre tid. Men dessa detaljer kan kanske aldrig Polizei eller Gestapo få utrett?

Men han man lyckats ta en Mussla så är det bättre än inget. SD 2018!

Finner det inte omöjligt att vara ensam. Om han lyckas ta sig in i hytten och antingen skjuta eller skära direkt eller om han lyckats gömma sig och jobbar med pianotråd bakifrån.
Citera
2016-12-20, 00:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillen
Har själv krockat med en PB när jag rattade ett tomt trailer ekipage.

Inte mycket som stoppar 14.8t tomvikt heller.

Vet vi mer om händelseförloppet hur GM kom över ekipaget? Samt var det skedde? Wedding???

Precis. En dragbil med trailer räcker alldeles utmärkt även utan last.

Det gås nog igenom filmer från vägtullar och övervakningskameror just nu för att se dels om fler är inblandade och för att få en bild av hur det började. Det är en av anledningarna att det har möte med pressen klockan tolv. Då hinner de samla ihop något att presentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in