2016-12-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annahoj79
Vad händer nu med Martin? Är han kvar i häkte eller har han fått anstaltsplats? I så fall vilken?

Han är kvar i häktet i avvaktan på att HR skall avge sin syn på hans överklagan av TR domen om Livstids fängelse.
Citera
2016-12-19, 13:12
Medlem
Allt annat än att Martin Jonsson får sitta och ruttna i fängelset vore ett stort skämt mot rättsväsendet. Galningen ska självklart ha spöstraff.. Får han sin överklagan igenom har jag tappat allt hopp om mänskligheten.

Sedan har jag läst lite i tråden förut och ser att vissa nötter försvarar idioten och menar att även Lotta har del av kakan. Ni som säger det? Hur är ni funtade? Förklara det för mig. Killen är ju livsfarlig för fan!
Citera
2016-12-19, 17:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Allt annat än att Martin Jonsson får sitta och ruttna i fängelset vore ett stort skämt mot rättsväsendet. Galningen ska självklart ha spöstraff.. Får han sin överklagan igenom har jag tappat allt hopp om mänskligheten.

Sedan har jag läst lite i tråden förut och ser att vissa nötter försvarar idioten och menar att även Lotta har del av kakan. Ni som säger det? Hur är ni funtade? Förklara det för mig. Killen är ju livsfarlig för fan!

Du verkar ha problem med läsförståelse. Det är ingen som har försvarat Martin. Läs om.
Citera
2016-12-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du verkar ha problem med läsförståelse. Det är ingen som har försvarat Martin. Läs om.
Detta eviga tjat om min läsförståelse. Finns fler som har försvarat honom ochdet har jag sett klart och tydligt
Citera
2016-12-19, 19:44
Medlem
Citat:
Detta eviga tjat om min läsförståelse. Finns fler som har försvarat honom ochdet har jag sett klart och tydligt

Jodå. Finns vissa postare som ganska flitigt flyttat över skuldbördan på Brottsoffret, Lotta.

Där hör den definitivt inte hemma.

Du har uppfattat helt korrekt.
Citera
2016-12-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jodå. Finns vissa postare som ganska flitigt flyttat över skuldbördan på Brottsoffret, Lotta.

Där hör den definitivt inte hemma.

Du har uppfattat helt korrekt.
Tack
Citera
2016-12-19, 20:01
Medlem
Citat:

Jag har inte sett någon försvara Martins gärning. Däremot har flera påpekat att det är jävligt svårt för samhället och anhöriga att hjälpa eller förhindra (när detta hävdades av en del) att sådant händer när kvinnan själv väljer att ha ett förhållande med mannen. Jag är en bland dem som anser detta (att man knappast kan lasta samhället eller anhöriga för att Lotta gör ett dåligt val av pojkvän, av FUPen framkommer inget som tyder på att Lotta skulle ha tvingats av Martin eller någon annan att vara tillsammans med honom trots allt).
Citera
2016-12-19, 20:06
Medlem
Citat:
Jag har inte sett någon försvara Martins gärning. Däremot har flera påpekat att det är jävligt svårt för samhället och anhöriga att hjälpa eller förhindra (när detta hävdades av en del) att sådant händer när kvinnan själv väljer att ha ett förhållande med mannen. Jag är en bland dem som anser detta (att man knappast kan lasta samhället eller anhöriga för att Lotta gör ett dåligt val av pojkvän, av FUPen framkommer inget som tyder på att Lotta skulle ha tvingats av Martin eller någon annan att vara tillsammans med honom trots allt).
I så fall kan man ju beskylla samhället för varje mord och brott som begås varje dag. Du resonerar som om du arbetade på Aftonbladet. såklart galningen ska ha det strängaste straffet som finns. Ingen skugga ska falla över varken Lotta, hennes anhöriga eller samhället.
Citera
2016-12-19, 20:14
Medlem
Citat:
I så fall kan man ju beskylla samhället för varje mord och brott som begås varje dag. Du resonerar som om du arbetade på Aftonbladet. såklart galningen ska ha det strängaste straffet som finns. Ingen skugga ska falla över varken Lotta, hennes anhöriga eller samhället.

Din läsförståelse igen..
jag har inte beskyllt samhället eller anhöriga.
Jag begriper inte varför Lotta valde att vara ihop med Martin, men hon gjorde det. Svårt att göra något åt för någon annan än henne själv.

