2016-12-19, 16:03
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Visst har HM en onlineshop men deras "grej" har alltid varit butiker.
Dem kan såklart konkurrera online, men tror absolut inte dem kommer kunna göra det.

När det kommer till butiker i ett köpcenter är HM kanske 1 av... 5? 10? 30 klädbutiker?
Och HM har alltid varit den billigaste av dessa och alltid haft stort utbud/kvalité osv.
Detta har alltså varit HMs success-story.

Men online har HM flera 100 000-tals sidor att tävla mot. Och det kommer bli betydligt mycket svårare.
Att HM blir den största onlineshopen ser jag inte ens på radarn.

Sen när folk byter mer o mer från butiker till onlineshop så kommer således en stor del av HMs imperium krascha. Blir många butiker som hamnar i konkurs. Dyrt.
Citera
2016-12-19, 16:56
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Visst har HM en onlineshop men deras "grej" har alltid varit butiker.
Dem kan såklart konkurrera online, men tror absolut inte dem kommer kunna göra det.

När det kommer till butiker i ett köpcenter är HM kanske 1 av... 5? 10? 30 klädbutiker?
Och HM har alltid varit den billigaste av dessa och alltid haft stort utbud/kvalité osv.
Detta har alltså varit HMs success-story.

Men online har HM flera 100 000-tals sidor att tävla mot. Och det kommer bli betydligt mycket svårare.
Att HM blir den största onlineshopen ser jag inte ens på radarn.

Sen när folk byter mer o mer från butiker till onlineshop så kommer således en stor del av HMs imperium krascha. Blir många butiker som hamnar i konkurs. Dyrt.

Ja därför online shopping blomstrat ut dom senaste åren. "Deras grej" hör du själv hur det låter, för 15 år sen var det ingen som handlade kläder online och klart HM är med i racet nuförtiden. Men skitsamma, verkar ju som att du inte tror på HM i daxläget? Vad menar du kommer förändras dom närmsta 10 åren som gjort den köpvärd för dig? Du ska inte vänta 5 år och låta den sjunka för att det där magiska ska inträffa???????

Edit: alltså jag blir tokig, hur kan du trycka ner aktien och säga att den är föråldrad för att sedan köpa den på en 10 års prognos?
Citera
2016-12-19, 21:28
Medlem
Veckans aktietips måste ju ändå vara African oil efter dagens artikel i Di.
Citera
2016-12-19, 23:03
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Veckans aktietips måste ju ändå vara African oil efter dagens artikel i Di.
Du tror inte det stora tåget redan åkt?
Citera
2016-12-21, 08:32
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Fick veta att Ahlsell aktien förväntas börja röra på sig , Bygg segmentet hos Ahlsell lär ha slagit föregående år/månad med hela 30%. Dessutom har man förvärvat Haucon på betongsidan.
som sagt Ahlsell har gått som tåget och förväntas trampa på .... folk nekas semester pga av högt tryck inside info från f.d högt uppsatta inom koncernen , den positiva delårs rapporten i höstas kommer att uppgraderas rejält med årsrapporten.
Citera
2016-12-21, 20:01
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Jag rekommenderar alla att tanka hårt i Starbreeze. Nu i början av 2017 kommer aktien flyga i höjd.
Sanna mina ord.
Köp nu när ni kan och håva in storvinsten sen!
Citera
2016-12-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Du tror inte det stora tåget redan åkt?

Absolut inte. Kolla vilka kurser den var uppe på innan oljepriser rasade.
Tror nog inte på 70:- som den stod i innan raset.
De har precis börjat borra i Kenya och kommer fortsätta under Q1 2017.
Hittas det olja där så tar vi plats i raketen. O ju mer olja som hittas i detta prospekterings bolag. Ju större chans är där att det blir uppköpt.
Inte konstigt att Lundin tror att detta är ett av de bästa oljebolagen.
Citera
2016-12-22, 00:55
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Absolut inte. Kolla vilka kurser den var uppe på innan oljepriser rasade.
Tror nog inte på 70:- som den stod i innan raset.
De har precis börjat borra i Kenya och kommer fortsätta under Q1 2017.
Hittas det olja där så tar vi plats i raketen. O ju mer olja som hittas i detta prospekterings bolag. Ju större chans är där att det blir uppköpt.
Inte konstigt att Lundin tror att detta är ett av de bästa oljebolagen.
Africa oil var väl framför allt ett case för runt 3 månader sen, innan den rallade 25%.
Citera
2016-12-22, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Africa oil var väl framför allt ett case för runt 3 månader sen, innan den rallade 25%.
Vi kommer mycket troligt få se en uppgång mot närmare 25kr dom närmaste månaderna.
Citera
2016-12-22, 09:00
Medlem
Valfrids avatar
2017 - års aktietips http://www.redeye.se/aktiebloggen/finepart-en-potentiell-uppsida-pa-200-400-under-2017
Citera
2016-12-24, 04:46
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr90
Vi kommer mycket troligt få se en uppgång mot närmare 25kr dom närmaste månaderna.
Vad är enligt dig orsakerna till att det är "mycket troligt"?
Citera
2016-12-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Jag rekommenderar alla att tanka hårt i Starbreeze. Nu i början av 2017 kommer aktien flyga i höjd.
Sanna mina ord.
Köp nu när ni kan och håva in storvinsten sen!

Såna där ord kan man ju läsa om i princip varenda förhoppningsbolag som finns. Vet ju hur det brukar sluta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in