Så, nu är jag trött på att töntar försöker påstå att folk sagt/skrivit saker de faktiskt inte sagt/skrivit. Av någon anledning dyker detta sektbeteende upp i typiska "kvinnofrågor". Därmed sätter jag punkt för mina inlägg i denna tråd men fortsätt fantisera som ni behagar.
Citera
2016-12-19, 20:48
Medlem
Jag tror att klockan tickade och driften att vilja ha barn bidrog starkt till att Lotta stannade hos Martin. Även om man logiskt förstår att en sådan man inte är den bäste avelshannen. Han var väl snäll när han inte var påverkad? Jag har själv varit i liknande situation och alltid tänkt innan att tjejer som stannar hos en våldsam man måste vara rubbade. Man ska gå efter första slaget. Det var lättare sagt än gjort. Man tror att mannen ska ändra sig och upphöra med det våldsamma. Däri inkluderar jag även verbal misshandel. Till sist är man så hjärntvättad att man inte tror att man är vatten värd och då ska man vara tacksam att han vill ha en.
Citera
2016-12-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Jag tror att klockan tickade och driften att vilja ha barn bidrog starkt till att Lotta stannade hos Martin. Även om man logiskt förstår att en sådan man inte är den bäste avelshannen. Han var väl snäll när han inte var påverkad? Jag har själv varit i liknande situation och alltid tänkt innan att tjejer som stannar hos en våldsam man måste vara rubbade. Man ska gå efter första slaget. Det var lättare sagt än gjort. Man tror att mannen ska ändra sig och upphöra med det våldsamma. Däri inkluderar jag även verbal misshandel. Till sist är man så hjärntvättad att man inte tror att man är vatten värd och då ska man vara tacksam att han vill ha en.

Att då förutsätta att man ensam skall ha styrkan att resa sig och lämna partnern. Som sett till att man isolerats är lättare sagt än gjort.

Jag tycker många, enligt mig, tror att Lotta valde Martin. Därför klankar man på Lotta. Min utgångspunkt är att det är Martin som väljer sina Offer.

Han har en lång historik som stödjer den hypotesen.

Han upprepar sitt Modus Operandi varje gång han släpps ut från fängelset.

Han skulle aldrig varit på fri fot.
Citera
2016-12-19, 22:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Din läsförståelse igen..
jag har inte beskyllt samhället eller anhöriga.
Jag begriper inte varför Lotta valde att vara ihop med Martin, men hon gjorde det. Svårt att göra något åt för någon annan än henne själv.

Så, nu är jag trött på att töntar försöker påstå att folk sagt/skrivit saker de faktiskt inte sagt/skrivit. Av någon anledning dyker detta sektbeteende upp i typiska "kvinnofrågor". Därmed sätter jag punkt för mina inlägg i denna tråd men fortsätt fantisera som ni behagar.

Du har så rätt.

Absolut INGEN här tar ifrån Martin allt ansvar för Lottas död.

Det som så många av oss har undrat över o diskuterat är varför en vuxen självständig snart 42-årig kvinna med flertal tidigare relationer bakom sig, som har intressen, jobb, bostad, vänner, är vältränad och mån om sitt utseende, väljer att liera sig med denna anabolstinna veritabla katastrof till man. Och fortsätter med kåkfararen fast han slår även henne.

Det är väl rätt klart att hon valde att vara ihop med honom! Det har inte några anhöriga gjort åt henne! Inte heller har samhället eller vänner valt åt henne. Det står väl bortom alla tvivel att hon faktiskt valde att träffa o inleda en relation med Martin alldeles frivilligt.

Dock ska man alltid undvika en partner som slår. Bästa sättet är att undvika karln när han första gången visar upp en våldsam sida o slår o hotar. Att göra klart för sig själv och honom att det aldrig någonsin är acceptabelt - inte en endaste gång.

Det var i detta Lotta gjorde fel. Hon accepterade hans behandling av henne. Hon struntade i goda råd, erbjudande om skyddat boende o larm och ljög för släktingar, vänner o ex om att hon o Martin inte längre träffades och att hon inte ville ha ett förhållande med Martin. Häri ligger hennes ansvar för att hon utsatte sig för fara. Det var ingen annans ansvar än Lottas.

De härinne som tycker att det inte var Lottas ansvar vem hon själv valde kanske ska överväga om man skulle satt Lotta under förmyndare? Eller kanske varje kvinna som inte följer goda råd från släktingar o vänner?
Dessa kvinnor kanske inte heller ska få gå utan burka eller köra bil och absolut inte själv få välja sin partner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in